Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb momenteel een TL-WR1043ND router, maar ik zit veel te surfen bij mijn grootmoeder(paar huizen verder), het wifi signaal is net sterk genoeg voor daar internet te hebben.

Als ik een TL-WDR3500 koop, gaat het signaal dan verder of niet?

De laptop die ik daar gebruik heeft geen 5GHz, maar een desktop thuis wel.
Dus bij mijn grootmoeder zal ik de 2.4GHz-band gebruiken en thuis de 5GHz-band.

Wat ik dan wel kan doen is in die laptop een Intel 6235(€20) steken en zo kan ik ook daar 5GHz ontvangen.

Is het signaal van die nieuwe router echt beter dat het de aankoop waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Voor de 5GHz hoef je het in ieder geval niet te doen, want omdat de frequentie hoger is zal deze juist een kortere afstand kunnen overbruggen. 5 GHz is sneller, maar het bereik is minder goed.

Omdat de TL-WR1043ND 3 antennes heeft en de TL-WDR3500 maar 2 is de verwachting eerder dat het bereik minder wordt als je de tweede aanschaft en gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Kan ik dan het signaal vergroten door een 2de router of repeater neer te zetten?

Dat het mijn draadloos signaal oppikt,versterkt,en weer uitzend?

Welke router moet ik dan nemen?

De TL-WR841N(€18) of TD-W8951ND(€24)

Of echt een repeater zoals de TL-WR710N(€27)?(echt wel een handig multifunctioneel apparaatje op het eerste zicht)

[ Voor 11% gewijzigd door bambinodekat op 30-12-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Met een repeater is dat het makkelijkst, bij een router is dat volgens mij wel mogelijk, maar wat lastiger in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-08 10:44

itsalwaysme

Graast voor DB

Ik zou geen repeater nemen, aangezien die de snelheid halveert van het WiFi. Het beste is eigenlijk aan beide kanten een soort van WiFi bridge neer te zetten.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Mijn abbonement is maar 50Mb/s. de maximale snelheid is van de repeater is 150Mb/s.

De TL-WR710N ontvangt het bestaande signaal draadloos?

[ Voor 25% gewijzigd door bambinodekat op 31-12-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-08 10:44

itsalwaysme

Graast voor DB

bambinodekat schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:55:
Mijn abbonement is maar 50Mb/s. de maximale snelheid is van de repeater is 150Mb/s.

De TL-WR710N ontvangt het bestaande signaal draadloos?
doe die 150 maar gedeeld door 4. Een repeater halveert de snelheid omdat hij moet ontvangen en verzenden over dezelfde radio. Daarnaast is die 150 een half-duplex snelheid. Dus kom je niet echt boven de 40Mb/s uit. En dan heb je nog je overhead voor bijvoorbeeld je encryptie.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
En werkt deze repeater dan volledig draadloos?

Of moet ik deze nog met een netwerkkabel aan het bestaande netwerk hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

Ik heb de ervaring met het inzetten van een TP-Link 1043ND als repeater van een TP-Link841N dat de pingtijden naar 700 ms schoten, behalve de lagere downloadsnelheid waar je last van kan krijgen (had ik geen last van trouwens), loop je risico op time-outs op je hele netwerk.

De repeater werkt dan zowel volledig draadloos als bedraad trouwens.

alternatieve oplossing is twee nieuwe routers kopen, 1 als client bridge en daarop aangesloten 1 access point, de client bridge veroorzaakt geen vertraging in je draadloze netwerk, de tweede nieuwe router creeert een nieuw draadloos netwerk. Of een apparaat dat dat beide doet (2 radio's ingebouwd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:21
En waar wil je de repeater neerzetten? Bij de buren tussen jezelf en je oma in? (Want dat zou de beste locatie zijn). Oftewel: Dat gaat niet werken.

Enige oplossing is een draad trekken en een access point aansluiten. Of een internet abo voor je oma afsluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Zo zit de situatie ongeveer in een:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/v81kqv.png

Ik ben gisteren langs de pc-zaak gegaan en die zei dat ik beter een 300Mbit/s repeater kon kopen, Hij raadde mij een paar modellen van Netgear, TP-Link en D-Link aan, ik heb nog niets gekocht.

D-Link DAP-1320
D-Link DIR-505
TP-Link TL-WA830RE
TP-Link TL-WA850RE
Netgear WN2000RPT
Netgear WN3000RP
Netgear WN3100RP
Sitecom Range extender 300N

[ Voor 68% gewijzigd door bambinodekat op 01-01-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Of zou ik betere prestaties krijgen als ik een 2de AP koop en deze in repeater modus zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

Je kan ook DD-WRT op je WR-1043ND zetten, en de zendsterkte opschroeven, om je bestaande eigen signaal te versterken.
Je gaat btw niet bepaald inhoudelijk in op de gegeven reacties (beste wensen nog overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:26
Je kunt natuurlijk ook een extra AP in je huis zetten voor een raam richting je grootmoeders huis. Eventueel met een richtantenne ipv omni's.

Infinitus est numerus stultorum

Pagina: 1