Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Ik heb momenteel een logitecht 5.1 speakerset (Z-5500) en ik wil nu de overstap maken naar een receiver met losse boxen. Ik zal dus geen torenhoge eisen stellen aan het geluid aangezien een fatsoenlijke receiver+boxen sowieso een grote stap vooruit zal zijn ten op zichte van de Logitech Z-5500.

Op basis van de volgende wensen kwam ik bij de Onkyo TX-NR414 en de Yamaha RX-V475 uit:
-Surround receiver
-Digital in (coax)
-Minimaal 2x Digital in (optisch)
-USB
-Netwerk aansluiting (LAN) (om muziek van de pc af te spelen via het netwerk)
-HDMI uit
-Tuner+RDS

Uitgaande van de reviews leveren beide receivers (in hun prijsklasse) een goed geluid en zijn de review op de overige punten ook positief.

De afstandsbediening van de Yahama schijnt niet gebruiksvriendelijk te zijn en wat langzaam te reageren. Persoonlijk vind ik de Yahama wel mooier qua uiterlijk en is deze ook goedkoper (€270 tegenover €350).

Wat zouden jullie mij aanraden? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

-RazieL- schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:56:
De afstandsbediening van de Yahama schijnt niet gebruiksvriendelijk te zijn en wat langzaam te reageren.
Zou mij al over de streep trekken voor de Onkyo te gaan ;) maar ik kan dan ook slecht tegen dit soort onvolkomenheden.

Verder, kijk of een winkel bij jou in de buurt ze heeft staan, dan kan je luisteren. Ik denk dat er weinig verschil te bemerken zal zijn en je dus vooral naar features moet kijken.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:46

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik zelf zou voor de Yamaha gaan, al is het maar omdat YPAO ook ingebouwd zit in de Yamaha, de Onkyo heeft helemaal geen room correctie op haar TX-NR414.
Pas vanaf de Onkyo TX-NR515 wordt er Audyssey meegeleverd.

Als alternatieven zijn er nog:
pricewatch: Pioneer VSX-528-K
pricewatch: Denon AVR-X1000
pricewatch: Onkyo TX-NR525 Zwart

Al deze opties hebben in ieder geval room correctie systemen aanboord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:09

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Ik heb beiden :)

De Onkyo is op zich een mooie versterker, maar ik vind het een groot nadeel dat je de ingangen niet van naam kan veranderen.
Ook gaat de HDMI doorvoer niet altijd goed, mijn Panasonic HD recorder werkt lang niet altijd...

De Yamaha heeft dan weer wel een meetmicrofoon, die automatisch de speakers goed instelt.
(werkt erg goed, maar ga wel even de kamer uit tijdens de kalibratie, dit gaat nogal luid)

Qua geluidskwaliteit zit er niet veel veel tussen, klinken beiden prima
(al vind ik de dsp effekten bij de Yamaha mooier)

Overigens werken beide afstandsbedieningen prima)maar niet zo goed als mijn Logitch harmony One..)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 08:03

kingfriko

100 % BULLY

komende van een onkyo zou ik de yamaha aanraden (heb nu zelf de 473 ) geluid is super , goedkoper en alles zit erop wat je nodig hebt , ab werkt gewoon vlot trouwens , en indeling van de knoppen went wel , zijn er inderdaad wat veel maar gebruik er toch maar enkele :)
geluid is uiteraard voor iedereen naar eigen smaak dus luisteren in de winkel i altijd aan te raden :)

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

@-RazieL- ben toch wel benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:45
-RazieL- schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:56:
Persoonlijk vind ik de Yahama wel mooier qua uiterlijk en is deze ook goedkoper (€270 tegenover €350).
Volgens mij klopt dat niet. De 414 is op t moment voor € 250,- te krijgen maar is ook dikwijls voor € 200,- te krijgen..

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
@Thecola: Klopt, maar dat is de zilveren versie (die blijkbaar niemand wilt), en ik wil ook sowieso een zwarte.

Bedankt voor de reacties iedereen. Als ik tussen deze 2 zou kiezen dan neig ik wel naar de Yamaha.

Maar ik ben nog even verder gaan speuren. Ik ben namelijk ook naar een tv-meubel aan het kijken. En het type meubel dat ik zoek heeft nooit ruimte voor zo´n grote versterker. Toen kwam ik de Harman Kardon AVR 151 tegen: http://www.kieskeurig.nl/...151/specificaties/1654256

Met €340 een mooie prijs, en voldoet aan alles op 1 puntje na. Er zit maar 1 optisch aansluiting en 1 digitale coax aansluiting op. Dat is op zich voldoende, maar ik had liever 2 optisch aansluitingen gehad (wel zo fijn, mocht er in de toekomst nog een apparaat aan gehangen worden). De AVR 171 heeft er weer wel 2, maar €260 extra voor een extra aansluiting vind ik wel veel.

Maar nu zag ik dat er ook optische schakelaars bestaan: http://www.allekabels.nl/...-optische-schakelaar.html
Dus nu neig ik heel erg naar de Harman Kardon AVR151, waarbij ik in de toekomst altijd nog zo'n schakelaar erbij kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
De Yamaha heeft ook airplay als extra optie, is misschien ook een punt wat belangrijk kan zijn.

Ben zelf ook op zoek naar een nieuwe receiver, en neig ook naar de Yamaha, mede hierdoor.

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
En de app van Yamaha schijnt ook erg goed te werken

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Airplay is voor mij niet belangrijk, ik ben geen apple gebruiker ;) Ik wil wel via het netwerk muziek af kunnen spelen. Kun je trouwens via het netwerk eenvoudig muziek afspelen zonder dat je tv moet aanzetten en daar via een menu verbinding moet maken met de pc?

De app van Harman Kardon schijnt ook goed te werken.

Voor de volledigheid: Ik zit er ook aan te denken om nu deze speakers erbij te kopen: http://www.kieskeurig.nl/speaker/kef/c7/specificaties/288721

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. De Marantz NR1504 ziet er ook erg goed uit, en voldoet net als de HK AVR151 aan alle eisen. Van wat ik op internet vind is men hier ook positiever over. Alleen de app lijkt me niet zo geweldig, maar ook daar is men positief over. Ik ga morgen eens in de stad kijken naar de receivers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341008

en wat is het geworden?
twijfel nu ook tussen de yamaha en onkyo . Vele zeggen onkyo geluid is altijd perfect, maar de yamaha komt ook goed uit de testen. Ben benieuwd naar je reactie
Pagina: 1