(Gaming)moederbord gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02 00:33
Hallo tweakers,

Ik ben momenteel een nieuw high-end systeempje in elkaar aan het knutselen en daarbij laat ik mij deels leiden door de koopgids van tweakers. Momenteel heb ik dan ook de Gigabyte GA-Z87X-UD3H in m'n lijstje staan.

Nu heb je ook specifieke bordjes bestemd voor gamers zoals de Gigabyte G1.Sniper M5 die schermen met allerhande features die leuk zouden zijn voor gamers. Een Killer E2201-netwerkchip, SoundCore 3D-chip,... Klinkt allemaal heel leuk in theorie maar heeft het ook daadwerkelijk een meerwaarde?

Kortom, gaat zo'n G1 Sniper M5 voor mij als gamer een meerwaarde bieden tov die GA-Z87X-UD3H? Of ga ik gewoonweg best voor de goedkoopste?

Andere suggesties zijn ook meer dan welkom uiteraard! Als er in die prijscategorie wel iets te rapen valt dat aanzienlijk beter is, dan hoor ik het wel.

Alvast bedankt voor mogelijke antwoorden!

B.T.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Je vergelijkt daar overigens wel een ATX bord met een mATX bord. Ik gebruik zelf de Z87X-UD3H omdat het bij de release van de haswell i7's de meest betaalbare optie was met eSATA, de vraag van mij aan jou: Waarom ben je bij dat bord uitgekomen? Voor veel builds voldoen de bordjes tussen de 80 en 120 namelijk ook gewoon meer dan prima.

Er zit wel degelijk wat verschil tussen borden wat betreft features en prestaties, maar zelfs de wat 'goedkopere' sound chips van deze high end borden klinken m.i. gewoon heel erg goed, en merk ik het verschil niet met de duurste jongens. Mijn advies zou zijn kijk naar de features welke je echt nodig hebt, en kijk dan welk bord voldoet, in plaats van eerst een bord pakken en dan vragen of hij goed is.

pricewatch: Asus Z87-A
werd genoemd in de BBG, omdat het 1 van de goedkopere bordjes is die ook SLI/CF ondersteunt, maar wat ga je zelf voor systeem er in plaatsen?

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02 00:33
Ok, thanks Foritain! Ik ga het allemaal nog is van nabij bekijken en als ik dan nog vragen heb kom ik hier terug langs. Nogmaals bedankt!