Toon posts:

Wat te doen/Waar heen met een ES cup van Intel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medeTweakers,

Ik heb een Intel ES cpu (I7 920 ES) en ik weet niet wat ik hiermee aan moet. Ik ben zeker GEEN oc'er!! Ik zit erover te denken om Intel een bericht hierover te sturen (verkopen kan immers tog niet?!), maar ik wil eerst weten wat de vervolg stappen daarna zijn. Mijn vragen zijn dus als volgt:

- Waar kan ik het melden dat ik een ES i7 920 cpu in bezit heb?
- Wat zijn de vervolg stappen als ik het heb aangemeld heb bij Intel?
- Als ik de cpu aangeef bij Intel, krijg ik er dan een nieuwe cpu voor terug?
- Hebben jullie nog overige opties wat ik met mijn I7 920 ES cpu kan doen?

De volgende sites heb ik reeds gevonden, maar haal hier geen duidelijkheid uit:
- Google #1
- Google #2
- Google #3
- Een andere site #1
- Een andere site #2
- Een andere site #3

(Mocht er nog wat bij dit Topic erbij moeten dan zal ik dit zsm doen!!)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je er zelf niets mee wil, op v&a zetten lijkt mij het handigst. Maar ja, wie wil een processor van 5 jaar oud kopen?

Denk niet dat Intel enige interesse heeft om hun oude processors terug te nemen. Zou wel een mooie ontwikkeling zijn.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:35

InFamous

excommunicado

Reepje schreef op zondag 29 december 2013 @ 18:11:
Als je er zelf niets mee wil, op v&a zetten lijkt mij het handigst. Maar ja, wie wil een processor van 5 jaar oud kopen?

Denk niet dat Intel enige interesse heeft om hun oude processors terug te nemen. Zou wel een mooie ontwikkeling zijn.
Dat mag dus niet! Engineering samples worden uitgegeven door Intel aan bedrijven om te testen en wat de specificaties zijn en morgen vanuit Intel niet worden door verkocht. Het gebeurd wel maar Tweakers is er op tegen.

reviews: Tweakers FAQ V&A voorwaarden
Niet toegestaan zijn o.a. : gemodde consoles of consoles met modchip (in het algemeen: alles wat de auteursrechtelijke beveiliging kan omzeilen). Engineering Sample processors (deze zijn eigendom van de fabrikant en mogen niet publiekelijk verkocht worden), software met een persoonlijke of eenmalige licentie evenals kopieën of back-ups van software. Verder is het alleen toegestaan artikelen of diensten aan te bieden die binnen de V&A categorieën vallen. Artikelen of diensten die hier niet binnen vallen zijn niet toegestaan (bijv. een powerball, zitzak e.d.). Bij twijfel kan je altijd even een mailtje sturen naar pricewatch[at]tweakers.net.
Inprincipe zijn ES CPU's gewoon volwaardige CPU's. Deze gebruiken alleen de codename inplaats van de gangbare nummering.

Verder doet Intel vrij weinig met het aanmelden van de CPU en je krijgt van Intel echt geen nieuwe CPU door deze om te ruilen met de ES CPU.

Ik zeg lekker gebruiken en niet teveel naar kijken.

Formerly known as Ragdoll

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
InFamous schreef op zondag 29 december 2013 @ 18:18:
[...]

Dat mag dus niet! Engineering samples worden uitgegeven door Intel aan bedrijven om te testen en wat de specificaties zijn en morgen vanuit Intel niet worden door verkocht.
Je zeg. We hebben het hier over een processor van 2008.
Als je nu aankomt met een i7-5xxxES die over 6 maanden wordt verwacht (ik noem maar iets)..ja dan. Maar toch niet met dit.

• InFamous

InFamous

excommunicado

Reepje schreef op zondag 29 december 2013 @ 18:27:
[...]

Je zeg. We hebben het hier over een processor van 2008.
Als je nu aankomt met een i7-5xxxES die over 6 maanden wordt verwacht (ik noem maar iets)..ja dan. Maar toch niet met dit.
Jij hebt het over op Tweakers in de V&A gooien, dat mag van Tweakers niet. Don't shoot the messenger!

Verwijderd

Topicstarter
InFamous schreef op zondag 29 december 2013 @ 18:18:
[...]

Dat mag dus niet! Engineering samples worden uitgegeven door Intel aan bedrijven om te testen en wat de specificaties zijn en morgen vanuit Intel niet worden door verkocht. Het gebeurd wel maar Tweakers is er op tegen.

reviews: Tweakers FAQ V&A voorwaarden

[...]

Inprincipe zijn ES CPU's gewoon volwaardige CPU's. Deze gebruiken alleen de codename inplaats van de gangbare nummering.

Verder doet Intel vrij weinig met het aanmelden van de CPU en je krijgt van Intel echt geen nieuwe CPU door deze om te ruilen met de ES CPU.

Ik zeg lekker gebruiken en niet teveel naar kijken.
Ik zit nu te computeren met een I7-4770S. Dus wat anders kan ik ermee doen?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Lekker houden ,hij vreet geen brood. :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• InFamous

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 21:25:
[...]

Ik zit nu te computeren met een I7-4770S. Dus wat anders kan ik ermee doen?
Verkopen is officieel niet toegestaan maar de engineering samples zijn bij sommige overclockers gewild. Nu is het wel een 5 jaar oude CPU.
Ik zou de CPU schenken en iets aannemen als bedankje haha. Nee zonder gekheid. Doe wat jij ermee wil, alleen verkoop op Tweakers is niet toegestaan. Maar er zijn genoeg andere sites.

Verwijderd

Topicstarter
InFamous schreef op zondag 29 december 2013 @ 21:35:
[...]
Doe wat jij ermee wil, alleen verkoop op Tweakers is niet toegestaan. Maar er zijn genoeg andere sites.
Dus theoretisch zou ik de cpu wel mogen ruilen via V&A?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 21:45:
[...]

Nee, want ruilen is verkoop. Enkel niet tegen geld maar tegen goederen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• InFamous

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 21:45:
[...]

Je mag die hele CPU niet aanbieden op de V&A.

Verwijderd

Topicstarter
InFamous schreef op zondag 29 december 2013 @ 21:54:
[...]

Je mag die hele CPU niet aanbieden op de V&A.
Mag ik de cpu ook niet weggeven via V&A?

• InFamous

InFamous

excommunicado

Nee wij willen als Tweakers zijnde geen engineering samples op het vraag en aanbod platform, buiten om of je het verkoopt of weggeeft of te ruil aanbied. Als wij dit éénmaal zouden toelaten dan zetten we straks de deur open voor iedereen.

[ Voor 7% gewijzigd door InFamous op 06-01-2014 18:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
InFamous schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:37:
Nee wij willen als Tweakers zijnde geen engineering samples op het vraag en aanbod platform, buiten om of je het verkoopt of weggeeft of te ruil aanbied. Als wij dit éénmaal zouden toelaten dan zetten we straks de deur open voor iedereen.
Duidelijk en zo helder als het maar kan (helaas :( ). Thanks for the info!!
Pagina: 1