Hallo,
Op mijn werk heb ik een script bedacht / geleend van het internet
om automatisch bijlages op te slaan die gescand / gemaild worden vanaf een multifunctional.
Deze werkt i.c.m. een x-aantal ingestelde regels prima.
De bijlages worden nu automatisch bij binnenkomst in de e-mail box opgeslagen in een daarvoor bestemde map als een .pdf bestand. B.v. 30-12-2013-13-05-22-naam van het onderwerp.
Zoals je kan zien worden de bijlages tot op de seconde nauwkeurig opgeslagen.
Nu wil ik graag in het script een toevoeging willen hebben dat de bijlages opgeslagen worden in een map met de datum vandaag. Dus als deze map nog niet bestaat, moet deze automatisch aangemaakt worden, en natuurlijk als deze al bestaat, dat er niks met de bestaande map gebeurt.
Is dit mogelijk in een VBA Script?
Mijn script zoals die nu hier draait (bepaalde zaken zoals pads eruit gelaten vanwege werk geheim e.d.)
Mocht dit draadje niet in het juiste forum staan, dan alvast excuus.
Ik heb al verschillende dagen gezocht naar een oplossing, maar helaas nog niks concreets gevonden.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Op mijn werk heb ik een script bedacht / geleend van het internet
Deze werkt i.c.m. een x-aantal ingestelde regels prima.
De bijlages worden nu automatisch bij binnenkomst in de e-mail box opgeslagen in een daarvoor bestemde map als een .pdf bestand. B.v. 30-12-2013-13-05-22-naam van het onderwerp.
Zoals je kan zien worden de bijlages tot op de seconde nauwkeurig opgeslagen.
Nu wil ik graag in het script een toevoeging willen hebben dat de bijlages opgeslagen worden in een map met de datum vandaag. Dus als deze map nog niet bestaat, moet deze automatisch aangemaakt worden, en natuurlijk als deze al bestaat, dat er niks met de bestaande map gebeurt.
Is dit mogelijk in een VBA Script?
Mijn script zoals die nu hier draait (bepaalde zaken zoals pads eruit gelaten vanwege werk geheim e.d.)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Sub CustomMailMessageRule(Msg As Outlook.MailItem) Dim saveAttachment As Boolean Dim myAttachments As Outlook.Attachments Dim dispName As String Dim dateFormat As String dateFormat = Format(Now, "dd-mm-yyyy H-mm-ss") Dim attPath As String If (Msg.Subject = "Onderwerp van het document") And _ (Msg.Attachments.Count >= 1) Then 'location to save in. Can be root drive or mapped network drive. attPath = "\[i]Pad waar de bijlages worden opgeslagen\[/i]" saveAttachment = True End If If (saveAttachment) Then ' save attachment Set myAttachments = Msg.Attachments dispName = myAttachments.Item(1).DisplayName myAttachments.Item(1).SaveAsFile attPath & dateFormat & " - " & dispName ' mark as read Msg.UnRead = False End If End Sub |
Mocht dit draadje niet in het juiste forum staan, dan alvast excuus.
Ik heb al verschillende dagen gezocht naar een oplossing, maar helaas nog niks concreets gevonden.
Alvast bedankt voor het meedenken.