advies PCI Wifi kaart

Pagina: 1
Acties:

• zimmert
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:56
Ik ga verhuizen en kan helaas niet meer bedraad internet op mijn Desktop PC aansluiten.

Nu moet ik dus een Wifi kaart aanschaffen

Ik zal UPC 120 Mb/s installeren aldaar.

Kunnen jullie mij adviseren welke WIfi kaart ik moet aanschaffen of welke juist niet?

alvast bedankt!

Verwijderd

Welk OS ga je installeren/heb je op je desktop pc geïnstalleerd?
Hoe ver zal je bij je AP vandaan zitten? Zitten daar ook muren/verdiepingen tussen?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 09:55
120mb/s via wifi kan een probleem worden. probeer een ethernet over power plug?

Verwijderd

Heeft de UPC router dn helemaal geen LAN aansluiting? Anders kan je daar een Gb switch op aansluiten en daar je pc bedraad op aansluiten.
Een Gb switch heb je al voor minder dan 20 euro.

• zimmert
Ik draai zelf op Windows Vista,

Ik ben nu bedraad aangesloten, echter door de verhuizing staat mijn desktop niet meer in dezelfde kamer als de router van UpC (welke idd LAN poorten heeft)

Verwijderd

Dan zou je alsnog kunnen overwegen om een utpkabel te trekken naar de kamer waar je pc komt te staan. Alternatief is powerline: je gebruikt dan de electriciteitskabels die al aanwezig zijn om je netwerk te vergroten.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Kijk of je toch een kabel kan trekken, waar dan ook langs. Een kabel geeft je een gegarandeerde snelheid tot je modem. Dat is gewoon het meest betrouwbaar.

Als dat *echt* niet kan heb je een paar opties
- Moca : Gebruik bestaande coaxkabels in je huis.
- Powerline : Via de electriciteitskabels. Praktijksnelheden zijn van veel factoren afhankelijk
- Wifi: Als het perse wifi moet, neem dan een goed accesspoint icm een goede ontvanger en gebruik als het even kan de 5Ghz band.

Voor een vaste PC is de bovenstaande lijst ook in mijn ervaring de volgorde van betrouwbaarste doorvoersnelheid: Kabel - moca - powerline/wifi.

Wifi en powerline kunnen beide goed zijn maar dat is volledig afhankelijk van de situatie en is geen garantie voor de toekomst. Er zijn bv prima powerlinesetjes die prima werken, tot je ergens een brakke adapter inprikt en het hele spul instort kwa performance. Wifi idem.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-11 22:16
Een kabel is altijd de moeite waard, zeker op de lange termijn.

Als je toch voor WiFi wilt gaan dit de beste PCIe kaart die momenteel om de markt is Asus PCE-AC68, hands down.

Verder zoals hierboven gezegd, wellicht handig om er ook gelijk een fatsoenlijke router bij aan te schaffen. De Asus RT-AC68U werkt bijvoorbeeld uitstekend met deze kaart.

Goedkopere alternatieven zijn er ook, maar die zijn ook minder goed (lees: Minder snel en minder stabiel). Nogmaals, als je een ethernet (UTP) kabel kan trekken is dat altijd beter!

• zimmert
Die UTP is dus bijna wel een must...

• DJSmiley
zimmert schreef op maandag 30 december 2013 @ 21:43:
Die UTP is dus bijna wel een must...
Voor betrouwbaar 100+ Mbit doorvoer: Ja. Alleen van Moca kan ik zeggen dat je ook een eind kan komen, de andere technieken zijn van teveel factoren afhankelijk.

Ik zou echt pas dat overwegen als je met geen mogelijkheid een kabel kan leggen. En als je gaat verhuizen kun je een eind komen. Denk aan doorvoer langs CV leiding, onder laminaatvloer (in ondervloer), via een ventilatieschacht (toilet/mechanische ventilatie) of desnoods buitenlangs (bv langs een regenpijp, wel geschikte kabel). En ook een 'rondje' maken kan nuttig zijn, als je vanuit bv de meterkast wel bij de zolder kan komen via een ventilatiepijp vanaf daar weer naar beneden.

Verwijderd

Een buiten ftp kabel is mijn inziens niet eens nodig, ik heb hier een normale buitenom en die heeft al 2 winters en zomers overleeft en still going strong, wellicht gaat hij wat minder lang mee, maar ik vervang hem dan wel weer en dan ben je wat goedkoper uit waarschijnlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2013 21:53 ]

• DJSmiley
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 21:52:
Een buiten ftp kabel is mijn inziens niet eens nodig, ik heb hier een normale buitenom en die heeft al 2 winters en zomers overleeft en still going strong, wellicht gaat hij wat minder lang mee, maar ik vervang hem dan wel weer en dan ben je wat goedkoper uit waarschijnlijk.
Zo extreem duur is buitenkabel niet. En als je het in een buisje oid beschermd ben je ook al een heel eind. Officieel is normale UTP niet geschikt voor outdoor, het wordt poreus door de UV straling van de zon en vocht kan meespelen.

Voor ongeveer 1 eur/meter ben je al klaar. Persoonlijk zou ik voor die paar eur gewoon goede kabel pakken, je bent langer bezig met het kabeltje vervangen...

Verwijderd

Die van mij zit wel in een kabelgoot, maar het was wellicht handig dat ik vermeld had dat ik nog een rol normale kabel had liggen, dus het was gratis. Als je nieuw gaat bestellen is de keuze zeker gezien de prijs (ik had het trouwens duurder verwacht) wel duidelijk.

Maar zeker een utp kabel leggen, anders kan je ook wel een goedkoper upc abonnement nemen, die 120 haal je draadloos niet en via de elektrakabel ben je qua kosten duurder uit en is het nog maar de vraag of je 100+ mbit gaat halen, maar dat weet je pas als je test.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2013 22:08 ]

Pagina: 1