Externe harde schijf kan niet geformatteerd worden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarita
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-06-2024
Hallo allemaal,

Al enkele dagen ben ik bezig met het formatteren van mijn externe harde schijf, 500gb WD Elements. Vorige week werd het ineens niet meer door mijn pc herkend, het moet geformatteerd worden. Ik dacht ik probeer door middel van Recuva de bestanden erop nog terug te halen, dat is bijna niet eens gelukt. Het programma liep niet eens meer verder, bleef op zoveel procent haken. Ik heb het toen maar zo gelaten en wilde het formatteren zoals Windows 7 het aangaf. Dit lukt dus ook niet. Het blijft maar op een percentage steken en nu is het zo dat het niet eens meer voortgang is. Ik heb via schijfbeheer geprobeerd te formatteren en nog een programma. Het helpt niet. Bestandstype is RAW.

Iemand enig idee hoe ik het weer werkend kan krijgen?

Hi! I'm a human! What are you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Er zijn wat mogelijkheden, misschien is de kabel en/of aansluiting naar de hd kapot en doet de schijf het nog wel. Je kan dan de schijf uit de behuizing halen en rechtstreeks op de computer aansluiten.
Een tweede mogelijkheid is, dat de harde schijf kapot is. En dan kan die de vuilnisbak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarita
Kabels werken wel. Ik heb nog een schijf liggen. Het wordt wel herkend maar het formatteren lukt gewoon niet. Ik heb niet genoeg verstand om de schijf uitelkaar te halen en eerlijk gezegd wil ik die moeite niet doen. Er staat niets bijzonders op. Ik had gehoopt dat er programma is die het wel voor elkaar krijgt. Zonde van de schijf om het weg te gooien terwijl het niet zeker is of het echt kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Probeer het eens met de HP USB Disk Storage Format Tool mocht dat niet werken zou je het altijd nog kunnen proberen met een ubuntu live-cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarita
Dank je wel. Morgen ga ik het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:36
Haal de schijf eens uit de behuizing en sluit hem direct op de computer aan.

Als je wel kan beginnen met scannen maar blijft hangen dan klinkt als een defecte schijf.

Ja kan ook ff de SMART status bekijken en geef dan hier ff een plaatje van de SMART.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:42
Wordt de schijf alleen op joue computer niet herkend, of ook op anderen?
Wat geeft partition manager aan? Staan de partities er nog op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121477

Probeer eens met "AOMEI Partition Assistant Standard Edition 5.5".
Is gratis en heeft bij mij al wonderen verricht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarita
Ga ik ook proberen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarita
AOMEI Partition Assistant Standard Edition 5.5 heeft gewerkt!! Harde schijf werkt weer. Nu proberen om de bestanden terug te halen.

Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:42
Kan je uitleggen wat je gedaan hebt? Partitie-tabel, bestandsindeling, partities, etc...?
Pagina: 1