Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• stretchmanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-05-2024
Hoi allemaal,

Ik heb sinds een week een Sony Vaio Pro 13 en heb een vraag wat betreft het accu. Ik heb het al opgezocht maar kon nog niks erover vinden. Mijn vraag was: als het accu helemaal is opgeladen en ik laat het laptop nog op stroom, gaat mijn accu dan achteruit of wordt het accu dan 'overgeslagen' en het laptop direct stroom krijgt?

Alvast bedankt! :)

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 00:57
Volgens mij blijft je accu input krijgen aangezien de adapter niet uitschakelt bij een volle accu.
Aangeraden wordt zodra de accu vol is, en je werkt op netstroom de accu te verwijderen.

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-10 20:14
Accu kun je niet verwijderen bij een Sony Vaio Pro 13.

Je kunt in de vaio control center instellen dat hij de accu maar tot 80% oplaadt zodat deze langer mee gaat. Ik neem aan dat ze daarnaast wel iets slims hebben bedacht wat er gebeurt op het moment wanneer het opladen klaar is.

Aangezien je de accu toch niet kunt verwijderen zou ik me er niet al te druk over maken. Gewoon lekker blijven werken op stroom. Behalve dan even die 80% optie inschakelen, die lijkt me wel zinnig :)

• stretchmanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-05-2024
Bedankt! :-)