Weet iemand of een processor hetzelfde kan als een grafische kaart??

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Febster
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-04 23:01
Ik heb eigenlijk een vraagje en ik ben benieuwd of iemand hier een antwoord op weet. De vraag is: Je kent natuurlijk de Geforce 2 GTS en die kan tegelijkertijd texels renderen enzo met zijn pipelines maar zou dit eventueel ook niet bij een processor gedaan kunnen worden en zo de van nuemann bottleneck te omzeilen. Want als een grafische kaart dit kan waarom dan de processor niet? Misschien is dit een hele domme vraag maar dit is wat ik me eigenlijk afvroeg en ik zou hier graag een (serieus) antwoord op willen hebben. Kan het niet vermeld er dan ff bij waarom niet oke?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Dat kan inderdaad en dat zit zelfs in ieder spel ingebouwd en heet 'software rendering'
Het is alleen heeel traag omdat je CPU niet is geoptimaliseerd voor dat soort berekeningen.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

En het is veeeel minder mooi omdat bepaalde bewerkingen ook niet in de software zitten ingebouwd, enkele fabrikanten zijn al bezig aan een geinteregreerde video/processorchip 2 in 1, intel bijvoorbeeld. Het probleem is dat je nu een keuze in merken hebt en daarbij niet.

• Febster
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-04 23:01
Maar zou het ook voor "gewone" berekingen kunnen dus niet voor 3D games?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Febster, wat jij bedoelt bestaat al door gewoon meer processors in een systeem te bouwen, SMP.
Wordt veel gebruikt in servers. Perfect is nog niet, maar die bottleneck is wat weg ja. Alleen je OS moet 't ondersteunen (dus NT/W2K draaien erop).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b