Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Rickoz0101
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-12-2024
Hallo, ik heb een telefoon gekocht die gebricked is, en ik daccht dat ik hem wel eventjes kon maken maar dat viel vies tegen.
Heb alles al geprobeerd in de vorm van toets combinaties en batterij eruit halen etc.
Als je hem aan de USB hangt van de computer hoor je hem wel maar gebeurt er verder niks.
Bij apparaatbeheer staat er dan : Qualcomm HS-USB QDLoader 9008 (COM3).

Ik denk dat diegene iets met de ROM heeft geprobeerd.
Enig idee of dit nog te fixen valt?

Verwijderd

Welke telefoon heb je gekocht dan? Want van een Nexus 4 kan de batterij er niet uit en je zegt dat je dat wel gedaan hebt. Sowieso een beetje vreemd dat je iets dat kapot is koopt en dan verwacht dat wij je gaan helpen, maar dat terzijde. De naam in apparaatbeheer geeft aan dat hij ( denk ik, dit is meer speculatie dan ervaring) nog een bootloader heeft. Misschien dat je hem via ADB in de bootloader kan "kicken?" Vanuit daar zou alles een eitje moeten zijn.

• Rickoz0101
Nexus 4 is het. Dacht dat forums waren om mensen te helpen maar goed. Als iemand een oplossing weet heel graag, wil je zelfs betalen als het lukt.

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11 18:29

thorgal21

Forum Noob

Hoe heb je de batterij uit je Nexus 4 gehaald als ik vragen mag?

Verwijderd

Rickoz0101 schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:29:
Nexus 4 is het. Dacht dat forums waren om mensen te helpen maar goed. Als iemand een oplossing weet heel graag, wil je zelfs betalen als het lukt.
Natuurlijk willen we helpen, maar wat er vaak gebeurt is dat iemand een probleem op Tweakers gooit en dan zegt "Dit is mijn probleem, fixen jullie het even voor me?" Daar doen we natuurlijk niet aan. Behalve dat willen we met alle liefde help :)

Maar je zal vast niet de enige zijn met dit probleem, wat kon je vinden op XDA of Google?

Edit: wat Thorgal zegt. Een Nexus 4 heeft geen verwijderbare batterij ( niet zonder gereedschap dan.)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2013 19:33 ]

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-11 20:18
Heb je ADB sideload al geprobeerd, check hier voor een howto.

• Rickoz0101
Achterkant eraf gehaald en de batterij eruit gehaald

Verwijderd

Rickoz0101 schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:33:
Achterkant eraf gehaald en de batterij eruit gehaald
Met een schroevendraaier neem ik aan? Bij echte Nexus 4 kan het batterijenklepje er niet af. Heb je geen fake gekocht? En wat ik al eerder zij en Flex nu ook, komt hij nog in ADB?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2013 19:35 ]

• Rickoz0101
ja heb hem opengeschroeft

• Rickoz0101
Ben nu die tutorial aan het volgen en adt bundle downloaden

• Rickoz0101
domme vraag wss, maar wat houd die adb precies in?

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-11 23:57
Rickoz0101 schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:40:
domme vraag wss, maar wat houd die adb precies in?
Android Debug Bridge

http://developer.android.com/tools/help/adb.html

[ Voor 12% gewijzigd door NLMarcel194 op 30-12-2013 19:42 ]

Verwijderd

Feitelijk kan je ermee commando's en data naar je telefoon sturen. Dus als ik via ADB "reboot " zeg dan start hij opnieuw op, en je kan bijvoorbeeld een nieuwe bootloader eropzetten met ADB.

• Rickoz0101
Ok ok, ben jij ervaren met dit soort dingen dbhuis?

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Rickoz0101 schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:43:
Ik denk dat XDA dat wel is ;)

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Verwijderd

Rickoz0101 schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:43:
Mwah, heb een HTC HD2 gehad, dan leer je dat soort dingen gauw genoeg. En zoals 50miles zegt, XDA is de plek voor alles Android.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2013 19:45 ]

• Rickoz0101
Naja als iemand die hier veel verstand van heeft zich aanbied om via teamviewer mn telefoon te kunnen maken??? als ie weer werkt betaal ik hier graag voor

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:40
Ik vond deze op XDA:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2347060?

Misschien heb je er wat aan.

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-11 20:18
Rickoz0101 schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:46:
Naja als iemand die hier veel verstand van heeft zich aanbied om via teamviewer mn telefoon te kunnen maken??? als ie weer werkt betaal ik hier graag voor
Wat ik dan niet snap.....je koop een bricked toestel en vraagt advies. Vervolgens krijg je advies en dan vraag je nog of iemand het voor je wilt doen.

Advies voor de volgende keer....koop je spullen de volgende keer gewoon nieuw in de winkel NOFI :)

Verwijderd

Doet de Nexus uberhaupt nog iets? Ik bedoel, als hij echt helemaal niets meer doet is het waarschijnlijk een hardwareprobleem en geen software.

PS. Mocht hij nog iets doen, kan je in de bootloader komen bijvoorbeeld en je bent het gedoe zat en wil ervan af, doe me eens een DM ;) Dan ben ik misschien wel geinteresseerd.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2013 19:53 ]

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Rickoz0101 schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:46:
Dergelijke zaken zitten altijd risico's aan. Ik begrijp eigenlijk niet dat je een bricked toestel koopt en hem vervolgens zelf niet durft te repareren. Persoonlijk heb ik ook wel eens een bricked tablet gekocht, maar op eigen risico geprobeerd te repareren. Gelukkig succesvol :9 .

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• Rickoz0101
nja de makkelijkere oplossingen die ik heb geprobeerd snap ik allemaal wel, maar dit gaat me iets te ver boven me pet. Toch bedankt voor het meedenken

Verwijderd

Rickoz0101 schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:57:
nja de makkelijkere oplossingen die ik heb geprobeerd snap ik allemaal wel, maar dit gaat me iets te ver boven me pet. Toch bedankt voor het meedenken
Maar kan je hem nog in download mode, ADB mode, of de bootloader krijgen? Want dan valt hij 99% zeker nog te redden. Gaat hij nog aan? Doet het scherm nog wat? Wat als je hem aan de oplader legt? De Micro-USB aansluiting al eens schoongemaakt?

• Rickoz0101
Hij gaat niet meer aan, als je hem aan de oplader legt krijg je een rood lampje dat flikkert af en toe. Geen idee hoe je hem in adb mode of bootloader krijgt. die software snap ik allemaal niet wat je ermee moet doen

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Rickoz0101 schreef op maandag 30 december 2013 @ 20:03:
Hij gaat niet meer aan, als je hem aan de oplader legt krijg je een rood lampje dat flikkert af en toe. Geen idee hoe je hem in adb mode of bootloader krijgt. die software snap ik allemaal niet wat je ermee moet doen
Volgende keer weer gewoon een Samsung met het klantvriendelijke Touchwiz aanschaffen. Als je er helemaal geen kaas van gegeten hebt, snap ik volledig niet waarom je beslist een niet werkende Nexus aan te schaffen waarbij je de garantie ook nog breekt door hem open te schroeven.

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:38
Momus schreef op maandag 30 december 2013 @ 20:06:
[...]

Volgende keer weer gewoon een Samsung met het klantvriendelijke Touchwiz aanschaffen.
Erg klantvriendelijk en bovendien ook erg licht. :+

Verwijderd

stane schreef op maandag 30 december 2013 @ 20:10:
[...]

Erg klantvriendelijk en bovendien ook erg licht. :+
Hehe, heb hier ook een SGS2. Dat Touchwiz was er heel snel af, en MIUI er heel snel op :)

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:30

iChaos

It's Lupus.

Gebeurt vaker, dat Qualcomms in HSUSB MODE schieten. Heb ik met een HTC Sensation ook eens gehad. Heel compact samengevat: hij zit in de modus om via een virtuele seriele poort commando's te ontvangen. Waarschijnlijk gebeurd toen de vorige eigenaar hem tijdens het unlocken van de bootloader heeft verprutst door drivers die vaag gedrag gingen vertonen/proces halverwege onderbroken oid. :) Mocht je verdere hulp willen om er even gedetailleerder naar te kijken, PM me even.
Pagina: 1