Hulp bij thuisnetwerk gevraagd [router +PoE switch]

Pagina: 1
Acties:

• hemigidius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-11-2024
Hallo allemaal,

Graag wou ik mij even informeren bij mensen met wat meer kennis of deze opstelling werkt en ook optimaal is. Het is de bedoeling 4 IP 720p camera's te plaatsen rond het huis. Naar eenvoud toe wou ik deze voorzien van spanning via PoE. Aanvankelijk was de gedachte om op elke aparte kabel een PoE injector te plaatsen tussen de router en de camera maar dat leek me een beetje gek.

Daarbij kwam ik op het gedachte om een PoE switch te plaatsen tussen de router en de 4 camera's. Maar werkt deze opstelling en zouden alle 4 de camera's de NAS zonder problemen kunnen bereiken? Of zijn er alternatieven?

even een primitieve tekening :+

http://postimg.org/image/o89mgmo7j/

Of is het ook mogelijk alles tegelijk op de switch te hangen en met 1 enkele kabel naar de router te gaan? Zou in dit geval elke aparte aansluiting op de switch nog kunnen verbinden met het internet? En onderling DLNA streaming

[ Voor 14% gewijzigd door hemigidius op 29-12-2013 18:27 ]

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-12 13:53
Het is mogelijk, je moet zorgen dat dchp server uit staat op de PoE switch. Als je dit niet doet, krijg je een netwerk in een netwerk (hiermee ziet je IPcamera's je NAS niet meer). Verder in je PoE switch naar de andere netwerk-management opties/functies kijken en uitschakelen.

Je moet zorgen dat de router (die asus) alles regeld en de PoE (tp-link) zo lomp mogelijk is.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zoals je tekening er nu uitziet, is dit een prima oplossing. Enige waar je nog naar zou kunnen kijken is of die TPlink voldoende vermogen kan leveren om 4 IP-camera's van stroom te voorzien. Volgends de specs kan die 53Watt leveren (dus een 13watt per camera).

Ook belangrijk is om 'echte' PoE-camera's te kopen, niet welke gebruik maken van 12V DC over 2 aderparen. Hierdoor verlies je Gbit (niet belangrijk), maar werkt natuurlijk niet met de officiele PoE-standaard welke $8V AC is (met behoud van Gbit).

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• hemigidius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-11-2024
Luukje01 schreef op zondag 29 december 2013 @ 19:10:
Het is mogelijk, je moet zorgen dat dchp server uit staat op de PoE switch. Als je dit niet doet, krijg je een netwerk in een netwerk (hiermee ziet je IPcamera's je NAS niet meer). Verder in je PoE switch naar de andere netwerk-management opties/functies kijken en uitschakelen.

Je moet zorgen dat de router (die asus) alles regeld en de PoE (tp-link) zo lomp mogelijk is.
Mhm ja klinkt logisch :) Nu in het geval dat ik een http://www.netgear.nl/bus...-switches/GS108P.aspx#one gebruik voor alles op aan te sluiten. Mag ik er nog altijd van uitgaan om de switch dom te houden?
SlinkingAnt schreef op zondag 29 december 2013 @ 19:26:
Zoals je tekening er nu uitziet, is dit een prima oplossing. Enige waar je nog naar zou kunnen kijken is of die TPlink voldoende vermogen kan leveren om 4 IP-camera's van stroom te voorzien. Volgends de specs kan die 53Watt leveren (dus een 13watt per camera).

Ook belangrijk is om 'echte' PoE-camera's te kopen, niet welke gebruik maken van 12V DC over 2 aderparen. Hierdoor verlies je Gbit (niet belangrijk), maar werkt natuurlijk niet met de officiele PoE-standaard welke $8V AC is (met behoud van Gbit).
Ik had de Foscam 9805E in gedachte, bij de specs staat het volgende:

"Voltage requirements: DC 12V/2.0A; PoE (802.3af), 6.5 Watts (Max.) power consumption, Supports IEEE802.3af PoE. "

Naar verbruik toe zit het dan goed. En ze geven aan dat het IEEE802.3af PoE support, dan zou het toch moeten werken niet?

Alvast bedankt voor de raad.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zoals de specificaties van zowel de IP-camera als je switch aangeven, moet dit gewoon gaan werken :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB