Toon posts:

Versterker kaduuk of hoe zit dat..

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

ik heb een Sony versterker, maar deze is ongeveer 6 maand geleden raar begonnen te doen.. Het euvel was namelijk dat opeens het linker kanaal niets meer deed. Toen heb ik hem naar Megapool gebracht, is hij terug gestuurd naar sony, zou hij gemaakt zijn, en kreeg hem weer terug... en jawel ! Hij deed het! Ik was zo blij als een kind.. 2 weken later, knalde het linker kanaal er weer uit :( . zelfde procedure gevolgd, kreeg hem weer terug, gemaakt en wel... Hij is in totaal 3 maanden weg geweest, en nu, 1.5 week na hij voor de 2'de keer terug is gekomen, is het linker kanaal WEER defect :'( :'(

Wat kan dat nou zijn jongens.. ik word er echt helemaal kotsziek van hoor.. 2x is ie naar sony geweest, 2x deed ie het goed... en nu is ie weer naar de kloten... Ik snap er niets meer van en ik wil hem ook niet NOG een keer opsturen, Dus ik zit er aan te denken om hem gewoon ZELF los te maken en te maken wat er te maken valt. Maar hoe doe ik dat als ik niet weet wat er kapot is?

Mischien weten jullie het.

Ik heb intussen ook de kabels en de stekkers en alles al vervangen, het enige wat overblijft is dus de versterker zelf.

Wie weet raad?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:37
Uh.. insturing te hoog??

Verkeerde speakers / teveel speakers? (foutieve impedanties?)

Verwijderd

Vraag of ze dat ding voor een volkomen nieuw exemplaar willen ruilen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 19:03 schreef DJSmiley het volgende:
Uh.. insturing te hoog??

Verkeerde speakers / teveel speakers? (foutieve impedanties?)
Nope. 2 speakers, allebei 4-6 ohm.
+ en de - zitten ook goed, de luidsprekers werken perfect op m'n broer z'n stereo :(

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Mischien een domme maar aangezien je kabels en alles gechecked hebt zal dat ongetwijfeld goed zijn... Draai de linker en rechter speaker eens om om te zien of rechts er aan gaat de komende keer ? Weet je in ieder geval zeker dat het wel/niet aan je speaker ligt.
(en anders hele nieuwe hebben)
[edit] ik zie in de vorige post dat je al wat geprobeerd had hmm terug naar het tekenbord [edit]

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 19:13 schreef Baklap het volgende:
Mischien een domme maar aangezien je kabels en alles gechecked hebt zal dat ongetwijfeld goed zijn... Draai de linker en rechter speaker eens om om te zien of rechts er aan gaat de komende keer ? Weet je in ieder geval zeker dat het wel/niet aan je speaker ligt.
(en anders hele nieuwe hebben)
[edit] ik zie in de vorige post dat je al wat geprobeerd had hmm terug naar het tekenbord [edit]
gaat niet werken , aangezien het linker kanaal het nu niet meer doet.. voor de 3'de keer dus.... ik heb ze al wel andersom aangesloten (Dus linker speaker op rechterkanaal, rechter speaker op rechterkanaal) en die doen het geen van bijden.... Links/links-rechts doet het wel.

Verwijderd

Eindtrap van je linker speaker kapot??
Of mischien te hoge pieken op je linkeringang? probeer eens een andere :?
Of misschien een draadje dat kortsluiting maakt in je speaker (of de draad er naar toe) waardoor je hem opblaast

(volgens mij kun je speakers niet verkeerd om aan sluiten, want het is wisselspanning :? )
suc6

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals, met de speakers en de kabels van/naar speakers/versterker is ook niets mis, omdat ik ze op die van me broer gehad heb (met kabel en al) en toen deden ze het allebei..

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Mischien gaat het fout na een wat langere
edit:
Termijn
? Ik weet niet hoelang ze bij je broer gedraaid hebben ? Het is ook wel een lastig probje... maar daar is dit forum voor toch :)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Hebbie die kabels ergens strak tegenaan liggen ofzo? Bij mij had ik kortsluiting in 1 kabel, die zat klem achter een kast en na verloop van tijd is dat plastic eromheen gescheurd. (gelukkig zit er een fijne overload-protection op m'n versterker, hij werd wel superheet (90 of 120 C) aan de linkerkant, terwijl de rechterkant normaal was). Ik had dat lampje nog nooit zien branden, weet nu dat ie het doet >:)

Ja, je zei zelf al dat je die kabels al vervangen had, maar als je die nieuwe teruglegt en deze na verloop van tijd ook scheurt dan heb je dat probleem weer. Wordt je versterker ook overdreven warm aan een kant?

Verwijderd

Topicstarter
Uhh... hij word helemaal niet warm!

Mischien komt dat omdat ik hem nooit hard heb staan... maar ik ga hem nou echt niet laten blazen aan een kant.. zodadelijk doet ie helemaal niets meer ofzo en dan ben ik helemaal de lul... heb nu in ieder geval nog aan 1 kant geluid.

Verwijderd

Gewoon zeggen dat je na drie keer laten maken wel een fatsoenlijk product verwacht?
"Doet u mij maar zo'n nieuwe..."

Verwijderd

Topicstarter
dat kan ik toch niet maken.. Ik heb er nooit wat verkeerds mee gedaan, dus het is niet eens mijn schuld... dan kan ik toch nooit een nieuw gaan eisen?

Verwijderd

Jah, je kan wel een nieuwe eisen. Als je al drie keer hetzelfde probleem hebt en telkens repareren ze hem niet goed (als hij het effetjes wel doet wil nog niet zeggen dat het goed is) dan mag je wel je geld terugeisen of 'n ander produkt.
Had 10 jaar geleden ook 'n radio van de hema, zijn we echt 8 keer mee teruggeweest (ja ja, hema dus was te verwachten, mijn excuses, was de 10 jaar nog niet gepasseerd)
Krijg je zonder problemen je geld terug als je wilt

Verwijderd

Tuurlijk !

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 19:42 schreef Techwarrior het volgende:
dat kan ik toch niet maken.. Ik heb er nooit wat verkeerds mee gedaan, dus het is niet eens mijn schuld... dan kan ik toch nooit een nieuw gaan eisen?
Het is de winkel die in dit geval een brak product verkocht heeft en dus na meerdere keren reparatie kan je een nieuwe of iig een ander merk/type uitzoeken ,of je geld terug !

Verwijderd

Ik vraag me af in hoeverre die versterker over impedanties van 4-6 ohm kan. (de meeste versterkers maakt het niet zo uit, alles tussen 4 en 8 is ok, maar je hebt ze er tussen zitten....)
Mischien kun je even een keertje je speakers doormeten (kijken of er niet toevallig toch kortsluiting in zit (of dat er een scheidingsfilter sluiting maakt)).
Als ik op de reparatie-afd. werkte zou ik de speakers er bij willen hebben (zeker aangezien dit niet de eerste keer is).
Anders kun je het best de volgende keer een testje doen met andere (geleende) speakers en dan ff een tijd laten "blazen" en kijken oftie blijft werken.

(ik ben maar wat blij dat mijn technics su-8022 versterkertje van de kringloop :) twee zekeringen "achterop" heeft zitten die bij overbelasting kaduuk gaan. Das wel handig "repareren", maar dat heb ik nog nooit hoeven doen, ook al staat ie vrij vaak te "stomen")

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Het is vast en zeker óf je speaker óf je speakerbekabeling. De versterker doet het prima, maar na verloop van tijd raakt het linkerkanaal overbelast en zegt ie BAM. Ik zou dus je speakers + kabels ff door laten meten.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

als je speaker uitgang kortgesloten wordt vliegt je versterker meteen in de beveiliging...het lijkt me dus sterk dat het aan de kabels of speaker ligt...bij de reparatie maken ze waarschijnlijk alleen een gevolg van het defect...en niet de oorzaak, waardoor het elke keer weer stuk gaat...

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 21:46 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
8<
.bij de reparatie maken ze waarschijnlijk alleen een gevolg van het defect...en niet de oorzaak, waardoor het elke keer weer stuk gaat...
Ik zag hierboven (in een eerdere posting) Megapool staan, ik denk dat dat genoeg zegt over de reparatieafdeling...
Ik blijf bij mijn vermoeden dat de versterker mischien wat kritisch is mbt. de gebruikte impedantie van de luidsprekers (te lage weerstand-> overbelasting)
Een heleboel versterkers schieten inderdaad "in de beveiliging" bij overbelasting, maar meestal is die beveiliging een (smelt)-zekering, met als gevolg geen geluid op dat kanaal.

(En dan denken ze bij Megapool "Goh, beveiligingszekering stuk, oh dat lossen we op...nieuwe zekering erin...klaar!! En tot ziens maar weer!")

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 21:46 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
als je speaker uitgang kortgesloten wordt vliegt je versterker meteen in de beveiliging...het lijkt me dus sterk dat het aan de kabels of speaker ligt...
De mijne maakte kortsluiting in een draad, geluid viel toen vrijwel helemaal weg aan een kant, maar ik dacht (niet na) dat komt zo wel terug. Totdat ik 3 kwartier later het overload lampje zag gaan branden. Ding was echt superheet, maar verzekering was er nog niet uitgesprongen, hij schakelt zichzelf eerst uit :)
Hoeft dus niet in 1 x, en was echt kortsluiting, zag de draaden zonder plastic tegen mekaar

Verwijderd

Topicstarter
Nouja.. ik naar megapool met de versteker, in doos, boekjes erbij, helemaal compleet.. verhaal uitgelegd aan een hele vriendlijke gozert die daar werkte, en ik kreeg zonder pardon een andere (dezelfde wel, maar een nieuwe) versterker mee !!!!!! Ik heb ook gelijk mijn speakers laten doormeten door iemand die ik ken, die heeft daar apperatuur voor.. Met de speakers is niks mis, met de kabel ook niet... ik hoop dat deze wel goed is :)

Allemaal bedankt voor de tips en de hints en ideen, Ik heb een werkende versterker! :) :) :) :) :)

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 18-08 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

speaker impendance moet NOOIT lager zijn dan die van de versterker.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Op vrijdag 08 juni 2001 21:13 schreef AtomicShockwave het volgende:
speaker impendance moet NOOIT lager zijn dan die van de versterker.
Dat wordt ook vrij lastig aangezien een versterker een uitgangsimpedantie heeft van zo'n 0.16 Ohm :P
Waar jij in de war mee bent, is dat een versterker geschikt is voor minimaal 8 Ohm, dat betekent niet dat een versterker 8 Ohm "is".

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

De reparatie dienst van Sony is :r
Mijn Discman was stuk, cd sloeg steeds over.
Kreeg hem "gerepareerd" terug, 2 dagen later deed hij het weer.
Afijn, hij was onder tussen al 3 keer weg geweest, en steeds voor hetzelfde defect.
Bij de 4-de keer eiste de winkel, waar ik hem had gekocht, van Sony een nieuw exemplaar.
Mijn model hadden ze niet meer, dus het nieuwste model gekregen.

Afijn, mijn ervaring met de TD van Sony is :r

And The Only One

Pagina: 1