[UPC] Trage verbinding icm wifi extender

Pagina: 1
Acties:

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ik ben een n00b tweaker maar met de meeste pc gerelateerde problemen red ik mij met google en een goed verstand. Alleen bij het volgende probleem kom ik niet uit.
(korte inleiding)
Wij hebben thuis de Horizon box van UPC, prima ding (met de nodige mankementen) en prima in gebruik. Wij hebben hierbij een abbo met HDTV + Plus zenders + Bellen + Internet (als ik me niet vergis 120mbit)

Na veel problemen met internet en bellen via de Horizon (want dat ging allemaal via dat ding) hebben we besloten om bellen en internet los te koppelen van de Horizon en hier een aparte UPC modem bij te nemen. Dit was kosteloos en zo gezegd zo gedaan.
Echter na enkele weken kwam ik erachter dat er op de eerste etage amper tot geen bereik was. Dit heb ik tijdelijk op weten te lossen door de modem van de grond te halen en een stukje hoger te zetten.

Nu blijkt dit dus niet genoeg te werken. De verbinding is nog steeds bagger en na wat googlen en ervaring van een goede kennis van ons heb ik een wifi extender aangeschaft > https://www.sitecom.com/n...nder-n300/wlx-2006/p/1597
Nadat ik deze met veel moeite heb weten te installeren (WPS pakte ie maar niet dus dan maar alles handmatig instellen) is het bereik wel verbeterd. De wifi verbinding is een heel stuk stabieler op de eerste etage en zelfs op zolder is er nu goed bereik.

Nu komt het euvel;
De verbinding is erg traag. Het laden van Youtube duurt ontzettend lang en zelfs Google open gaat niet zonder geduld. Dit is alleen op de XXX_EXT verbinding en niet op de gewone... (vermoedens gaan dus naar de Extender)

Hier zit echter wel een grote MAAR aan. Want;
Thuis hebben wij:
- 5 laptops op WIFI
- 2 PS3 op WIFI
- 5 Smartphones (Samsungs en een Sony)
Allemaal op het zelfde netwerk. Ik kan me voorstellen dat VOL=VOL betekend (niet dat alles tegelijk verbonden is maar goed) gemiddeld staat namelijk alles op 1 PS3 na wel elke dag aan (nee niet mijn PS3 maar die van mijn broertje draait overuren 8)7 )

Mijn vraag is vrij simpel:
- Hoe op te lossen?

Ik heb mijn oog op de extender liggen maar ik kan dit na enkele dagen gebruik niet hard maken..

Tips en adviezen zijn welkom _/-\o_

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:06
Ik begrijp dat je je extender draadloos hebt verbonden met je router. Daardoor wordt je snelheid sowieso al gehalveerd. Als je hem dan ook nog op het randje van het bereik van je router zet dan kan de extender alleen maar een slechte verbinding doorsturen en heb je er dus niets aan.

Dus je hebt 2 opties:
1.) Absoluut de voorkeur, verbind je extender via utp kabel met je router.
2.) Plaats je extender op een plek wat nog in het goede bereik van je router ligt. De extender kan het goede signaal dan doorsturen.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
De extender is inderdaad draadloos aangesloten. Ik de de extender wel zo geplaatst dat deze het volle bereik heeft van de router/modem zelf. De slaapkamer van me moeder ligt er praktisch boven en daar heb ik dat ding dan ook in de muur gepropt.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Extenders zijn een ramp - zie meerdere topics hier op GoT - en je zou kunnen overwegen om de extender bedraad aan te sluiten aan je router, of nog beter een dedicated access point aan te schaffen (of een router als AP te gebruiken).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eens met Polster en Jolke, repeaters ("extender" is zo'n vreselijk ambigue marketingterm) zijn een drama, althans in situaties waar ze nooit voor ontworpen zijn, zoals binnenhuis. Repeaters zijn bedoeld om in een open veld zonder obstakels of storing je bereik te vergroten. Prima in de 'Outback' als die ene schapenscheerschuur voorzien moet worden van internet, waardeloos in een dichtbevolkte stad vol interferentie en muren die ook het signaal van en naar repeater blokkeren.

Als je zegt 12 draadloze apparaten tegelijk te willen gebruiken, dan begin je sowieso in de buurt te komen van de limieten van low-end WiFi-apparatuur (zoals wat providers standaard meeleveren).

Plan van aanpak wmb:
1) alles wat op een vaste plek staat voorzien van een vaste, bedrade verbinding (die PS3's bijvoorbeeld)
2) zorgen voor netwerkkabel naar boven toe.
3) op die netwerkkabel boven een access point aansluiten (waarbij je zorgt voor niet-overlappend kanaal maar wel zelfde SSID, en evt zendsterkte boven en beneden tikje omlaag schroeven om overlap te beperken)

Dan heb je ws overal goed signaal.

Oslik blyat! Oslik!