Toon posts:

Blu-Ray bestanden afspelen op Samsung UE46F7000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb onlangs de Samsung UE46F7000 gekocht en deze bedraad aangesloten op het netwerk. Deze TV heeft de mogelijkheid om bestanden van een ander apparaat binnen het netwerk af te spelen. Dat werkt prima met bijvoorbeeld MKV bestanden, maar met Blu-Ray bestanden niet. Dit zijn enkele mapjes met losse bestanden die niet als geheel af te spelen zijn. Ik heb al even in de Samsung app store gekeken of er een app voor was om dergelijke bestanden af te spelen, maar dat is er ogenschijnlijk niet. Ik heb ook op internet gezocht naar dit probleem en mogelijke oplossingen, maar heb (vreemd genoeg) nog niks kunnen vinden. Ik ging er vanuit dat meer mensen dit probleem hebben, maar ik lees er eigenlijk niks over.

Is het mogelijk om Blu-ray bestanden af te spelen op deze Samsung TV? En dan bedoel ik natuurlijk zonder blu-ray speler :)

Groeten Kees

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:50
Blu-Ray is altijd een schijfje, dus daar moet je dan een afspeelapparaat voor hebben. Hdmi naar je TV en klaar?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bij mijn (iets oudere) Samsung werkt afspelen vanaf een usb-schijf altijd beter dan via DLNA, maar of dat voor je Blu-ray-bestanden werkt zou je even moeten proberen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Kort gezegd: Zonder gedoe niet. Met gedoe wel maar of je daar zin in hebt? Dan zul je namelijk de video-, audio- en eventuele ondertitelbestanden moeten gaan demuxen en remuxen in een MKV container en daar gaat veel tijd in zitten en daar verlies je ook onderanderen het menu van een Blu-Ray mee.

Verwijderd

Topicstarter
Oké dus beter in het vervolg Mkv bestanden "regelen" in plaats van Blu-ray bestanden.

Dank!