Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• fendo57
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 16:46
Hallo,

Mijn TF300T kan ineens geen verbinding meer maken met mijn PC. Ik krijg de fout: Windows herkent het apparaat niet meer. Dit is op andere PC's ook het geval, dus het ligt aan mijn ASUS.
Hoe dit ineens komt weet ik niet.

Ik heb een harde reset gegeven door een paperclip in het gaatje te steken en toen kwam ik in TWRP.
Met mijn stomme kop heb ik gekozen voor : Wipe data.
Nu start ie niet meer op en kom ik iedere keer in TWRP. Als ik dan voor reboot kies kom ik iedere keer weer in TWPR.
Ook kom ik niet meer bij RCK.
Als ik iets wipe in TRWP krijg ik de melding: E:\no data.

Mounten in TRWP gaat ook niet en als ik naar mn SD kaart ga staat er helemaal niets.

Hoe kan ik dit weer in orde krijgen?

Als ik TWRP reboot/power off selecteer krijg ik de melding: No OS installed! Are you sure you wish to power off?

Lijkt er dus op dat ik mn ROM kwijt ben.
Hoe krijg ik dit er weer op als ik niet via mijn PC kan benaderen?
In TWRP krijg ik ook geen files te zien bij mijn interne en externe geheugenkaart.
Ik heb per ongelijk mijn OS gewist in TWRP.
Verbinden met de PC gaat niet. Wie weet hoe ik dit terug kan installeren, bv. vanaf SD kaart ofzo?

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-11 15:58

jdwrist

En het antwoord is koekje

Rom downloaden, op het SD kaartje zetten en opnieuw trachten te flashen?

Live youre Life and Enjoy every Day

• fendo57
Dan ziet ie hem niet. Ik zou eigenlijk iets moeten hebben wat automatisch installeert als de SD kaart erin gaat

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 23:38

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Heeft ie geen fastboot? Misschien zou je via fastboot een system.img kunnen pushen.

:)

• fendo57
Nee, ik kom in het scherm van TWRP daar heb ik verschillende opties zoals wipe data, wipe cache etc, maar dat doet helemaal niets.
Als ik iets op mijn ext. SD kaart zet (apk ofzo) ziet ie ook niets. Interne sd kaart kan ik niet bereiken omdat de koppeling met mijn PC niet gaat. Ik heb de nieuwste drivers, maar krijg de fout "onbekend apparaat".
Het enige wat mij mogelijk lijkt is een self install van de OS op de ext. SD kaart zetten en de tablet opstarten.
Bestaat hier iets voor?
Of is het gewoon einde oefening.

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 23:38

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Misschien zou je dit nog kunnen proberen...

:)

• fendo57
Nee, helaas. Ik kan wel Mount System aanklikken, maar Mount Data, Mount Cache en Mount SDCard reageert niet.
Zonder mijn SDCard te unmounten lukt het ook niet.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik verplaats dit topic even naar het tabletgedeelte :)

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• fendo57
Ja, maar het probleem is dat mijn PC de tablet niet herkent en een fout geeft: Onbekend apparaat.
Ook de PC van mijn vrouw en zoons geven dit aan. Het ligt dus echt aan de tablet.
Mijn vorige tablet was een van Intertoys en de software kon je daar op een externe SD kaart zetten. Als je die erin deed installeerde die automatisch de software. Zoiets zoek ik ook voor de TF300T.
Maar omdat ik ook niet in RKC kom, denk ik dat er misschien iets mis is met mijn TWRP ofzo.

• fendo57
Jammer, ik zie geen mogelijkheid dit te herstellen.
Ik heb vandaag een Galaxy Note 10.1 2014 versie gekocht.
Kan de Asus helaas de vuilnisbak in :-(

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou hem in Vraag & Aanbod zetten. Er is vast wel een Tweaker (ik bijvoorbeeld :P) die hem wil proberen te redden of hem voor reserveonrdedelen wil gebruiken :)

[ Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 03-01-2014 07:47 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Grrrrrene schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 07:44:
Ik zou hem in Vraag & Aanbod zetten. Er is vast wel een Tweaker (ik bijvoorbeeld :P) die hem wil proberen te redden of hem voor reserveonrdedelen wil gebruiken :)
Zolang je in TWRP kan komen lijkt me dat je toch verder zou moeten kunnen komen.

Wat even mis is dat TWRP er op staat, het apparaat dus geunlocked is maar er geen nandroid backup is? Dat is toch zo ongeveer het eerste wat je dan doet. Als die er wel is, hoe kan TWRP nu de externe SD niet meer zien en ten tijde van die backup wel? Er waren wel problemen met TWRP, maar ik neem aan dat je dit destijds ook getest hebt. Je hebt natuurlijk niets aan een recovery oplossing waarvan je niet weer dat het ook werkt als je het nodig hebt.

Heel veel vragen dus. Zolang het apparaat nog wat doet lijkt me het ook mogelijk om het te redden. Dat is dus toegang met fastboot, uiteraard geen USB mass storage. En default doet Windows daar niets mee zonder drivers. In Windows 8 is het ook vaak problematisch. In Windows word het dus mogelijk niet herkend, maar dat kan ook een driver kwestie zijn, ik zou Linux proberen.

Zelf heb ik brick safe bestandjes gemaakt, voor dit soort gevallen. Daar heb je natuurlijk nu niets meer aan

Verwijderd

Ik heb eens Baked geflashed, deed een reboot maar bleef hangen op het ASUS logo. Ik kon alleen TWRP nog in maar dat was het. Mijn pc herkende mijn tablet niet, dus ook niet via fastboot.
Maar via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=51219798 kon ik toch connectie maken via fastboot en terug naar stock rom en recovery. Ondertussen ben ik 3 roms verder en zit ik nu blij op Crombi-KK.

Ben benieuwd of het werkt.
Pagina: 1