Ik heb momenteel een logitecht 5.1 speakerset (Z-5500) en ik wil nu de overstap maken naar een receiver met losse boxen. Ik zal dus geen torenhoge eisen stellen aan het geluid aangezien een fatsoenlijke receiver+boxen sowieso een grote stap vooruit zal zijn ten op zichte van de Logitech Z-5500.
Op basis van de volgende wensen kwam ik bij de Onkyo TX-NR414 en de Yamaha RX-V475 uit:
-Surround receiver
-Digital in (coax)
-Minimaal 2x Digital in (optisch)
-USB
-Netwerk aansluiting (LAN) (om muziek van de pc af te spelen via het netwerk)
-HDMI uit
-Tuner+RDS
Uitgaande van de reviews leveren beide receivers (in hun prijsklasse) een goed geluid en zijn de review op de overige punten ook positief.
De afstandsbediening van de Yahama schijnt niet gebruiksvriendelijk te zijn en wat langzaam te reageren. Persoonlijk vind ik de Yahama wel mooier qua uiterlijk en is deze ook goedkoper (€270 tegenover €350).
Wat zouden jullie mij aanraden? Alvast bedankt.
Op basis van de volgende wensen kwam ik bij de Onkyo TX-NR414 en de Yamaha RX-V475 uit:
-Surround receiver
-Digital in (coax)
-Minimaal 2x Digital in (optisch)
-USB
-Netwerk aansluiting (LAN) (om muziek van de pc af te spelen via het netwerk)
-HDMI uit
-Tuner+RDS
Uitgaande van de reviews leveren beide receivers (in hun prijsklasse) een goed geluid en zijn de review op de overige punten ook positief.
De afstandsbediening van de Yahama schijnt niet gebruiksvriendelijk te zijn en wat langzaam te reageren. Persoonlijk vind ik de Yahama wel mooier qua uiterlijk en is deze ook goedkoper (€270 tegenover €350).
Wat zouden jullie mij aanraden? Alvast bedankt.