Hallo,
Ik wil Wake on Lan werkend krijgen met mijn computer.
Als ik via deze app pakketjes laat sturen naar mijn comuter, dan komen ze volgens Wireshark binnen, in ieder geval als mijn pc aan staat:

Echter start mijn computer niet op als hij uit staat, en niet als hij in slaapstand staat. Nooit dus.
Wat ik heb gedaan:
- poort 9 toegevoegd in de Windows Firewall (maar dat moet niet uitmaken want Windows is niet gestart als de pc moet worden opgestart)
- WoL aangezet in m'n bios (ik heb de ASRock Z77 Extreme4)
- port geforward in mijn router (ZyXEL P-2812HNU-F1):

- via Apparaatbeheer dit ingesteld:

(bij WOL Speed staat Auto)
- ingesteld dat de netwerkkaart de pc mag starten:

maar het mag allemaal niet baten.
Ik heb in de router mijn IP (192.168.1.81) veranderd door 192.168.1.255 maar dat hielp ook niet.
Ook de app laten broadcasten met subnet 255.255.255.0 of naar 192.168.1.255 laten sturen doet niets.
Iemand nog suggesties?
Ze komen dus wel binnen als mijn PC aan staat, maar m'n pc start niet op ermee, niet als ie uitstaat en ook niet als ie in slaapstand staat.
Ik wil Wake on Lan werkend krijgen met mijn computer.
Als ik via deze app pakketjes laat sturen naar mijn comuter, dan komen ze volgens Wireshark binnen, in ieder geval als mijn pc aan staat:

Echter start mijn computer niet op als hij uit staat, en niet als hij in slaapstand staat. Nooit dus.
Wat ik heb gedaan:
- poort 9 toegevoegd in de Windows Firewall (maar dat moet niet uitmaken want Windows is niet gestart als de pc moet worden opgestart)
- WoL aangezet in m'n bios (ik heb de ASRock Z77 Extreme4)
- port geforward in mijn router (ZyXEL P-2812HNU-F1):

- via Apparaatbeheer dit ingesteld:

(bij WOL Speed staat Auto)
- ingesteld dat de netwerkkaart de pc mag starten:

maar het mag allemaal niet baten.
Ik heb in de router mijn IP (192.168.1.81) veranderd door 192.168.1.255 maar dat hielp ook niet.
Ook de app laten broadcasten met subnet 255.255.255.0 of naar 192.168.1.255 laten sturen doet niets.
Iemand nog suggesties?
Ze komen dus wel binnen als mijn PC aan staat, maar m'n pc start niet op ermee, niet als ie uitstaat en ook niet als ie in slaapstand staat.