W7 driver installatie netwerkkaart lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan-901
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
Hallo,

Mijn schoonvader heef een programma genaamd powersuite geinstalleerd om drivers up te daten. Na installatie werkt alleen internet niet meer, er is iets fout met de driver.

Ik heb toen in apparaatbeheer de driver verwijderd en de nieuwste van de website gedownload. Tijdens de installatie krijg ik alleen de melding:

Deze hardware kan niet worden geïnstalleerd. Er is een probleem met de installatie van deze hardware. Via rhine III fast ethernet adapter. Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat. De naam wordt al gebruikt als servicenaam of als de naam van een serviceweergave.

Ik krijg hem dus op geen enkele manier geinstalleerd, ook niet via de installatie die bij de driver zit of automatische installatie.

Ook heb ik deze tutorial gevolgd: U kunt geen besturingsprogrammabestanden installeren voor de netwerkadapter en het foutbericht 'Deze hardware kan niet worden geïnstalleerd' wordt weergegeven
Weet alleen niet of ik het juiste heb verwijderd uit het register.

Nu heb ik alles een aantal keer geprobeerd maar het werkt nog steeds niet, achter de netwerkkaart staat zelfs al #9 in apparaatbeheer.

Wie kan mij helpen om weer internet terug te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan met Windows Apparaatbeheer gelukkig naar een vorige versie terug. Heb je dat al geprobeerd? Als dat niet werkt, kan je met DriverSweeper aan de slag (of wat de naam van 't programma tegenwoordig is, die is verandert vziw).

Als dat ook niet werkt, dan zal je moeten denken aan systeemherstel naar een tijd voordat je met de hele driver update aan de slag ging, toen 't nog allemaal wel werkte.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
In apparaat beheer een rechterklik doen op het device, dan kiezen door stuurprogramma en vervolgens terugzetten naar de vorige versie. Zie ook hier:

http://windows.microsoft....ous-version#1TC=windows-7

Compleet met filmpje!

En waarom driver bijhouden met een extern programma? Windows Update doet dit ook prima, alleen niet zo fanatiek. En als het via Windows Update komt weet je zeker dat de driver WHQL certified is. De enige drivers die ik vaak bijwerk zijn die van mijn videokaart voor betere performance in games, de rest doe ik zelden wat mee. Don't fix it if it aint broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

CMD-Snake schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:15:
En waarom driver bijhouden met een extern programma? Windows Update doet dit ook prima, alleen niet zo fanatiek.
WU doet 't praktisch niet. Je zit al snel aan oudere versies en dat is nou net wat de TS niet wil, die wil blijkbaar het laatste van het laatste hebben, met dit als gevolg, dat wel.
En als het via Windows Update komt weet je zeker dat de driver WHQL certified is. De enige drivers die ik vaak bijwerk zijn die van mijn videokaart voor betere performance in games, de rest doe ik zelden wat mee. Don't fix it if it aint broken.
Ja, video drivers, daar heb ik vroeger (eerste paar jaar XP) een leuke mee gehad. WU gaf een nVidia driver die 640x480 met 256 kleuren gaf. Hoger was niet mogelijk. En maar blijven volhouden, ongeacht de versie die je al had. Sindsdien ben ik erg huiverig over de kwaliteit van de drivers die in WU staan. Als ik nog geen werkende driver heb, installeer ik 'm wel, puur in de hoop dat 't wel werkt en scheelt mij weer verder zoeken, maar anders neem ik toch liever die van de fabrikant.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Hero of Time schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:57:
WU doet 't praktisch niet. Je zit al snel aan oudere versies en dat is nou net wat de TS niet wil, die wil blijkbaar het laatste van het laatste hebben, met dit als gevolg, dat wel.
WU is er inderdaad niet snel mee. Maar ik maal er dan ook weinig om voor bepaalde drivers. Waarom zou ik de drivers van mijn netwerkkaart bijwerken? Tenzij er in de oude een probleem zit of ik een ander duidelijk voordeel krijg van de nieuwe drivers doe ik het niet. Bij een videokaart scheelt het je merkbaar soms FPS. Maar het is niet dat mijn internet ineens sneller wordt door de nieuwe netwerkkaart driver. ;) Er zijn drivers die er IMHO weinig toe doen.
Ja, video drivers, daar heb ik vroeger (eerste paar jaar XP) een leuke mee gehad. WU gaf een nVidia driver die 640x480 met 256 kleuren gaf. Hoger was niet mogelijk. En maar blijven volhouden, ongeacht de versie die je al had. Sindsdien ben ik erg huiverig over de kwaliteit van de drivers die in WU staan. Als ik nog geen werkende driver heb, installeer ik 'm wel, puur in de hoop dat 't wel werkt en scheelt mij weer verder zoeken, maar anders neem ik toch liever die van de fabrikant.
Ach, ik ben WU ver voor. Dan krijg ik ook niets aangeboden. Op mijn machines die ik slechts als internet/office PC's gebruik bied WU soms iets aan. Een videokaart driver (Nvidia of Intel) en ach, die installeer ik dan. Nooit ellende mee gehad.

Het ligt er ook aan, als ik Windows op oudere hardware zet gebruik ik doorgaans de drivers van Windows, en die eventueel via WU aangeleverd worden. Mijn nieuwste PC was het anders, na installatie kon Windows niets omdat de hardware niet herkend werd. Dan duw ik even een stick erin met daarop alle relevante drivers.