[Advies] Intel generatie koopadvies

Pagina: 1
Acties:

• Stefanto
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-03 10:34
Hallo tweakers,

Ik ben zelf bezig mijn mij computer een update te geven. Ik heb wel wat moederborden en CPU gevonden maar ben er niet helemaal uit. Ik waardeer de advies van mede-tweakers erg, daarom zou ik graag willen vragen wat zou beter zijn voor mij?
Welke socket kan ik het best kiezen (1150, 1155, 2011)/ welke generatie kan ik best komen(3th, 4th)?

- Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Game, beetje video bewerken en gebruiken als server voor mijn informatica opleiding
- Wat mag het systeem gaan kosten? Voor nu maakt dit niet uit
- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Ja, intel met asus moederbord
- Ga je overklokken? Niet persee (heel misschien in de toekomst)

Ik heb al wat bij elkaar gezocht:
CPU overzicht
Bij passende moederbord overzicht

Wat weet ik zelf van de socket verschillen:
1155: Intel Sandbridge & Ivy Bridge processors. Goed maar goedkoop te kopen.
1150: Intel Haswell processors. Nieuwe technologie van intel maar is not niet veel in praktijk getest.
2011: Intel Sandy Bridge-E processors. Meer gebruik voor server, geld een prestatie gezien iets hoger.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:38

Esumontere

Floep, banaan.

Gewoon lekker een socket 1150 Haswell pakken. Ze zijn nauwelijks duurder dan een socket 1155 en nét dat kleine beetje beter. Een s2011 is giga-overkill voor je wensen. Waarom wil je per sé een Asus moederbord? Die zijn vaak overpriced voor de functies die ze geven, en kwalitatief echt niet beter dan een Gigabyte of een MSI.

[ Voor 10% gewijzigd door Esumontere op 30-12-2013 19:25 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Esumontere schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:25:
Gewoon lekker een socket 1150 Haswell pakken. Ze zijn nauwelijks duurder dan een socket 1155 en nét dat kleine beetje beter. Een s2011 is giga-overkill voor je wensen. Waarom wil je per sé een Asus moederbord? Die zijn vaak overpriced voor de functies die ze geven, en kwalitatief echt niet beter dan een Gigabyte of een MSI.
ASUS heeft anders wel dé fancontrol oplossing met FanXpert 2. Ik heb nu zelf een Gigabyte moederbordje, maar mijn volgende wordt ook van ASUS.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Stefanto
Bedankt @Esumontere en @Jeroenneman. Zelf heb ik al gewerkt met: Dell, HP, Asus, gigabite, MSI en daaruit vind ik asus toch het best/pretig.
Esumontere schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:25:
Dankje wel, waar zou je dan 2011 goed voor kunnen gebruiken???
Jeroenneman schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:28:
[...]
ASUS heeft anders wel dé fancontrol oplossing met FanXpert 2. Ik heb nu zelf een Gigabyte moederbordje, maar mijn volgende wordt ook van ASUS.
Mee eens

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-04 13:34
2011 zou je bijvoorbeeld gebruiken als je met drie of meer grafische kaarten werkt.. Of als je serieuze video/3d/... doet. En dan nog is het enkel rendabel als je je centen er mee wilt verdienen. Zoek anders de Sandy Bridge-E review van tweakers op, dat geeft je een aardig idee waar 2011 voordelen biedt.

Maar als je incidenteel of hobbymatig werkt met Video is een Haswell i5 prima, misschien als je het ervoor over hebt is een Hasswel i7 het ook wel waard.

• Stefanto
@analogworm
Heb je advies opgevold en het staan ook hier in de review. Bedankt
review
Pagina: 1