Toon posts:

Windows 8 en windows 7 in een :S

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb sinds vorige week een aantal problemen met me windows (blue screens) iets met unavailble boot disk.
nou heb ik sinds vorige week een i7 4770k en een msi z87-g45 gaming erin gezet. en alles gewoon aangesloten op mn mobo nou bij opstart krijg ik soms een blue screen dat hij geen boot disk heeft gevonden en dat hij reset zodra scan compleet is. Nu wil ik dus mijn windows recoveren terug naar fabrieks instellingen zetten zie ik bij control panel dat er windows 7 file recovery in zit. Ook heb ik bij het inloggen wel windows 8 scherm dat je clickt en dan pas kan inloggen met die toren en bergen op de achter grond. maar zodra ik op mijn account inlog heb ik niet die windows 8 tablets als ik op windows key druk. Maar heb gewoon een task bar. :S ik en zwaar confused en niet echt een super handig met dit soort dingen. Iemand enig idee ik word er een beetje gestoord van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18
Wat een bijzonder lastig leesbaar verhaal heb je er neergezet. Begin eens met het opsommen van je hardware, en dan de precieze typenummers. En wat is nieuw en wat heb je meegenomen uit je vorige (brakke) systeem? Bij een BSOD met unavailable bootdisk zou je bijvoorbeeld kunnen denken richting je hdd of ssd, maar daar geef je totaal geen info over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-10 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En een plaatje zegt meer dan 1000 woorden, dus maak eens een screenshot met je start menu open. Want heb je nou Windows 7 of 8? Heb je niet een of ander transformatiepack over je 7 gegooid, of een alternatief start menu op je 8? Je weet toch wat je op je systeem hebt geïnstalleerd, of wat er mee geleverd was?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:29
Heb je je Windows opnieuw geïnstalleerd of heb je de harde schijf zo overgezet van je oude naar je nieuwe moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Klinkt alsof er een windows 8 over een 7 heen is gezet. Dat is vrij makkelijk op te lossen. Alles opnieuw installeren. Had je sowieso beter kunnen doen na een systeemupgrade.
Daarom begint hij waarschijnlijk ook zo raar te doen. Je komt waarschijnlijk van een systeem met een BIOS en nu heb je UEFI.
Gewoon je schijf leeggooien en windows opnieuw (laten) installeren. Daarmee ben je waarschijnlijk van alle gezeik af.
Maar dus wel een complete nieuwe installatie, niet gaan restoren of upgraden ofzo. Liefst ook nog de partitie waarop windows staat weggooien en dan de niet toegewezen ruimte aanklikken.
Windows installer zoekt het dan zelf wel uit.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Heb je een draaiend systeem 'bijgewerkt' met een nieuw moederbord en CPU? Want dat gaat vaker fout dan goed, Windows kan dat eigelijk niet.
Pagina: 1