Aftermarket cooler voor Club 3D RoyalKing 7950

Pagina: 1
Acties:

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-12-2025
Beste Tweakers,

Ik heb sinds Oktober een nieuw AMD systeem en heb er al wat mee overclocked. Nu las ik een aantal reviews waarin blijkt dat de Club 3D RoyalKing 7950 vrij goed te overclockbaar is. Inmiddels heb ik een kleine stabiele overclock gemaakt maar! ik wil graag verder.

Huidige temperaturen: (met stock koeler)

Idle: 28 graden celsius
Load: 66-68 graden celsius

Dan praten we over: 1100/core en 1350/Memory met de fanspeed op 60%

Nu is mijn vraag welke aftermarket cooler goed presteert. Mag zowel waterkoeling als luchtkoeling zijn. Heb zelf al gekeken naar de Kraken G10 van NZXT i.c.m. een waterkoeling van Corsair maar ik ben een beetje twijfelachtig over de memorykoeling. Elke mening/suggestie is welkom!

Systemspecs:

AMD FX-8320 @4.2Ghz (1.38v) i.c.m. Corsair H55
Corsair Vengeance Pro series 8GB 1600Mhz (9-9-9-24)
Club 3D RoyalKing 7950 3GB
Asus Sabertooth 990FX R2.0
Corsair CX750M voeding
Case: Fractal Design R4 Black
Kingston SSD's

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:22

Thomg

Aww yiss

Ik zie het probleem niet?
66-68 is bijzonder koel?
Waarom zou je niet verder kunnen overklokken?

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-12-2025
Mijn ervaring in overclocken is niet optimaal. Ik heb gelukkig goede hulp gehad tijdens met overclocken van de CPU. Toen werd me ook al verteld dat deze nog hoger geclocked kon worden aangezien het een gelukschip is.

Anyway, ik ben er niet zeker van of het daadwerkelijk slim is om verder te clocken zonder een aftermarket cooler aan te kopen. Ik zal vanavond eens rustig aan verder gaan overclocken en kijken of de temperaturen onder controle blijven.

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-02 07:49
je kan die clock zonder veel problemen op 1180 zetten met de standaard koeling. Ik heb er 3 en daar lukt het iig wel prima mee.

Moet wel zeggen dat ik de fans vol heb draaien maar de temps komen niet boven de 70 uit.

[ Voor 26% gewijzigd door terracide op 30-12-2013 17:31 ]

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-01 23:57
Voordat je zou willen denken aan een andere aftermarket cooler (waarbij ik moet zeggen dat onder 70 echt wel ok klinkt), zou je kunnen denken aan het refitten van de huidige: goeie koelpasta gebruiken en alles een keer goed schoonmaken kan al veel opleveren (of meer: als je niet naar een vol waterblok gaat weet ik niet hoeveel je uberhaupt zou vooruitgaan). Misschien wel even voor google-en, ivm memory/phase cooling blokjes (zitten misschien gelijmd).

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:22

Thomg

Aww yiss

Ik zou alleen maar een aftermarket koeler zetten op een videokaart van +300 euro...

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:45
Die kaart van club3d heb ik ook gehad, is top( ook lekker stil). Je hebt ruim genoeg overclockruimte. Ik zou als limiet voor de temperatuur 85 graden aanhouden. Ik kwam met mijn 7950 tot 1150 MHz.
Pagina: 1