• MEasterEgg
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-02 10:23
Ik heb nog een oude computer met een Q8300 processor liggen. Nu weet ik aardig veel van hedendaagse processors maar deze komt uit een tijd dat ik hier nog niet echt mee bezig was. Ik zit eraan te denken om de processor uit deze oude PC te slopen en een klein nieuw pctje in elkaar te zetten. Voordat ik dit ga doen vroeg ik mij af of dit nog waarde heeft? of dat ik beter deze processor met pensioen kan sturen... Een andere optie zou een mining PC kunnen zijn dat ik er dan een videokaart bij prik, maar is dit mogelijk is op deze processor? :)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:40
Als je geen hoge eisen stelt aan grafische instellingen en prestaties voor spellen dan voldoet een Q8300 nog prima. Voor simpel internet/e-mail/office/filmpje kijken/muziek luisteren, gebeuren is het zelfs een prima processor.

Mining moet je een goede GPU voor hebben, cpu maakt niet zoveel uit.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-01 16:24
Je kunt zelfs nog prima gamen met die CPU, zolang je er maar een beetje recent moederbord en goede GPU inprikt. Zoek maar eens op youtube, iets als Q6600 of Q8300 (titel recente game zoals BF4) en je zult zien dat ze dat nog prima trekken.

Als je een HTPC o.i.d. wil bouwen, bedenk dan wel dat het geen zuinige processor is. Dan kun je 'm beter verkopen voor een paar tientjes en dat geld in een low-voltage systeem stoppen.

//Edit: Zoiets: YouTube: Battlefield 4 PC Gameplay GT 630 & Q8300 8)

[ Voor 13% gewijzigd door musje83 op 30-12-2013 16:37 ]

• MEasterEgg
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-02 10:23
Thanks voor de antwoorden. Ik ga hem dus zeker nog hergebruiken.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Probleem zit hem eerder in dat als je enkel de CPU hebt, je dus een mobo zou moeten kopen (2e hands, of duur), en DDR2 moet vinden. Prestatie-technisch kan je er nog een game-pc van maken die met een beetje gpu de meeste games prima aan zal kunnen.

Zou de optie van de chip verkopen in ieder geval even overwegen.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:58
Afhankelijk van het mobo kun je ook met DDR3 werken.
Ik denk ook dat iedereen met een core2duo er graag een paar tientjes voor geeft.
Pagina: 1