mobiele telefoon aansluiten op receiver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390535

Topicstarter
Beste mensen,

Wat is nou het beste te doen voor een goed geluid (geld speelt tot een zekere hoogte geen rol)

- mobiele telefoon (Samsung Galaxy S4 via mini-jack) aansluiten op een receiver + 2 speakers Wharfedale Diamond 10.2 speakersets + actieve subwoofer

of

- mobiele telefoon aansluiten op een goede 2.1 pc speakerset

Zit er echt een heel veel verschil qua geluid om voornamelijk muziek te beluisteren?

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:15

franssie

Save the albatross

optie 1 zal beter klinken, zeker als je de telefoon eruit laat.
PC sets zijn voor games, niet voor muziek, en aangezien de meeste games tegenwoordig aardig geluid lijken te hebben ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor je reactie! Het probleem is dus dat optie 1 op de zolder komt te staan (hobby ruimte). Ik zal dan alleen dmv een mobiele telefoon naar muziek willen luisteren. Ik ben dus niet van plan om een stereoinstallatie, laptop, xbox .etc aan het geheel aan te sluiten. Is dan nog steeds optie 1 de betere optie? Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

beschrijf je probleem.
natuurlijk is optie 1 beter, tenzij je dan een 2.1 speakerset in je woonkamer neerzet?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het punt is dat ik op mijn zolder veel muziek beluister en goed geluid wil. Alleen enige geluidsbron waar ik gebruik van maak is mijn mobiele telefoon via mini-jack. Mijn dilemma is heeft het zin om een dure systeem aan te schaffen (receiver en spekersets) als je toch geen beter geluid uit zo'n mobieltje kunt krijgen wanneer je een goede 2.0 PC speakerset gebruikt? Ik zal dus hoe dan ook een 2.0 speakerset op mijn zolder zetten; of het een wharfedale diamond 10.2 of een goede logitech pc speakerset wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-07 15:59
Wharfedale > Logitech. Ja ook met telefoon.

Logitech setjes zijn voor games en redelijk voor films.

Wharfedale is voor muziek, films, games.

[ Voor 54% gewijzigd door jeantje op 30-12-2013 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1) met stip

maar ik ben dan weer zo'n luie flikker die dan wel een zjn het intern of extern(30,=) een bleutooth ontvanger erbij zou nemen. nadeel van bleutooth is de extra mp3 compressie

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-07 15:59
Zelfs met bluetooth ontvanger en compressie zal de wharfedale combinatie nog steeds beter klinken door een groter dynamisch bereik, dan een logitech setje zou kunnen.

[ Voor 7% gewijzigd door jeantje op 30-12-2013 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:50

sjaool

Every life should have 9 cats

Voor de geluidskwaliteit zal je mobiel het probleem niet zijn. Die maakt gebruik van een zéér goede DAC waar menig normale mp3/media-speler jaloers op zal zijn. Het grootste probleem zullen de speakers zijn. In dat geval is optie 1 de beste keuze.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
jeantje schreef op maandag 30 december 2013 @ 01:03:
Zelfs met bluetooth ontvanger en compressie zal de wharfedale combinatie nog steeds beter klinken door een groter dynamisch bereik, dan een logitech setje zou kunnen.
Normaal gesproken zou ik het hiermee eens zijn, maar je kunt niet álle logitech setjes over een kam scheren. De oude z5500 (heeft vast een opvolger) is ook redelijk om muziek te luisteren en beter dan menig standaard 5.1 setje (met ook van die melkpakjes). In ieder geval, daar ga je die blutooth compressie echt op merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Maar ga je op zolder echt "zitten en muziek luisteren" ? Of ga je daar rommelen en wil je een (achtergrond)muziekje?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-07 15:36
teacher schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:44:
Maar ga je op zolder echt "zitten en muziek luisteren" ? Of ga je daar rommelen en wil je een (achtergrond)muziekje?
In het geval van er echt voor gaan zitten zou ik überhaupt naar een heel andere oplossing kijken eigenlijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op de zolder bouw ik mijn eigen gitaar (rommelen) en lees af en toe boeken in alle rust... Koptelefoon is niet handig; heb ik geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-07 09:56

BLACKfm

o_O

Ik zeg nu misschien iets heel doms, maar is een BT reciever op de versterker niet handiger ?

http://www.logitech.com/n.../wireless-speaker-adapter

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Als je een eigen gitaar kan bouwen, dan heb je vast wat plankjes over om een soort krat radio te bouwen, zie in dat topic hoe je van weinig een redelijk geluid kan krijgen, toch?
Dat gezegd hebbende, bouw je een elektrische of akkoustische gitaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-07 19:10
ToFast schreef op maandag 30 december 2013 @ 01:38:
[...]

Normaal gesproken zou ik het hiermee eens zijn, maar je kunt niet álle logitech setjes over een kam scheren. De oude z5500 (heeft vast een opvolger) is ook redelijk om muziek te luisteren en beter dan menig standaard 5.1 setje (met ook van die melkpakjes). In ieder geval, daar ga je die blutooth compressie echt op merken.
Een z5500 is totaal niet geschikt om mee naar muziek te luisteren, je hebt alleen wat laag uit een sub en hoog met wat midden uit die melkpakjes, dat klinkt niet echt goed. Zeker niet vergeleken met een wharfedale 10.2, wat een best lekker klinkende speaker is. (Ik heb zelfs mijn Diamond 9.1's een keer aan een z5500 geknoopt in een poging muziek te luisteren met een z5500, dat klonk al iets minder slecht, maar nog steeds verre van goed).

2.1 pc-speakers zijn prima om mee te gamen en voor een film kan t ook nog wel, maar voor muziek (alles behalve electro e.d.), nee.. Ik zou ook zo'n bt ontvanger zoeken of gewoon zo'n lange 3mm kabel halen.

[ Voor 10% gewijzigd door Bastard op 31-12-2013 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@BLACKfm: handige oplossing; dank! Alleen ik heb altijd begrepen dat geluid via bluetooth ten koste van de geluidskwaliteit gaat...
@Franssie: je bedoelt dus eigen kastje met speakers bouwen :) Nou, eigenlijk best wel een goed idee. Ik bouw van huis uit Arabische luit (Ud) maar bij gebrek aan de juiste houtsoort experimenteer ik met het bouwen van flamenco gitaren (akoestisch dus)

Een opmerking tav de vraag of logitech z906 wel/ niet geschikt is voor muziek beluisteren: Een setje 2.1 speakers, subwoofer en een receiver kost gauw 800 euro. Logitech 250 euro. Geen eerlijke vergelijking natuurlijk. Maar wel gezegd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

echt geweldig handige oplossing ik zou het zelf niet kunnen bedenken of misschien ...?

die dingen zijn gemaakt om naar muziek enzo te luisteren. net als de gratis plastic boxjes bij 6 blikjes cola. alles draaid om jouw eisen/verwachtingen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 389408

Ik zou ook voor optie 1 kiezen maar dan niet via een mobieltje maar een media speller met SPdif uitgang naar de versterker. Klinkt hier geweldig iig.

edit: op mijn media speller zit een USB ingang op, je zou hier dan je mobieltje in kunnen pluggen, dit om je een idee te geven, succes! Via de AB kan je dan zo door de munu's heen scrolen.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 389408 op 31-12-2013 01:52 . Reden: ideetje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-07 19:10
Anoniem: 390535 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 01:36:
@BLACKfm: handige oplossing; dank! Alleen ik heb altijd begrepen dat geluid via bluetooth ten koste van de geluidskwaliteit gaat...
@Franssie: je bedoelt dus eigen kastje met speakers bouwen :) Nou, eigenlijk best wel een goed idee. Ik bouw van huis uit Arabische luit (Ud) maar bij gebrek aan de juiste houtsoort experimenteer ik met het bouwen van flamenco gitaren (akoestisch dus)

Een opmerking tav de vraag of logitech z906 wel/ niet geschikt is voor muziek beluisteren: Een setje 2.1 speakers, subwoofer en een receiver kost gauw 800 euro. Logitech 250 euro. Geen eerlijke vergelijking natuurlijk. Maar wel gezegd worden...
Een logitech setje is best goedkoop voor het aantal speakers en voor gamen en de meeste films is het ook prima (wat netjes is gezien het geld wat je betaald voor zo'n setje), maar voor muziek ben je met een willekeurig stereo-setje veel beter af en dat kost je ook max 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-07 23:48

FeaR

In GoT we trust

Bastard schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 01:27:
[...]
(Ik heb zelfs mijn Diamond 9.1's een keer aan een z5500 geknoopt in een poging muziek te luisteren met een z5500, dat klonk al iets minder slecht, maar nog steeds verre van goed).
Volgens mij staat de crossover van de Z5500 (en andere PC-setjes) vast. Dus al hang je er Full Range speakers aan ze worden nog steeds rond de 200 - 250 Hz gekapt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-07 10:49
Is tweedehands / kringloop geen optie? Dan kan je een leuke stereoversterker kopen waar je je speakers aanhangt en sub voor weinig geld.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Pagina: 1