Beste Tweakers, ik ben op zoek naar advies mbt het volgende:
Thuis hebben we 2 systemen staan waarvan er 1 totaal niet meer voldoet aan zijn doel (E5200, voornamelijk voor gamen). Hiervan zou ik graag de voeding hergebruiken in combinatie met oude hardware uit het 2e systeem, en dit 2e systeem voorzien van nieuwe hardware.
Voeding is een 5 jaar oude Corsair CX400W
Deze zou dan het volgende van stroom moeten voorzien:
Intel I7 950
Asus Rampage 2 Extreme
6 GB Kingston HyperX
Intel 80GB ssd en een 1TB HD
En een nog aan te schaffen videokaart, waarschijnlijk de MSI NVIDEA GeForce GTX 660.
Op deze manier kan ik mijn huidige 650 Watt voeding weer hergebruiken voor de nieuwe build (i7 4770K).
-Het is niet de bedoeling dit 1e systeem te overclocken
-Ik weet dat ik ook een andere kast nodig heb ivm het E-Atx moederboard (wil de huidige kast behouden voor de nieuwe build)
-Ik wil het liefst een NVIDEA Graka
Volgens mij moet het kunnen, maar wat is wijsheid? De voeding is immers ook al weer 5 jaar oud..
Stabiliteit van het systeem vind ik erg belangrijk.
Alvast bedankt voor alle input.
Thuis hebben we 2 systemen staan waarvan er 1 totaal niet meer voldoet aan zijn doel (E5200, voornamelijk voor gamen). Hiervan zou ik graag de voeding hergebruiken in combinatie met oude hardware uit het 2e systeem, en dit 2e systeem voorzien van nieuwe hardware.
Voeding is een 5 jaar oude Corsair CX400W
Deze zou dan het volgende van stroom moeten voorzien:
Intel I7 950
Asus Rampage 2 Extreme
6 GB Kingston HyperX
Intel 80GB ssd en een 1TB HD
En een nog aan te schaffen videokaart, waarschijnlijk de MSI NVIDEA GeForce GTX 660.
Op deze manier kan ik mijn huidige 650 Watt voeding weer hergebruiken voor de nieuwe build (i7 4770K).
-Het is niet de bedoeling dit 1e systeem te overclocken
-Ik weet dat ik ook een andere kast nodig heb ivm het E-Atx moederboard (wil de huidige kast behouden voor de nieuwe build)
-Ik wil het liefst een NVIDEA Graka
Volgens mij moet het kunnen, maar wat is wijsheid? De voeding is immers ook al weer 5 jaar oud..
Stabiliteit van het systeem vind ik erg belangrijk.
Alvast bedankt voor alle input.