Hallo tweakers,
Ik ben zelf bezig mijn mij computer een update te geven. Ik heb wel wat moederborden en CPU gevonden maar ben er niet helemaal uit. Ik waardeer de advies van mede-tweakers erg, daarom zou ik graag willen vragen wat zou beter zijn voor mij?
Welke socket kan ik het best kiezen (1150, 1155, 2011)/ welke generatie kan ik best komen(3th, 4th)?
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Game, beetje video bewerken en gebruiken als server voor mijn informatica opleiding
- Wat mag het systeem gaan kosten? Voor nu maakt dit niet uit
- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Ja, intel met asus moederbord
- Ga je overklokken? Niet persee (heel misschien in de toekomst)
Ik heb al wat bij elkaar gezocht:
CPU overzicht
Bij passende moederbord overzicht
Wat weet ik zelf van de socket verschillen:
1155: Intel Sandbridge & Ivy Bridge processors. Goed maar goedkoop te kopen.
1150: Intel Haswell processors. Nieuwe technologie van intel maar is not niet veel in praktijk getest.
2011: Intel Sandy Bridge-E processors. Meer gebruik voor server, geld een prestatie gezien iets hoger.
Ik ben zelf bezig mijn mij computer een update te geven. Ik heb wel wat moederborden en CPU gevonden maar ben er niet helemaal uit. Ik waardeer de advies van mede-tweakers erg, daarom zou ik graag willen vragen wat zou beter zijn voor mij?
Welke socket kan ik het best kiezen (1150, 1155, 2011)/ welke generatie kan ik best komen(3th, 4th)?
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Game, beetje video bewerken en gebruiken als server voor mijn informatica opleiding
- Wat mag het systeem gaan kosten? Voor nu maakt dit niet uit
- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Ja, intel met asus moederbord
- Ga je overklokken? Niet persee (heel misschien in de toekomst)
Ik heb al wat bij elkaar gezocht:
CPU overzicht
Bij passende moederbord overzicht
Wat weet ik zelf van de socket verschillen:
1155: Intel Sandbridge & Ivy Bridge processors. Goed maar goedkoop te kopen.
1150: Intel Haswell processors. Nieuwe technologie van intel maar is not niet veel in praktijk getest.
2011: Intel Sandy Bridge-E processors. Meer gebruik voor server, geld een prestatie gezien iets hoger.