[ Win7 ] Vaag menu bij het opstarten!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Beste mensen, ik heb u hulp nodig bij dit.

Ik heb win-7 opnieuw geïnstalleerd op me pc, voor de zoveelste keer dus niks nieuws. Maar nu krijg ik dit menu bij het opstarten, ik wacht dan 30 seconde en windows start gewoon normaal op.

Maaaar.. wat is dit en hoe kom ik hier van af? Als iemand iets weet... :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1pmKpP7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:37

TommieW

Numa numa.

Ziet er een beetje uit als GRUB. Gewoon de Windows bootloader weer installeren dus.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:54
Dat is idd een GRUB bootmenu vanwege de SLIC loader (omdat je wss geen legale Windows hebt).
Is weinig mis mee, er bestaan ook andere en betere manieren om Windows te blijven gebruiken :)
Misschien per ongeluk Esc ingedrukt bij het opstarten? Normaal hoort deze niet te verschijnen namelijk :)

[ Voor 22% gewijzigd door maarud op 30-12-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 16:50
Zit er nog een (bootable) cd/dvd of usb stick in?
Ah ja, wat bovenstaande zegt, SLIC wijst op een bootloader die je windows install legaal laat lijken.

[ Voor 52% gewijzigd door sjimmie op 30-12-2013 13:39 ]

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ik heb deze windows al tig x geïnstalleerd en nooit kwam deze melding? Dus wat er illegaal aan kan zijn vraag ik me dan wel af..

Als ik dit dan lees, hoe kom ik bij dit menu waar je het zogenaamd kan uitvinken?
http://i.stack.imgur.com/pZ6cS.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je moet toch echt iets gedaan hebben waardoor je nu Grub hebt. Die krijg je niet zomaar en wordt met een normale Windows installatie NOOIT meegeleverd. Heb je een officiële installatieschijf, of is deze ergens 'geleend' om een kopie van te maken voor eigen gebruik? Dit ruikt namelijk heel er naar een illegale versie en daar doen we hier op GoT niet aan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:38
Tuzla schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:01:
Ik heb deze windows al tig x geïnstalleerd en nooit kwam deze melding? Dus wat er illegaal aan kan zijn vraag ik me dan wel af..

Als ik dit dan lees, hoe kom ik bij dit menu waar je het zogenaamd kan uitvinken?
http://i.stack.imgur.com/pZ6cS.png
Dat is vanuit een Linux install de grub.cfg (oid). Wat er bij jouw draait dat is waarschijnlijk GRUB for DOS. In ieder geval we kunnen je wel vertellen hoe je dit uit kan zetten maar ik vertel liever hoe je dit verwijderd gezien dit niet in een Windows Install standaard hoort te zitten.

Vanuit de repair cd/dvd (Windows 7 install dvd) command prompt/DOS (repair my Windows)
Bootrec /Rebuild
Bootrec /Fixboot

En dan opnieuw opstarten en dan zou je gewoon zonder grub4dos menu moeten opstarten of je Windows nog geactiveerd is, is 2 maar zoals Hero of Time hierboven al aangeeft we geven hier geen ondersteuning aan illegale meuk.

Kennelijk levert grub4dos ook normaal gesproken een uninstaller mee en zou je het vanuit Windows ook op deze manier kunnen verwijderen.

[ Voor 31% gewijzigd door Starke op 30-12-2013 15:21 ]

Pagina: 1