Rubberized look and feel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:53

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Ik ben druk doende om in een oude CM Stacker een beest van een PC te bouwen. Echter, de kast is redelijk beschadigd (heeft ook een tijdje aan weer en wind blootgestaan in een schuur) en deze zou ik eigenlijk helemaal nieuw willen laten lijken.

Ik heb hier een aantal kasten voorbij zien komen welke een (grof) rubberachtig uiterlijk hebben. Ik zou dit ook bij mijn kast willen toepassen, maar heb geen idee hoe dit het best te doen.
Zijn er hier mensen die dit al voor elkaar hebben gekregen?

Zoekend op internet kom ik zoiets als plasti dip tegen:
http://plastidip.nl/
Alleen, dit is nog vrij glad. Het resultaat is best cool (vergelijk matzwarte auto's bijvoorbeeld) maar ik ben eigenlijk op zoek naar nog iets grovers (wat je bijvoorbeeld ziet bij handvaten van survival messen), echt goede anti-slip dus eigenlijk.

Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja, waar zou ik dat kunnen krijgen?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:54

InFamous

excommunicado

Je bedoeld moffelen? Dan krijg je die textuur erop.

Dit is een hele fijne moffel, dit zit op mijn jaloezien:
Moffel
Je hebt ze nog groffer dat word meestal gebruikt op dakdragers van auto's etc.

[ Voor 74% gewijzigd door InFamous op 30-12-2013 18:29 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Hmmm, niet direct denk ik.
Ik heb inmiddels ook deze gevonden:
http://protechantislipcoa...lassic-Zwart-Kit-1-liter/

Best interessant voor een alu kast. Ook geluiddempend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator Nico
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-07-2024
Misschien van die geluiddempende matten die je normaal gesproken aan de binnenkant van je pc doet? Op maat knippen en dan erop lijmen (lijkt mij als het aan de binnenkant hecht dat het ook wel aan de buitenkant hecht, anders verf er even af schuren). Heb je niet alleen de look van rubber, maak ook de feel :P. Misschien zou je met een hobby mes er zelfs nog een leuk patroon in kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Inderdaad ragdoll, die voor je jaloezien is redelijk fijn. Heb je dat zelf gedaan of zat dat al op de strips?
Hoe dik is dat materiaal precies?

Verder ben ik in principe op zoek naar zoiets als gebruikt wordt op dakdragers.
Ik vraag me alleen af hoe dik het is, want mijn kast moet ook nog in elkaar passen na behandeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:21
Denk dat je doelt op skai leer uit: [CIP] Controle room
Dat kun je vast wel kopen als je zoekt op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincenttor
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-10 17:37
ik heb ook plastidip staan,
dit voelt wel echt als rubber maar als het in weer en wind staat tijden dan gaat de rubber feeling wel eraf.
Als je bijvoorbeeld eens spetterlak gaat gebruiken ?
Lucht omlaag draaien, lak wat dikker houden en de draaien aan de stelnaald tot je het juiste patroon krijgt.
Daarna kan je als het droog is er nog een dunne laag overheen spuiten om het af te sluiten en de druppel iets minder grof te maken.

Of je neemt spuitbaar leer, merk Lederoptik als het goed is.
Heb ooit een dashbord gemaakt en toen het idee om dat erop te spuiten.
Heb dit daarna helemaal weer eraf geschuurd want vond de kleur spuuglelijk, leek op een grote drol :P
Hierover spoot je een blanke lak die ok een rubber gevoel had, alleen om het leer effect te krijgen spoot je eerst de kleur erop, dan snel daarover de andere lak die een chemische reactie gaf op de onderlaag en een soort breuken toonde net als leer.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto650-EIQBV4KA.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto650-LTO8BP77.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto650-H8MPDT6P.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto650-AI4NGIZ8.jpg

Je kan ook structuur spray spuiten wat ik daarna erop heb gespoten,
als je daarna die rubber spray er dun overheen nevelt tot je net een sluitende laag hebt dan hoef je niet te spetteren en heb je toch een beetje geribbeld rubber effect.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto650-BO734K6Q.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto650-T3AEHWZO.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto650-AFDYE3RV.jpg

Of je kan er inderdaad skaileer overheen trekken, maar dit is best een klus en je kan beter het duurdere leer kopen als je gaat opwarmen trekken en doen.
En voor scherpe hoeken moet je met een naaimachine aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Wow!

Bedankt voor die reactie! Erg verhelderend allemaal. Even voor de duidelijkheid, ik ben niet op zoek naar een leerlook, maar echt een rubberlook. Die laatste vind ik daarom het mooist. Maar dat zal ik niet bij de praxis of gamma weg kunnen trekken?

En dan is er nog de prijs... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Mijn jaloezien heb ik bij een fabriek laten maken, daar heb ik zelf gekozen om het zwart te laten moffelen, materiaal is ongeveer 2mm dik. Dakdrager van auto's worden meestal gemoffeld omdat het een stuk harder is dan coaten of spuiten. Het beschadigd daarom ook minder snel en is weersbestendig. Niet dat dat uitmaakt voor een computercase.

Mijn volgende idee was Line-X, dat is een coating voor de laadruimte van trucks en dat kan gigantisch veel hebben zonder te beschadigen:

http://www.linex.com/pages/2010/bedliners/products/

Dit heeft ook dat rubber reliëf look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Precies! Zoiets zoek ik, net als dat Plastx 4C. Het vervelende is, ik kan het in NL nergens vinden, lijkt het.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Dat line-x spul is waarschijnlijk wel te verkrijgen bij de amerikaanse import car shops. Als ze er dodge rams, ford f, toyota tundra's verkopen dan zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Mhehehe, zit hier op de Amsterdamsestraatweg een 4X4 shop. Eens kijken wat ze daar hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

http://www.linex.com/pages/2010/locate_a_store_2010.php

In Nederland zit sowieso 1 importeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Thx, zal eens bellen, maar dat ziet er uit als een eenmans bedrijfje. Die zal wel niet genegen zijn om één busje van dat spul te importeren :( Zo niet, back to the drawing board.

Zal uiteindelijk toch wel een zomerprojectje worden, aangezien ik spuiten wel niet op zolder zal mogen doen :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Die zal die waarschijnlijk gewoon hebben liggen, Line-X is niet de makkelijkste fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie521
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-02 10:07
Warnex is ook een verf wat je kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Doh! Inderdaad zeg, voor boxen, daar moet je ook maar op komen! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincenttor
Ik heb een jaar als poedercoater gewerkt. Oftewel moffelen.
En daar heb je echt geen rubber feel lak in.

Structuur poeder hoogstens maar dat is glad.
Wel hoe matter de glans hoe stroever.
En overigens ligt poeder er ook zo af helemaal met bijvoorbeeld een laagdikte van 300um.

polyester poeders zijn redelijk uv bestendig. Expoxy poeders nagenoeg niet maar weer beter chemische bestendigheid.

Ook met poedercoaten heb je een "probleem" met in kasten spuiten bijvoorbeeld. Hoekjes niet goed gedekt dit komt door de kooi van Faraday.
Maar goed. De lak die ik hierboven beschreven had is te betalen. Die spuitbus van op de foto met structuur spray kan je ff op naam zoeken en krijg je misschien de webshop met de prijs nog. Zit nu op me telefoon anders had ik m even gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Hmmm, dat uv bestendig en zo, daar maak ik me niet zo'n zorgen over en de binnenkant is nu nog niet belangrijk. Ik heb geen raam in mijn kast en hij zal niet vaak open staan. Uiteindelijk zal ik hem wel binnenin zwart gaan spuiten, maar dat is pas iets voor het voorjaar, aangezien ik hier binnen niet kan spuiten.

Dat Warnex is met een rollertje op te brengen, ook fijn. Ik denk dat ik toch maar daar voor ga. Kan ik zelfs nog vóór het nieuwe jaar bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Als het goed is, komt vandaag mijn blikje Warnex binnen. Heb de kast inmiddels in de primer staan en de fangrills en andere accesoires aan de buitenkant matzwart gespoten.

Rollertjes gekocht om de Warnex op te brengen. Kan niet wachten om de kast terug in elkaar te zetten. :)

Zal nog foto's posten van het resultaat. Wat wel leuk is van dat Warnex is dat vuildeeltjes en zo in de primer of de verf niet zo'n probleem zijn. De kast krijgt toch een reliëf :D

Ohw ja en bedankt allen (en in het bijzonder Robbie521 en Vincenttor) voor alle tips _O_

[ Voor 9% gewijzigd door ElCondor op 03-01-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincenttor
Geen probleem,
succes met rollen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie521
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-02 10:07
Geen problem wel even foto als het Af id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Wel, projectje mislukt :( Het is een aluminium kast. Deze heb ik, op aanraden van de Praxis, van een primerlaag voorzien (op basis van terpetine) en daar vervolgens twee lagen Warnex overheen gezet. Dit is op waterbasis. Nu weet ik niet of het aan de aluminium, de Warnex of de primer ligt, maar de warnex barst na drogen. Dat is na een uur of zo na aanbrengen van de laag al te zien. Aangezien de primer geel van kleur is, zitten er nu dus allemaal gele barst lijntjes over de kast, vooral op de hoeken en randen en waar gaatjes in de kast zitten.

Dat zal dus overnieuw moeten, maar ik heb geen idee hoe dit bij een volgende poging te voorkomen. Het geheel ziet er overigens wel VET uit, maar goed, niet heel netjes bij nadere inspectie ;) Ik heb de kast overigens voor het opzetten van de primer, netjes met amonia oplossing ontvet. Dus daar zou het niet aan moeten liggen..

Iemand enige tips over hoe Warnex aan te brengen op metaal/aluminium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Volgens mij moet je voor Warnex een primer op waterbasis hebben, net als Warnex zelf.

Dus je kan kiezen tussen geen primer gebruiken of een primer op waterbasis.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een primer wel echt nodig, is goed schuren niet goed genoeg???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Dat is het hem dus. Ik weet niet wat de warnex doet zonder primer. Warnex zelf raadt wel primer aan op metalen. En de meeste gebruikers ervaringen met warnex gaan over hout. Niet heel vreemd natuurlijk.

Off-topic: vandaag te horen gekregen dat de levering van mijn rampage IV black edition pas de 21ste verwacht wordt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Dus ff een klein stukje aluminium kaal schuren en daarmee testen, dan weet je het het snelst lijkt me :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat meelobee zegt lijkt me idd het handigst, dan weet je hoe Warnex reageert wanneer je het zonder een primer aanbrengt

Off-topic: balen van je mobo man... ik snap dat je erg uitziet naar zo'n mooie levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Thx Nesty! Ja, best wel een beetje balen.

Ik ga vandeweek inderdaad eens testen met wat verschillende behandelingen. Van het weekeinde zou ik weer tijd hebben om de hele kast een keer te doen.

Pagina: 1