Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-Tweakers,

Ik heb jullie hulp nodig. Het verhaal is als volgt:
Afgelopen jaar hebben wij een abonnement afgesloten bij Vodafone Thuis voor de alles-in-een dienst. Bij dit abonnement kregen we gratis de TP-Link WR1042 meegeleverd. Op dat moment hadden we al een Linksys EA6500 thuis staan, dus besloten om de TP-Link veilig in de doos te laten zitten.

Na 8 maanden trouwe dienst gaf de Linksys het opeens op, draadloos kwam de verbinding niet meer boven de 1Mbit, contact gezocht met Linksys waaruit bleek dat de interne antennes doorgebrand / kapot waren gegaan. Jammer, maar helaas. Vervolgens dus de TP-Link van Vodafone eraan gehangen, wat bleek. Deze was al kapot in de doos. Hij deed letterlijk niets!

Vervolgens weer een nieuwe toegestuurd gekregen van Vodafone, de TP-Link WR1043ND, deze aangesloten en alles werkte weer prima. Maar ook na 2 maanden begon het bereik weg-te-vallen, viel de router spontaan uit en resette zich automatisch x aantal maal per dag. Wederom gebeld met Vodafone, en het bleek dat meerdere mensen klachten hadden met dit model. We kregen ter compensatie vervolgens 2 maanden HBO en wederom een nieuwe router. Ditmaal de Sitecom N300. Nu vind ik de resultaten best wel tegen vallen! Zeer slecht draadloos bereik, nog getest met een wifi-versterker maar dit helpt niet echt. Snelheid was zojuist tijdens de meting 2Mbit's van de 100. Op dat moment stonden er 2 laptop's aan, de iPad en 1 mobiele telefoon (stand-by).

Waaraan kunnen deze problemen liggen? Is het dat de routers van Vodafone niet geschikt zijn voor de consument die nét iets meer vraagt van zijn internet?

Daarom hoor ik graag jullie advies (en ervaringen) over een nieuwe router (als dit de bottleneck blijkt te zijn)
Graag hieraan voldoen:

- DLNA ondersteuning, waardoor ik een HDD kan aansluiten via USB aan de router voor mijn media
- 5GHz ondersteuning, als ik via inSSID kijkt zie ik ruim 15 netwerken allemaal op 2,4GHz terwijl 5GHz leeg is
- Moet op 2 apparaten gelijktijdig 1080P video's kunnen streamen (Netflix op tv bijv. & YouTube video op de pc)
- Redelijk bereik, wil evt. nog wel een powerline aanschaffen

Ik was zelf aan het kijken naar de Linksys EA6900, iemand ervaringen met deze router? Of andere aanraders? Reviews verschillen, 50% heel enthousiast, 50% denkt dat er nog behoorlijk wat updates moeten volgen.

Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik verlang weer naar mijn stabiele en snelle internetverbinding.

Alvast bedankt!

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:21
De pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND is één van de populairste, zo niet dé populairste, router(s) van dit moment op Tweakers. Het kan natuurlijk dat je een maandagmorgen model hebt ontvangen, maar dat er twee routers stuk gaan in zo'n korte tijd is vreemd. Heb je vaak stroomuitval of pieken o.i.d.?

Je overige eisen zijn niet zo spannend, 5GHz kun je eenvoudig controleren/vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Wellicht een idee om eens op smallnetbuilder.com te kijken en wat reviews op te zoeken?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Miyamoto schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:39:
De pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND is één van de populairste, zo niet dé populairste, router(s) van dit moment op Tweakers. Het kan natuurlijk dat je een maandagmorgen model hebt ontvangen, maar dat er twee routers stuk gaan in zo'n korte tijd is vreemd. Heb je vaak stroomuitval of pieken o.i.d.?

Je overige eisen zijn niet zo spannend, 5GHz kun je eenvoudig controleren/vergelijken.
De TP-Link voldoet overigens niet meer aan mijn wensen ;) geen 5GHz, geen DLNA etc. vandaar dat ik op zoek was naar een vervangende router
Binnenkort inderdaad even eens controleren of het aan het lichtnet kan liggen in huis.
M2M schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:43:
Wellicht een idee om eens op smallnetbuilder.com te kijken en wat reviews op te zoeken?
Bedankt! Ik zal eens rondneuzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp, waardeeer ik zeer :)

Was nu aan het denken om de Linksys EA6900 te kopen samen met een powerline, de TP-Link TL-WPA4220KIT of de D-Link DHP-W311AV.
Heb voorheen de EA6500 gehad van Linksys en die beviel prima, ook fijn dat niemand op onze straat verder 5Ghz routers heeft, scheelt een hele hoop met wegvallende snelheden, op de begaande grond 5Ghz, op de 1e etage 2,4Ghz (wegens range). Beviel prima.

Ben nog een beetje aan het twijfelen over een nieuwe router en powerline.

Welke raden jullie aan?
Router:
- Linksys EA6900
- Netgear R7000
- ASUS RT-AC68U

Powerline:
- TP-Link TL-WPA4220KIT
- D-Link DHP-W311AV

De Linksys eindigt welliswaar niet als eerste, maar ik gok dat enkele firmware updates in de toekomst dit verhelpen. Vond de EA6500 een waar genot :) Router Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Welke router, weet ik eigenlijk niet, volgens mij verschillen ze niet zoveel. En welke van de twee powerlines weet ik ook niet, maar ik heb zo'n vermoeden dat het bij deze ook niet zo veel uitmaakt.
Echter ik zou je wel dringend willen adviseren om alleen onder voorbehoud te kopen. Als deze dingen werken is het een uitstekend alternatief voor wifi of kabel, behoudens dat meestal de snelheid nogal tegenvalt, maar in ongeveer de helft van alle situaties werken ze helemaal niet t.g.v. te veel demping door te hoge overdrachtsimpedantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struis112
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-08 10:04

Struis112

,D Struis

[/quote]
- Linksys EA6900
- Netgear R7000
- ASUS RT-AC68U
[quote]

De drie routers die je toont zijn alle drie erg goed, hoge doorvoer snelheden en heb ze ook mogen testen.
Ze hebben allemaal vrijwel identieke hardware.

Het is, waar je hem voor nodig hebt meer een voorkeur kwestie, die van mij gaat naar de Linksys EA6900 uit.
Hij heeft t.o.v. Netgear en Asus een betere naam en voelt wat gebruikersvriendelijker aan.

My style cant be duplicated or recycled

Pagina: 1