Toon posts:

Dell Inspiron 1545 upgraden met Kingston SSDNow300, probleme

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met het plaatsen van een SSDNow300 in mijn Dell Inspiron 1545.
Op het moment dat ik de installatie van windows 7 start dan kan hij de drivers voor de schijf niet vinden.
Dus dan kan ik ook niet verder met installeren,
Mijn windows is officieel aangeschaft.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit op kan lossen?

Of misschien is het helemaal niet mogelijk om deze schijf te plaatsen in mijn Laptop?

Ik kan het niet vinden op google dus hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Groeten,

Fijne jaarwisseling!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2013 19:18 ]

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-01 20:50

larshack

Zonder melk en suiker

Wat je zou kunnen proberen is om de AHCI driver voor de opslagcontroller op een usb stick zetten, Windows DVD erin, opstarten en dan de driver laden vanaf de USB stick. Zelf heb ik voor zover ik weet nooit problemen gehad met een Inspiron 1545 en een nieuwe installatie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om de juiste driver te zoeken maar die kan ik niet vinden? ook niet via de kingston of dell site.. :(

Wel heb ik geprobeerd om de optie in de Bios om te zetten zodat hij de schijf zou moeten herkennen (ben even de benaming kwijt)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2013 19:21 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:45
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 19:19:
Ik heb geprobeerd om de juiste driver te zoeken maar die kan ik niet vinden? ook niet via de kingston of dell site.. :(
Aangezien je ws een Intel chipset hebt kun je deze rechtstreeks van de Intel site downloaden. De F6/Floppy driver heb je nodig, kan bij Windows 7 ook op een USB stick geplaatst worden. Echter normaal gesproken zou de installatie prima moeten werken met de standaard AHCI driver van Windows.
Wel heb ik geprobeerd om de optie in de Bios om te zetten zodat hij de schijf zou moeten herkennen (ben even de benaming kwijt)
IDE/Legacy? Maar de schijf wordt in de bios dus niet gezien? Dan gaat zo'n driver ws ook niet helpen.

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:20
Wat is de exacte melding die je krijgt? En hoe installeer je Windows, vanaf een DVD of vanaf een USB stick?

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-01 20:50

larshack

Zonder melk en suiker

Als je SSD in het BIOS wel wordt gezien, dan werkt je SSD in elk geval. Heb je deze driver gedownload, uitgepakt en op een stick gezet?

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:20
Als je vanaf USB installeert, kun je het volgende proberen:

* gebruik een USB 2.0 poort ipv USB 3.0
* Op het moment dat je de melding over de ontbrekende driver krijgt, annuleer dan eerst. Wanneer je dan weer in het eerste scherm van de installatie bent, steek de USB stick eens in een andere USB (2.0) poort en start dan de installatie nogmaals (Install Now)

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

larshack schreef op maandag 30 december 2013 @ 06:24:
Als je SSD in het BIOS wel wordt gezien, dan werkt je SSD in elk geval. Heb je deze driver gedownload, uitgepakt en op een stick gezet?
Grapjurk... Dat zijn de chipsetdrivers, die worden niet geladen bij de installatie...
Op de Dell site staat ook de Intel storage Matrix drivers, die zijn voor de SATA controller...

MAAR... die drivers moeten ook niet meer gebruikt worden want die zijn antiek en hebben geen TRIM ondersteuning.

De enige goede driver is dus degene die Nielson al deed aankaarten...
Intel Rapid Storage Technology (Intel RST) RAID - F6/Floppy driver

[ Voor 8% gewijzigd door Swordlord op 30-12-2013 10:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
De beste wensen allemaal!

Ik ben er zojuist weer mee aan de slag gegaan (sorry oud en nieuw liet het even niet toe :))

De driver die hierboven staat heb ik op een usb stick gezet, (alle bestanden in deze .zip heb ik erop gezet).
Ik heb de 32 bits en 64 bits beide geprobeerd.

Daarna kan ik de driver selecteren (Mobile Express Chipset SATA AHCI Controller), als ik dan op Next klik, kom ik weer bij het scherm dat zegt dat de ssd niet gevonden is.

Blijkbaar is dit dus niet de goede driver.

Voor de duidelijkheid het gaat om de volgende laptop:

Dell Inspiron 1545 modelnr PP41l
CPU: Intel Pentium T4200
Chipset: Mobile Intel GM45 Express

Ik heb ook geprobeerd om de usbstick in andere poorten te plaatsen maar dit mag ook niet helpen. :(

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2014 16:10 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:45
Maar wordt de SSD nu wel of niet in de bios gezien? Zoniet dan zit je probleem dus niet in de driver.

Verwijderd

Topicstarter
Hij zegt bij

Primary Hard Drive = {none} :(

Dus nee ik denk niet dat hij hem ziet,
even een kleine btw, ik zelf ben niet heel goed met computers, de laatste post is van mijn zwager die is hier meer mee thuis. dus af en toe probeerd hij het ook weer verder samen met mij.

Is er een mogelijkheid om de bios te updaten?
Of is er nog iets waarom hij het niet ziet :( ?

Verwijderd

Topicstarter
even letterlijk uit de system information in de bios gehaald.

Processor information:
type: intel(r) core(tm)2 duo CPU t6400 @ 2.00ghz
core count: 2
processor id: 1067ah
current clock speed: 2.000ghz, min: 1200ghz, max: 2.000ghz
processor cache size: 2mb

Device information
primary harddrive: none
fixed bay device: dvd+/-RW

Video controller: ati mobility radeon hd 4330

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je de ssd niet in de bios ziet, dan bestaat deze -voor wat betreft de computer- niet.

De bios moet dus een schijf zien om windows daarop te installeren.

Mogelijkheden zijn:
1. De ssd is niet goed met de kabeltjes aangesloten, controleer of ze goed contact maken
2. De ssd is dood.

Verwijderd

Topicstarter
De ssd is gloed nieuw uit de doos.
dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij niet kapot is dus ik heb even de bijgeleverde behuizing gebruikt om hem als normale externe schijf via usb te gebruiken, dit werkt gewoon.

Als ik mijn oude schijf er weer terug in plaats dan is er niks aan de hand en start hij de daarop geinstalleerde windows weer prima op.

• Reepje
  • Niet online
Dan ruil je de ssd om voor een ander type.
Tip: neem een Crucial M500 of een Samsung evo.

Verwijderd

Topicstarter
En dit lost mijn probleem op?

• Reepje
  • Niet online
Geen idee.
Een ssd wordt over het algemeen gewoon herkent. Echter, de ssd die je nu hebt, wordt dus niet herkent, misschien een rare loop van omstandigheden. Dus wat kan je anders dan omruilen.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er niemand een suggestie waar te zoeken? of is het dus echt niet mogelijk?

• Teunistelecom
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-01-2024
Beste,

Gisteren zelf ook even een ssdnow300 geinstalleerd.
Had in het begin ook het probleem maar als je even verder kijkt/voelt merk je dat de ssd er heel gemakkelijk in gaat!

Hij maakt dus geen contact.
Heb daarna de hardeschijf houder iets omhoog getild en dan voel je dat hij wel goed verbinding maakt.

Succes!! ;)
Pagina: 1