• denvertab
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-02-2025
Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem, hoop dat iemand mij hier op het forum kan helpen.

Het volgende is er aan de hand: ik heb een tablet waar ik een aantal apps op heb geinstalleerd uit de playstore. Eén daarvan was AndroidTuner Free, deze heeft een aantal veranderingen in mijn build.prop doorgevoerd en na een herstart van het tablet kwam deze in een bootloop. Na veel googlen kwam ik op een xda pagina waarin werd uitgelegd dat Androidtuner rechten van het bestand heeft veranderd. Via adb heb ik geprobeerd om de rechten weer terug te zetten zonder succes. Androidtuner maakt een kopie van build.prop en hernoemt die naar build.prop.original. Via adb heb ik het aangepaste build.prop verwijderd en het origneel hernoemt. Nog steeds in bootloop, vervolgens heb ik een eken rom geflashed (die qua specificaties vrijwel identiek was) maar loop nu tegen een aantal problemen aan. Zoals allignment die niet goed is en touch bewegingen, swipen naar recht gaat omhoog, naar links naar beneden enz.

Helaas zijn er zoveel clones van dit op de allwinner a20 gebaseerde tablet (ik heb er een stuk of 10 geflashed) maar allemaal werken ze niet helemaal correct. Wie o Wie kan me helpen dit tablet weer in gebruik te krijgen, alvast bedankt _/-\o_

Specificaties van tablet:

7” dualcore android tablet with android 4.2
7” capacitive touch screen with resolution: 800x480 - 16:9
Multi-touch functions - 2 finger zoom (pinch/punch)
G-sensor: rotate automatically when you turn the screen
1 ghz dualcore cpu & 1gb ddr3 ram
4gb internal memory for apps, music etc. + micro sd card slot for additional memory
Bluetooth function - pair with bt speaker and listen to music, transfer files to pc etc.
Built-in wi-fi 802.11 b/g/n connection. Just pair it with your home wi-fi, and you are ready to surf
Google play access - download apps and games
3g can be used with external 3g dongle (not included)
Front camera(0.3mpixel)
Built-in rechargeable battery - 3000mah
Supports most video, music and photo files
Supports ebooks
Front camera can be used for fx. Skype etc.

Connections: micro usb, 3.5mm earphone out,
Mini hdmi output, micro sd card slot, dc input

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Probeer deze eens:http://www.mediafire.com/?cbafawyo8lufolj
Als je een werkende hebt kunnen vinden waarvan alleen de x en y omgedraaid zijn is daar wel een mod voor zie xda.

• denvertab
Bedankt voor de reactie, ik krijg deze rom met geen mogelijkheid geflashed via PhoenixSuite v1.0.6.
Scherm blijft na 30 minuten nog steeds op Begin to upgrade firmware to device staan. Erop volgend is een softbrick (tablet gaat niet meer aan) totdat ik weer een compatible rom heb geflashed waardoor het tablet weer enigzins functioneert. Toch dank voor de rom en reply!

edit: allwinner a20 a7 wing-d7 volgens de specificaties.

[ Voor 7% gewijzigd door denvertab op 30-12-2013 22:03 ]

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Die werkende ROM maar waarvan de x en y zijn omgedraaid kun je zelf wel fixen. Je zult de ROM uit moeten pakken, en de SYS_CONFIG1.FEX (sys_config1.bin) aanpassen.

Volg deze tutorial en het gaat je lukken (ik heb het zelf ook een keer gedaan bij een A20 ROM):
http://www.slatedroid.com...-fix-a-a10-livesuite-rom/

• denvertab
:respect: Ziet er goed uit hier kan ik wel wat mee, dank voor het meedenken en hulp. Gelukkig nieuwjaar.