Pioneer vsx-527 geluid 'hapert'

Pagina: 1
Acties:

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04-2025
Beste mensen,

Ik had dit al even op 't pioneer ervaringen topic gepost, maar volgens mij is het iets waarop het antwoord breder kan zijn en daarom wil ik jullie hulp hier ook bij vragen.

Sinds een week of 2 a 3 (weet niet exact) hapert mijn geluid af en toe. En met haperen bedoel ik dat 't prima afspeelt maar zo nu en dan met een interval van een aantal minuten het geluid wegvalt en daarna weer doorgaat. geluid loopt wel netjes synchroon. Ik heb het vermoeden dat 't in mijn versterker zit: Het vindt plaats met mediaspeler (via HDMI aangesloten op receiver) en TV (optisch naar receiver toe). Niet wanneer ik FM luister of internetradio of stream via Airplay (als dat werkt....).

Mijn set bestaat uit:
- Pioneer VSX-527
- Tannoy Mercury V1 fronts
- Tannoy Mercury VC center

De speakers zitten goed aangesloten zover ik kan beoordelen als 't geluid wegvalt is er geen activiteit te zien op het display (ik dacht dat wellicht de decoder over springt).

Mijn vermoeden was dat de versterker te weinig vermogen heeft voor mijn speakers, maar zo heftig is deze 3.0 opstelling ook niet...dus dat lijkt me toch vrij onmogelijk.

Iemand een idee???