Toon posts:

Random freezes PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum. Dus bij deze hallo!

Om meteen met de deur in huis te vallen, ik zit hier met een groot probleem. Ik heb namelijk sinds kort een pc zelf gebouwd. Alles werkt perfect, maar zoals de titel zegt heb ik last van random freezes. Met een freeze doel ik dus op dat de PC werkelijk niks meer doet, nog de muis, beeld en keyboard.

Ik heb verscheidene dingen geprobeerd, maar deze ga ik niet opnoemen want ik ga alles nog een keer proberen aangezien ik ook op het NCF lid ben. Helaas konden zij mij ook niet helpen dus hoop dat het hier goed gaat!

Ik krijg geen foutmelding, wel als de PC niet crashed krijg ik af en toen zwart scherm met de melding dat windows kernel mode is gecrasched maar succesvol is ge -recovered. Dit is een probleem, volgens de interwebz, dat bij Nvidia ligt en niet zo zeer bij mijn PC.

Ook heb ik 2keer een blue screen gekregen met de melding; DPC_WATCHDOG_VIOLATION. Geen foutcode helaas.

Ik ben de wanhoop naartoe, de PC is gloednieuw en als arme student kan ik deze niet naar de PC-boer brengen om te laten repareren. Ik ben geen whizkid dus praat tegen mij als een leek aub.

De PC componementen met foutmelding etc;
------------------
System Information
------------------
Time of this report: 12/30/2013, 23:28:19
Machine name: BEEST
Operating System: Windows 8.1 Pro 64-bit (6.3, Build 9600) (9600.winblue_gdr.131030-1505)
Language: English (Regional Setting: English)
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model: Z87M-D3H
BIOS: F6
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-4670K CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.4GHz
Memory: 16384MB RAM
Available OS Memory: 16272MB RAM
Page File: 2352MB used, 16351MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.03.9600.16384 64bit Unicode

------------
DxDiag Notes
------------
Display Tab 1: No problems found.
Sound Tab 1: No problems found.
Input Tab: No problems found.

--------------------
DirectX Debug Levels
--------------------
Direct3D: 0/4 (retail)
DirectDraw: 0/4 (retail)
DirectInput: 0/5 (retail)
DirectMusic: 0/5 (retail)
DirectPlay: 0/9 (retail)
DirectSound: 0/5 (retail)
DirectShow: 0/6 (retail)

---------------
Display Devices
---------------
Card name: NVIDIA GeForce GTX 770
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce GTX 770
DAC type: Integrated RAMDAC
Device Type: Full Device
Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_1184&SUBSYS_103310DE&REV_A1
Display Memory: 4033 MB
Dedicated Memory: 1985 MB
Shared Memory: 2048 MB
Current Mode: 1680 x 1050 (32 bit) (59Hz)
Monitor Name: Generic PnP Monitor
Monitor Model: PLE2207WS
Monitor Id: IVM5609
Native Mode: 1680 x 1050(p) (59.954Hz)
Output Type: HD15
Driver Name: nvd3dumx.dll,nvwgf2umx.dll,nvwgf2umx.dll,nvd3dum,nvwgf2um,nvwgf2um
Driver File Version: 9.18.0013.3182 (English)
Driver Version: 9.18.13.3182

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2014 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Heb je toevallig SLI? Zo ja, zet dat eens uit.

"success met de jacht" klinkt trouwens wel een beetje als "hier is m'n probleem, success ermee, ik ga bier drinken, laterrr" maar ik geef je het voordeel van de twijfel ;)

[ Voor 67% gewijzigd door _Thanatos_ op 30-12-2013 17:56 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commondus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 15:48
Test je ram ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SLI staat toch automatisch uit als er maar 1 kaart inzit?

Met welk programma zou ik het RAM geheugen kunnen testen? Heb het gedaan via Diagnostic memory tool, deze kon niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Als je 1 kaart hebt, staat SLI inderdaad uit, maar ik kon niet in je *enorme* bult code zien hoeveel kaarten je had, alleen welke...

Geheugentest: Memtest86 of WinDiag. Opstart USB-stickje of cd'tje maken en dan een nachtje laten testen.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
Hierin zitten diverse test-tools om te testen. Post de resultaten hiervan - inbeknopte vorm graag :P - hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Zoals hierboven is gemeld, test je systeem met de verschillende tools. Daarnaast moet je ook je hardware langslopen om te zien of deze voorzien zijn van de laatste drivers / firmware.
Op deze pagina van Microsoft wordt ook nog een oplossing aangedragen.
Op deze pagina van Samsung kan je eventueel de nieuwe firmware downloaden voor jou SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ga er morgen mee aan de slag. De firmware van mijn ssd is up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Morgen? :X Volgend jaar bedoel je zeker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oef, ben er nog niet aan toegekomen... druk druk druk. Ik houd jullie op de hoogte. Beste wensen iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm hij gooit ook heel vaak mijn logitech g110 keyboard eruit. Ook gaat dit gepaard met het internet dat eruit valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jolke schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:37:
Hierin zitten diverse test-tools om te testen. Post de resultaten hiervan - inbeknopte vorm graag :P - hier.
Programma werkt niet... Geeft aan dat ie hem niet geinstalleerd krijgt met de fout;
Can't rename isolunix to syslinux

edit; Heb hem lopend gekregen maar heb voorheen al gezegd dat ik geen whizkid ben...

Wat test ik hiermee, en hoe test ik het?

Ik boot hem via f12, via de usb. En kom in allerlei rare menutjes waar ik bij god niet zou weten wat het is. Enige hulp zou fijn zijn....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Euhm ja... enige hulp zou fijn zijn? Enig eigen inzet zou natuurlijk ook fijn zijn! Je gooit je probleem over de boeg met heel heel veel informatie en de mededeling (letterlijk!) 'zoek het zelf even uit en geef mij een antwoord'.
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:33:

[...]

Succes met de jacht op de reparatie en alvast bedankt! _/-\o_
Wat verwacht je zelf als we je een antwoord op je vraag geven? Dat je systeem ineens magische wijze weer werkt? We zijn geen helpdesk die je een kant-en-klaar recept voor het oplossen van je probleem voorschotelen.

Zelf dus even eea proberen en vooral beginnen te begrijpen waar het fout gaat door computer kennis en ervaring op te doen; in dat proces helpen we je graag verder.

O ja, welkom bij GoT :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.resplendence.com/whocrashed

Laat na deze is even draaien Whocrashed bekijkt je crash dumps en laat zien of het aan een driver ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 17:52
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:33:

Ik heb verscheidene dingen geprobeerd, maar deze ga ik niet opnoemen want ik ga alles nog een keer proberen aangezien ik ook op het NCF lid ben.
Het lijkt me nu juist van belang om ons wel te vertellen wat je al gedaan hebt anders is het erg lastig in te schatten en advies te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jolke schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 21:18:
Euhm ja... enige hulp zou fijn zijn? Enig eigen inzet zou natuurlijk ook fijn zijn! Je gooit je probleem over de boeg met heel heel veel informatie en de mededeling (letterlijk!) 'zoek het zelf even uit en geef mij een antwoord'.

[...]

Wat verwacht je zelf als we je een antwoord op je vraag geven? Dat je systeem ineens magische wijze weer werkt? We zijn geen helpdesk die je een kant-en-klaar recept voor het oplossen van je probleem voorschotelen.

Zelf dus even eea proberen en vooral beginnen te begrijpen waar het fout gaat door computer kennis en ervaring op te doen; in dat proces helpen we je graag verder.

O ja, welkom bij GoT :)F
Ik snap je punt. Zo bedoel ik dit natuurlijk niet, maar het wordt nogal lastig leren als de standaard taal die bijvoorbeeld bij sysrescue wordt gebruikt geen sikkepit van snapt.

anyhow...

Ik heb een memtest laten lopen voor 5 uurtjes, deze kwam op uit op geen errors... Het probleem ligt dus niet bij het RAM geheugen.
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/x2as2darb/Memtest.jpg

(ps. ik hoop dat de linkjes werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ohh en zou er iemand zo vriendelijk willen zijn mij helpen met dat sysrescue, desnoods via pb...

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartbee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 21:31
Weet je zeker dat je de juiste drivers hebt? Ik heb laatst bij iemand een windows 8 install gedaan en toen merkte ik dat windows standaard soms drivers voor een verkeerd model installeert. Het scheelde af en toe ook maar heel weinig in de naam van het model maar er week dan een cijfer af.

Als je googled op dat dpc watchdog violation kun je overigens ook wel een hoop vinden, ik zou gewoon eens het een en ander gaan proberen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 00:55:
http://www.resplendence.com/whocrashed

Laat na deze is even draaien Whocrashed bekijkt je crash dumps en laat zien of het aan een driver ligt
Heb Whocrashed laten lopen. Kreeg inderdaad een melding, deze geeft aan dat ik mijn driver moet updaten van mijn videokaart. Ik heb deze geupdate, maar de foutmelding blijft staan. Meerdere Gtx770 gebruikers hebben hier last van en schijnt een fout te zijn aan Nvidia's kant? Alsnog hier de foutmelding
Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/yono3t3lf/Whocrashed.jpg
lazybones schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 01:00:
[...]

Het lijkt me nu juist van belang om ons wel te vertellen wat je al gedaan hebt anders is het erg lastig in te schatten en advies te geven.
Ik heb;
-Temperaturen gemeten, alles onder de 40 graden.
-Pc stofvrij gemaakt, het was namelijk een bureau inbouw projectje, kan me voorstellen dat ie heel misschien ergens wat stof heeft gehapt.
- Het moederbord laten testen bij het bedrijf waar ik deze heb gekocht. ( dit was ook mede omdat de sys_fan3 niet mee roteerde. Gelijk gekregen en een nieuw moederbord gekregen)
-Ram modules verwisseld.
-Iemand gaf me de hint om de videokaart op in het video menu om maximum performence te zetten. Ook geen effect
-Windows opnieuw geinstalleerd.
-Drivers en firmware geupdate van mijn SSD/Videokaart/moederbord en uiteindelijk ook de bios
-Fast boot uitgeschakeld

Ennuuh.... nu ben ik hier, met het handen in de haren 8)7 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2014 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-10 15:43
Ik heb ooit ook random freezes gehad, lag aan mijn (nieuwe) nvidia kaart. Kheb deze laten vervangen en de problemen waren opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door Wafje op 03-01-2014 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2Silent schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 09:11:
Ik heb ooit ook random freezes gehad, lag aan mijn (nieuwe) nvidia kaart. Kheb deze laten vervangen en de problemen waren opgelost.
Begin er ook bang voor te worden... Heb helaas het monteer stuk van de videokaart moeten aanpassen omdat deze niet in mijn kast paste kwa hoogte. De garantie zal dus wel zijn vervallen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden...

Mobiele signalen, als ik wordt gebeld, gesmst of geappt crasht de pc.Heb dit verholpen door de binnenkant van de kast te beplakken met aluminiumfolie!

Ik laat nog weten of dit de oplossing is die werkt. Binnenkort maar eens de aarding van de pc bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Zit de PC op een geaard stopcontact aangesloten? Welke voeding heb je en is die nog in orde (eventueel ruilen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jolke schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:03:
Zit de PC op een geaard stopcontact aangesloten? Welke voeding heb je en is die nog in orde (eventueel ruilen).
Voeding is goed. Heb deze doorgemeten , zo ook het moederbord doorgemeten. Het stopcontact is wel geaard, maar de kast waarin de pc zit is van MDF hout... ik denk dat ik dus het moederbord moet aarden?

groetjes stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Begin daar inderdaad maar mee. Ongeaarde aansluiteingen kunnen soms hele vreemde verschijnselen vertonen. Wellicht bij jou niet, maar dan is dat iig uitgesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou bij mij dus wel. Heb de kast wat aangepast, en het moederbord geaard. Sinds Gister heeft de pc meerdere malen gelopen en niet gecrasht.
Pagina: 1