Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Van Dropbox naar Skydrive

Pagina: 1
Acties:

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:14
Twee Surface 2 tablets aangeschaft. Niet de Pro versie, dus het blijft ARM en Windows 8.1 RT. Kennisgemaakt met Skydrive en vastgesteld dat er geen native Dropbox app is.

Er wordt op dit moment veelvuldig gebruik gemaakt van Dropbox op twee vaste pc's, tezamen met gedeelde mappen. Na vooraf gekeken te hebben naar de sharing functies gedacht dat het wel goed zou zitten. Helaas kom ik er nu achter dat met Skydrive de gedeelde mappen niet op de het device van de deler gezet worden. De persoon met wie je deelt kan deze bestanden enkel online benaderen. Oftewel, je kan niet samen in 1 map werken omdat er geen 2-way sync is.

Bij dropbox kon dit wel. Deelde je een map met iemand, dan werd deze map ook op de andere pc volledig gedownload.

Op internet zijn al vele klagers ( 1 -2 - 3 ) en zijn er gare workarounds te vinden. Deze zijn niet 100% (syncen gaat langzamer, pas bij opnieuw opstarten etc. etc) en aangezien er twee personen op werken met weinig technische kennis wil ik deze ook niet gebruiken. Dropbox werkte prima met folder sharing, Skydrive niet.

Heeft iemand dit wel werkend gekregen? Zonee, dan voorzie ik een switch van de niet pro naar de Pro versie, louter voor het feit dat ik dan wel Dropbox kan installeren. Dit zou alleen erg vervelend zijn.

Het verbaasd mij ook dat er al klagers zijn over deze missende functionaliteit sinds vorig jaar 2012.

Ben benieuwd wie deze functie ook mist, en of er eventuele andere ideeën zijn. Eigen server gaan draaien of de Pro versie kopen?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 12:37
Ik ben steeds minder fan van Dropbox geworden, zeker met security issues, SkyDrive heb ik nooit gebruikt. Ik maak dan ook steeds meer gebruik van eigen servers/services. OwnCloud is daar een goed voorbeeld van.

Sorry niet echt direct antwoord op je vraag O-)

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:14
Skydrive intergreerd namelijk zo heerlijk met Office 2013, wat dus op beide Surface 2 staat. Daarom wil ik proberen dit eerst werkend te krijgen.

Omdat de tablets ook offline moeten kunnen werken zou ik een eigen service/server kunnen proberen, als die maar dezelfde functionaliteit biedt: Indien online een directe sync naar beide pc's en tablets. Indien offline, gewoon nog lokale files.

Biedt Owncloud dit aan?

edit

Ik ga proberen om op twee pc´s ingelogd te zijn op dezelfde skydrive account, kijken wat er gebeurd met syncen

[ Voor 13% gewijzigd door Tomino op 30-12-2013 19:34 ]