Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Momenteel heb ik een Galaxy (1) Mini in gebruik, maar dat ding is zo traag en ik kan niet eens WhatsApp updaten omdat het geheugen altijd vol is. Daarom zoek ik een vervanger.

Eerst wilde ik voor een max budget gaan van €120,- en daarvoor is een Huawei Ascend Y300 de beste keus denk ik. Vandaag heb ik me wat meer verdiept in chinese toestellen en heb ik mezelf er van overtuigd dat het misschien de moeite waard is om een toestel uit China te laten komen.

Wat is het advies van de kenners? Ik ben helemaal niet thuis in de telefoon wereld en ik wil een telefoon die zo "smart" mogelijk is voor €150,-.

Zelf wat onderzoek gedaan en ik kwam op de Jiayu G3T uit voor die prijs.
Indien men toch afraad om het als leek via China te bestellen, dan een Huawei Ascend Y300 kiezen?

Wat ik trouwens doe met de telefoon:
WhatsApp
Beete internet (Facebook, nieuws)
Kleine spelletjes (Hillclimb)
Internetbankieren

Verder heb ik nog geen databundel, ik gebruik alleen WiFi waar dat beschikbaar is. Mogelijk wil ik wel overstappen naar Ziggo mobiel €15 voor 300min/sms en 500mb.
Indien iemand een abbo weet voor max €15 in de maand en een beter toestel verneem ik dat graag, maar volgens mij gaat dat moeilijk worden.

Verwijderd

Dan zijn er niet veel fatsoenlijke keuzes. 1 wel fatsoenlijke keuze is een Nokia Lumia 520. Doet alles wat je wil en nog meer.

• jarrin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-10 05:10
Ik heb zelf de JiaYu G3 gehad. Top ding, snel en een zeer scherpe prijs. Naar mijn mening zijn het toch wel mobieltjes voor tweakers. Er staat een load aan chinese apps op, de G3 had last van ghost touches.

Bouwkwaliteit viel ook enigszins tegen, maar wil je voor zo'n prijs.

Allemaal overheen te komen, of wel een oplossing voor te vinden, maar het vereist iets meer werk om lekker mee te kunnen werken.

Als je je budget iets verhoogt, heb je een super telefoon voor een super prijs:
pricewatch: Motorola Moto G 8GB Zwart

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11 13:02

Plato112

Da is toch nie normaal!

@TS, heb je voorkeuren voor een specifiek OS? Of mag het Android, Windows, iOS of BlackBerry zijn?
Indien je een voorkeur hebt, verkleint dit het aanbod behoorlijk.

En hoe groot mag de smartphone zijn? Is groter beter of wil je het juist handzaam houden?

[ Voor 21% gewijzigd door Plato112 op 30-12-2013 14:58 ]

Speed limits are like herpes.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ben je ondernemer? Want de moto 8gb is met btw teruggaaf wel onder 150 euries te krijgen (16gb kost +/- 165 zonder VAT)
Betere smartphone ga je in dat segment niet vinden, zelfs niet uit china.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:08
S3 mini is momenteel 169 euro, maar als je het budget gaat ophogen kan je net zo goed de Motorola halen

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:09
Ben het eens met bovenstaand: 150 euro voor een Smartphone is krap.
Eventueel kan je wel zoeken naar een 2e hands telefoon, als je dat ziet zitten. V&A heeft best leuke toestellen staan en soms voor een leuk prijsje.

Is het internetbankieren een must have? Zo nee, dan zou de "dump phone" van Nokia (301 3G+ versie) volstaan. Heeft een prima browser, whatsapp en facebook apps pre-installed. Kost ong 80 euro.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• TheBrut3
  • Nu online
Eigenlijk vind ik die Galaxy (1) mini best een fijn ding, hij is alleen echt een stuk te traag en de opslagcapaciteit is nu waardeloos. Maar ik heb toen (2.5 jaar geleden) €100,- betaald en er genoeg plezier van gehad, voor de prijs is het daarom wel mogelijk (lijkt me).
Plato112 schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:55:
@TS, heb je voorkeuren voor een specifiek OS? Of mag het Android, Windows, iOS of BlackBerry zijn?
Indien je een voorkeur hebt, verkleint dit het aanbod behoorlijk.

En hoe groot mag de smartphone zijn? Is groter beter of wil je het juist handzaam houden?
Het liefst Andriod, dat heb ik nu ook. Windows heeft zo weinig apps. BlackBerry hoef ik sowieso niet, iOS zit enkel op Apple apparaten en die zijn boven het budget.

Formaat max 4.5" denk ik, kleiner mag.

Het budget nog verder ophogen ga ik niet doen, €150,- vind ik voldoende voor een toestel
Nope

[ Voor 14% gewijzigd door TheBrut3 op 30-12-2013 15:12 ]

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Windows weinig apps? Valt toch wel mee?

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:52
Die budget androids zijn over het algemeen niet geweldig qua performance (behalve de china phones maar die hebben ook hun minpunten) voor 150 euro zeg ik koop een lumia 520. Het aantal apps is als ik mijn zusje zo hoor ook aan het bijtrekken.

• TheBrut3
  • Nu online
EcoR schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:11:
Als ik op mijn PC of Surface (Win8Pro en Win8RT) kijk vind ik de keuze niet echt reuze.

Verwijderd

EcoR schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:11:
Klopt, maar ja, help dat maar eens de wereld uit. Voor 150 euro is een Lumia mijn inziens toch echt de beste keuze.
TheBrut3 schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:13:
[...]

Als ik op mijn PC of Surface (Win8Pro en Win8RT) kijk vind ik de keuze niet echt reuze.
Misschien, maar op een Surface of RT heb je ook geen apps nodig omdat je alles in een prima browser kan doen. Waarom een facebook app als dat prima in een browser kan. Apps zijn niet de heilige graal en mijn inziens enorm overrated.

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:16

Zalmanman

So long,

Is de tweedehands markt wat voor je? Er zijn voor die prijs zat mooie telefoons te koop. SGS II, HTC Sensation etc.

and thanks for all the fish.

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 11:06
Een collega heeft de nokia 520 laatst gekocht en is daar voor het bedrag goed tevreden over. Hij doet er whatsapp, i-net, rabo bankieren mee naast telefoon zaken. Wat voor een anti- smartphone gebruiker hem goed afgaat.

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Je kan, mocht je inderdaad over Windows Phone heen kunnen zetten, ook kiezen voor de Huawei Ascend W1: Windows Phone, snel, zeer goede batterijduur, alleen niet veel opslagruimte.

• TheBrut3
  • Nu online
Ik denk niet dat ik me kan richten tot Windows, maar bij Andriod wil blijven.

Veel opslag is ook geen eis, maar de huidige telefoon heeft maar 180mb beschikbaar op de telefoon voor apps enzo! Dus met 1GB (voor apps enzo) ben ik bijv. al zeer tevreden denk ik. De rest kan eventueel op een SD kaartje.

• jarrin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-10 05:10
Je zal toch een keuze moeten maken, aangezien je niet aan al je eisen voldaan kan worden:

- Neem een 2e-hands, meer specs voor jou budget
- Neem een chinese, meers specs, mindere ondersteuning en bouwkwaliteit
- Neem een Windows Phone, werkt lekker op wat lagere gespecte hardware
- Neem een Motorola G, iets hoger als jou budget.

Je kan helaas niet voor het beste van alle werelden gaan voor jou budget ;)
De keuze is verder aan jou ;)

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Y300 is een prima keus voor dat budget. Natuurlijk zijn er altijd snellere, betere toestellen, maar het ding doet wat het moet doen.

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Zoals meerdere hier zeggen, ga voor de Moto G! Ik weet zeker dat die over 2 jaar ook nog redelijk mee kan.

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Wat dacht je van de Huawei Ascend G700? Vanmiddag gehaald, en lijkt mij ook een goede optie. Momenteel een refundactie waardoor je op zo'n 200 euro uitkomt.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ik heb wat zitten zoeken in de pricewatch en ik denk dat je met een Y300 je geen buil zult vallen. Specs zijn voor die prijs echt prima, ik kan alleen niet beoordelen hoe goed het scherm is want dat is nu eenmaal niet uit de standaard specs op te maken.

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
De Y300 heeft t/m morgen ook een cashback actie van 20 euro.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• TheBrut3
  • Nu online
Klopt, dat zag ik ook. Alleen het werkgeheugen is 512mb, is dat voldoende? Gezien de relatief kleine resolutie neem ik aan van wel?

Van een kennis begreep ik dat het scherm ook niet tegenvalt, die had eerst een Galaxy mini 2 en door haar ben ik ook bij de Y300 gekomen

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-10 17:28

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik meen trouwens dat Android Kitkat nog eens geoptimaliseerd moet zijn voor apparaten met weinig werkgeheugen. Als ik Google mag geloven moet dan 512MB niet echt een probleem zijn (maar heb geen eerstehands ervaring, ik ga altijd voor high end spul). Ik weet alleen niet of de Y300 nog een update krijgt. Misschien is een custom ROM anders een optie.

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Werkgeheugen is meer dan genoeg voor wat simpele apps. Resolutie heeft daar weinig invloed op.
En bedenk dat je werkgeheugen nu 3x zo groot is als de opslagcapaciteit van je oude telefoon.

[ Voor 33% gewijzigd door Plato112 op 30-12-2013 20:38 ]

• TheBrut3
  • Nu online
Ik heb gisterenavond toch nog besloten om voor de Y300 te gaan, vandaag komt deze binnen als het goed is.

Reden: Na cashback actie €85,- en dat is een heel stuk minder dan de Moto G 8GB. Daar heb ik ook serieus over zitten twijfelen, maar die kost al snel het dubbele. Volgens mij voldoet de Y300 ook wel aan mijn kleine eisen.

Bedankt toch voor de tips mensen en een goed 2014!

[ Voor 56% gewijzigd door TheBrut3 op 31-12-2013 11:08 ]

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Veel plezier met je nieuwe telefoon!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

TheBrut3 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 09:44:
Ik heb gisterenavond toch nog besloten om voor de Y300 te gaan, vandaag komt deze binnen als het goed is.

Reden: Na cashback actie €85,- en dat is een heel stuk minder dan de Moto G 8GB. Daar heb ik ook serieus over zitten twijfelen, maar die kost al snel het dubbele. Volgens mij voldoet de Y300 ook wel aan mijn kleine eisen.

Bedankt toch voor de tips mensen en een goed 2014!
Toch een beetje dubieuze keuze als je het RAM geheugen van de Galaxy Mini te weinig vond.

Dit is slechts een verbetering van 33% (bijna 3 jaar nadat de Galaxy Mini is uitgekomen).

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

barcawinner schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 16:19:
[...]

Toch een beetje dubieuze keuze als je het RAM geheugen van de Galaxy Mini te weinig vond.

Dit is slechts een verbetering van 33% (bijna 3 jaar nadat de Galaxy Mini is uitgekomen).
Als je goed had gelezen had je kunnen zien dat de interne opslag een probleem was...

Pagina: 1