Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat gebruikt worden om (vakantie) videos (1080p) mee te bewerken, en verder standaard internet gebruik. De software die gebruikt wordt: Corel VideoStudio Pro x4.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 600 Euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Voeding: FSP 500W
- Kast, toetsenbord, muis, monitor, speakers
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het binnen het genoemde budget (of voor weinig extra) stiller kan, zou dat mooi zijn
Ga je overklokken?
Er gaat niet overgeklokt worden
Ik kwam zelf tot het volgende systeem:
Het systeem gaat gebruikt worden om (vakantie) videos (1080p) mee te bewerken, en verder standaard internet gebruik. De software die gebruikt wordt: Corel VideoStudio Pro x4.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 600 Euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Voeding: FSP 500W
- Kast, toetsenbord, muis, monitor, speakers
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het binnen het genoemde budget (of voor weinig extra) stiller kan, zou dat mooi zijn
Ga je overklokken?
Er gaat niet overgeklokt worden
Ik kwam zelf tot het volgende systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 156,49 | € 156,49 |
| 1 | Gigabyte GA-H87-HD3 | € 82,90 | € 82,90 |
| 1 | Toshiba DT01ACA300, 3TB | € 98,10 | € 98,10 |
| 1 | Corsair CMV16GX3M2A1600C11 | € 127,99 | € 127,99 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 113,49 | € 113,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 578,97 | |
- De cpu komt uit de best-buy guide voor het game systeem.
- 16 GB geheugen lijkt me voldoende voor video bewerking (en het is niet duur, dus 8 GB kopen lijkt me zonde)
- SSD om programma's lekker snel te starten (huidige systeem is nog op basis van een HDD, dus programma's starten enorm traag)
- 3TB harddisk voor de video bestanden, 7200rpm dus nog redelijk snel
- Moederbord: ik heb goede ervaringen met Gigabyte borden, en dit was het goedkoopste bord uit de pricewatch met onboard video afgezien van ASROCK. Een losse videokaart lijkt me overbodig, er gaat niet gegamed worden op dit systeem, plus dat een videokaart ook behoorlijk inhakt op het budget.
- Past het gekozen geheugen bij de cpu & moederbord of kan ik beter sneller geheugen kopen?
- Kan het goedkoper / sneller / stiller voor hetzelfde budget?
- Is de bestaande voeding krachtig genoeg?
[ Voor 0% gewijzigd door Nvidiot op 30-12-2013 16:34 . Reden: software toegevoegd ]
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)