• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:24
Hallo,

Geen idee of dit het juiste topic is. Maar wij hebben op dit moment een Samsung lcd LE-37B550.
LCD tv die niet overweg kan met ci+ modules, wel met ci maar weet niet of dit gaat werken met ziggo als provider.

Maar wat ik wil is als volgt, deze tv hang binnenkort bij ons in de slaapkamer. Maar we kunner er niet zoveel mee behalve analoog tv kijken.

Ik wil hem gaan uitbreiden zodat ik het volgende kan doen:

Ziggo digitale tv
Netflix
Youtube
Internetbrowser
Media streaming

Ik wil het liefste geen digitale decover voor de digitale tv, heb er nog wel een liggen maar gebruik deze liever niet. Tv komt namelijk aan de muur en geen kast of anders meubel wat er onder komt.

Weet niet wat ik het beste moet kiezen, androidstick,chromecast of misschien een ouya?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
De meeste TV's die alleen over een CI-slot beschikken en niet over CI+ kunnen met een Mascom AlphaCrypt Classic overweg. Wel iets duurder, maar zou moeten werken.
Voor de overige functionaliteiten zul je naar een mediaspeler of htpc over moeten stappen. Met name vanwege de wens van internetbrowser en netflix; als je deze eisen niet hebt zou je een Raspberry Pi kunnen overwegen (wat imho voor een tv op de slaapkamer prima volstaat; een volwaardige HTPC is qua prijs niet zo interessant, ondersteund zonder additionele hardware geen CEC, dus extra remote en zijn meestal niet passief gekoeld en dus relatief lawaai). Zeker gezien het aan de muur komt te hangen lijkt een Pi en een AlphaCrypt me de oplossing.

[ Voor 7% gewijzigd door kroegtijger op 30-12-2013 10:29 ]

iRacing Profiel

• G.Scholtens
Zal in ieder geval zoeken naar een 2ehands Mascom AlphaCrypt Classic, zag hier al een voorbij komen in V&A.

Een pi zou kunnen inderdaad, maar na mijn weten kan hier geen netflix op. Althans niet via xbmc, een chromecast is daarintegen een stukgoedkoper.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
G.Scholtens schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:39:
Zal in ieder geval zoeken naar een 2ehands Mascom AlphaCrypt Classic, zag hier al een voorbij komen in V&A.

Een pi zou kunnen inderdaad, maar na mijn weten kan hier geen netflix op. Althans niet via xbmc, een chromecast is daarintegen een stukgoedkoper.
Netflix zal denk ik niet gaan werken inderdaad (nog niet getest, maar gegeven de specs lijkt het me te kort schieten). Daarom ook de vraag hoe hard de eis ervan is.
De chromecast en de Pi ontlopen elkaar qua prijs nauwelijks, maar de chromecast limiteert je weer aanzienlijk in je mogelijkheden. Als ik de reviews erop nalees lijkt het me niet het meest ideale device (tenzij je netflix erg graag wilt gebruiken) voor een netwerk-setup. Wat dat betreft heb je aan een XBMC-based omgeving een stuk mooiere oplossing. De grote vraag lijkt me eerder wat het mag gaan kosten. Er valt namelijk best wel wat te bedenken dat aan alle eisen voldoet, maar de prijs ervan is niet altijd even leuk.

iRacing Profiel

• G.Scholtens
Budget is ongeveer 100euro, liefst goedkoper natuurlijk.

Liefste zoek ik iets waarmee ik dus de tv remote kan blijven gebruiken, dit kan met een pi. Maar heb gelezen dat xbmc geen officele netflix app heeft. Wel een unofficial, maar deze werkt op arm basis en dus niet geschikt voor een pi

Chromecast kan dus overweg met netflix app, maar gaat na mij weten niet werken vanaf een windows phone toestel. Wel een windows 7 desktop pc.

Androidstick, genoeg aanbod qua apps. Dus geen xbmc meer noodzakelijk, misschien in de toekomst voor lokale film collectie. Maar dan zou de plex app ook voldoen. Maar een android stick kan je weer alleen bedienen met een android smartphone of losse remote die je moet bijkopen. Waardoor je al snel op de 150euro zit.

[ Voor 68% gewijzigd door G.Scholtens op 30-12-2013 14:50 ]