advies: NAS €200

Pagina: 1
Acties:

• brogel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-02 21:04
heren en dames,

Ik ben op zoek naar een NAS systeem voor maximum een 200 euro.
enkele functies die ik zou willen :
-DLNA: miss wel de belangrijkste functie voor het stream naar philips smart tv's en radio
-gigabit poort
-usb server
-print server
-verbruik ,moet natuurljk 24/24 draaien.

Qua grote is 1Tb het minimum maar wel voldoende ,1 bay is ook goed voor mij.HDD moet wel te vervangen zijn natuurlijk.

ik heb zelf al eens gekeken op de price watch maar dan kom ik bv uit bij:
-WD my cloud 2Tb : Is zo de standaard "huis-tuin" nas , en dit vind ik dan weer verdacht . heeft geen print server.Maar is qua prijs dan weer zeer goed.
- synology diskstation ds112j: heeft maar 1 tb en dit vind ik dan weer wat weinig voor de prijs van 200Tb

Momenteel ben ik aan het spelen met een usb drive aan mijn tp-link wn1043d router, maar dat systeem werkt niet voor het streamen naar de tv.

heb op dit moment geen NAS en ken er dan ook weinig van dus...
alle tips zijn welkom.

wp:Pana 9H pv: 13.4kWp

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 23:09
brogel schreef op zondag 29 december 2013 @ 23:02:

- synology diskstation ds112j: heeft maar 1 tb en dit vind ik dan weer wat weinig voor de prijs van 200Tb
Een Synology heeft geen '1TB' aangezien ze zonder schijf komen. Je kunt er dus zelf een schijf insteken. Je zou ook naar de DS214se kunnen kijken, marginaal duurder maar wel mogelijkheid tot 2 schijven.

Verwijderd

Aankoopadvies, dus mag van OT naar CAA. :)

• brogel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-02 21:04
thaan schreef op zondag 29 december 2013 @ 23:05:
[...]

Een Synology heeft geen '1TB' aangezien ze zonder schijf komen. Je kunt er dus zelf een schijf insteken. Je zou ook naar de DS214se kunnen kijken, marginaal duurder maar wel mogelijkheid tot 2 schijven.
Hier staat hij toch met 1Tb aangegeven.
en 200€ is toch wel ongeveer het maximum en dan natuurlijk liefst met schijven in.Of er zou zo een goed iets moeten zijn wat mij kan overtuigen.
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 23:05:
[mbr]Aankoopadvies, dus mag van OT naar CAA. :)[/]
Sorry voor het ongemak.

wp:Pana 9H pv: 13.4kWp

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 23:09
brogel schreef op zondag 29 december 2013 @ 23:12:
[...]

Hier staat hij toch met 1Tb aangegeven.
en 200€ is toch wel ongeveer het maximum en dan natuurlijk liefst met schijven in.Of er zou zo een goed iets moeten zijn wat mij kan overtuigen.
En waar precies is hier?

• ThaRealKnuf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-01 15:44
Kan de Netgear ReadyNas 102 aanbevelen. Kost je ca. € 125, WD Red 1 TB kost je ca. € 75.

Ding heeft twee bays, dus je kunt nog uitbreiden. Instellen van RAID is een eitje, maar daar heb je uiteraard dan wel een tweede HD voor nodig.

Netwerkverbinding is 1 Gb. Er zit echter maar één USB-port op. Het is me niet helemaal duidelijk wat je met USB-server bedoeld. Stroomverbruik is me onbekend, maar je zou de C't er op kunnen naslaan. In herinner me een vergelijkingsartikel twee of drie maanden geleden.

Softwarematig is deze NAS echt een feest. DLNA is per map in te stellen. Dat geldt voor heel veel services. Als het nog niet genoeg is, kun via SSH zelf aan de slag.

Toevoeging:
Hier nog een vergelijkingsartikel:
http://nl.hardware.info/r...-bay-nas-apparaten-getest

[ Voor 8% gewijzigd door ThaRealKnuf op 30-12-2013 15:46 . Reden: Link naar Hardware.info artikel toegevoegd ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-02 10:36
In bovengenoemde artikel komt de Zyxel NSA 325v2 er net zo goed vanaf en die is nog goedkoper. Vraag is natuurlijk of de software van beide ook even uitgebreid is.

De Zyxel heeft meer USB poorten en ook een goede metalen behuizing.

Ik zit zelf ook tussen deze beiden te twijfelen.
Pagina: 1