nieuwe hardware, OS opnieuw installeren of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apster1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-05-2024
Hallo tweakers,

Het volgende wilde ik voorleggen,
Bij het schoonmaken van mijn pc besloot mijn hond mij te helpen door in mijn kast te pissen.
Daardoor moest ik mijn mobo en CPU vervangen wat ik gedaan heb.
Nu wil ik geeen clean instal doen dit vanwegen belangrijke documenten.
Ik heb 3 schijven, SSD opstartschijf, 2 HDD data schijven.
Nu heb ik op 1 van de HDD's win7 gezet en kom bij mijn vraag (waarschijnlijk een hele domme),
Kan ik mijn dir32 map op mijn SSD vervangen door die op de nieuwe instal op mijn HDD? en zou ie dan werken?
Zo nee hebben jullie een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 11:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dit hoort beter thuis in Windows Clients (WOS).

Ik snap je manier van werken nog niet helemaal: waarom heb je Windows opnieuw geïnstalleerd op één van je (data) harde schijf? Enkel omdat je geen andere mogelijkheid zag om anders de bestanden van de ssd af te halen? Want je kon ook heel makkelijk de ssd extern aansluiten of in een ander systeem plaatsen.

En met je 'dir32 map' bedoel je eigenlijk je Windows installatie van je (data) harde schijf kopiëren naar de ssd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apster1
De reden waarom ik geen os op mijn SSD wil doen is omdat ik zeer bekangrijke mailtjes in een map in Outlook heb staan en documenten in verschillende mappen op de SSD.
Vraag; als ik ' m extern aansluit kan ik Outlook dan opstarten?

En het antwoord op je laatste vraag is ja

P.s. Sorry dat ik het in de verkeerde forum heb geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het niet handiger Windows opnieuw te installeren op de SSD en vervolgens je outlook backup terug te zetten? Wat je met een dir32 map bedoelt weet ik niet, maar ik zou sowieso je SSD gebruiken om je OS op te draaien, gezien dat stukken vlotter is dan je HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apster1
Helaas heb ik geen back-up van mijn Outlook gemaakt .

Bedoel de map met al je drivers enzo van HDD naar SSD ( ik weet dat het een rare oplossing is) maar vroeg het mij af

Wat belangrijk voor mij is, zijn de bestanden in Outlook en bestanden zoals belasting documenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Als je geen 'clean install' wilt doen? Dan volstaat volgens mij het aansluiten van de systeem disk (waar Windows dus al op staat) en het aanzetten van je pc....waarom zou je Windows op een andere disk willen installeren en vervolgens een 'data32' map (wat voor map dat ook maar mag zijn) terug willen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apster1
Heb ik gedaan maar hij pakt em niet en ik bedoel system 32 map soz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt nu een werkende Windows, toch? Dan maak je van daaruit een backup en ga je op de SSD alles opnieuw opbouwen. Heb je geen werkende Windows installatie, dan kan je de SSD in een ander systeem hangen voor backups, of met de command prompt vanuit de installer je data backuppen naar je andere schijven. Wil je dat niet, dan kan je altijd nog met een Linux Live CD werken (zo eng is het niet, alles is grafisch te doen. Zelfs m'n vader gebruikt 't om een hardnekkige map te kunnen verwijderen).

Hmm, moet toch sneller nadenken wat ik precies wil zeggen voor ik op 'Verstuur" ram :P

Je kan niet zomaar de system32 map overzetten. Windows is complexer dan alleen die map. Je gaat veel meer problemen krijgen als je die map uit een installatie pakt en in een andere zet.

[ Voor 22% gewijzigd door Hero of Time op 30-12-2013 22:29 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

apster1 schreef op maandag 30 december 2013 @ 21:27:

Bedoel de map met al je drivers enzo van HDD naar SSD ( ik weet dat het een rare oplossing is) maar vroeg het mij af

Wat belangrijk voor mij is, zijn de bestanden in Outlook en bestanden zoals belasting documenten
Je kunt booten en bij die SSD, dus backup je outlook vanaf daar, doe een reinstall op je SSD en zet je outlook terug.

Gaan goochelen met system32 dirs enzo moet je niet doen, dat gaat nooit werken (je zit immers nog met registers, bootrecords en veel meer dingen). Een reinstall is in een uurtje ofzo gedaan, dat scheelt heul veel gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:54
De mailtjes (outlook.pst in AppData) en de documenten staan nog gewoon in hun oude mapjes, dus die kan je naar een veilige plek kopiëren. Dan Windows 7 opnieuw installeren opde SSD en vervolgens de boel weer terugzetten..makkelijker kan het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
apster1 schreef op maandag 30 december 2013 @ 21:13:
De reden waarom ik geen os op mijn SSD wil doen is omdat ik zeer bekangrijke mailtjes in een map in Outlook heb staan en documenten in verschillende mappen op de SSD.
apster1 schreef op maandag 30 december 2013 @ 21:27:
Hopelijk heb je nu wel je les geleerd dan |:(

Je kan gewoon Windows de SSD installeren zonder een format te doen, dan een backup maken van je belangrijke bestanden en dan weer formatteren en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als het niet is gebackupt dan is het niet belangrijk :+

Maar inderdaad: kopieer en test (!) de PST en de andere bestanden, via een boot-CD of door de harde schijf in een andere PC in te bouwen. Maak dan een backup van die bestanden en test doe ook. Tenslotte de schijf weer inbouwen in je nieuwe PC (of koop bij twijfel een nieuwe HDD + een losse backupschijf en formatteren en installeren.

Niet gewoon de huidige schijf hergebruiken met nieuwe hardware. Best kans dat het werkt (bij ongeveer gelijke hardware) maar dan nog heb je niet vooraf een backup (en bedenk: 1 backup is geen backup), en DUS kan je dat niet gaan proberen.

[ Voor 23% gewijzigd door F_J_K op 30-12-2013 23:21 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
apster1 schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:23:
Heb ik gedaan maar hij pakt em niet en ik bedoel system 32 map soz
'Hij pakt hem niet'...? Heb je de bootvolgorde wel goed staan....alle andere HDD/SSD/DVD niet aangesloten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:00

itsalwaysme

Graast voor DB

Misschien ben ik de enige, maar ik ben vooral verbaasd hoe je het voor elkaar krijgt dat je hond er in staat te plassen ;X

En voor de rest, zoals alle andere: Gewoon je ssd naast je huidige windows installatie aansluiten en dan alles backuppen en dan de herinstall. En voortaan een backup maken.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:29
Gewoon je SSD erin, windows installeren zonder format. Outlook installeren en de outlook.pst uit de oude windows install kopieren naar de nieuwe Outlook install. Klaar.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1