Toon posts:

Wat voor processor moet ik kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had een paar vragen over de processor:

- Als ik de kloksnelheid ziet denk ik aan de snelheid van het verwerken van programma's (misschien ziet ik dit wel verkeerd 8)7 )
- Als ik de Level2 cache ziet bijvoorbeeld 6x256KB of 4x256KB. Heb ik geen flauw idee waar dit voor is
- En de Level3 cache begrijp ik al helemaal niet :o

Heeft iemand enig idee waarmee ik dit kan vergelijken als het gaat om de presentaties van mijn computer?

Alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

ff vertelen wat voor moederbord is wel handig ofzo
welke socket ga je gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
intel socket 2011

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-02 23:46

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Over de meeste (zo niet alle) termen die je niet begrijpt kan je op internet vrij makkelijk en duidelijke info vinden.

Bv: Cache geheugen

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kloksnelheid en cache zijn maar een deel van het verhaal, naast hoeveelheid cores, turbo, etc. is de architectuur van het hele systeem is het belangrijkste. De kloksnelheid zegt bijvoorbeeld niet zoveel als één CPU per kloktik 50% meer werk verzet dan een andere CPU, en de L3-cache van de éne CPU is qua prestaties misschien vergelijkbaar met L2-cache van een andere CPU. En dan verschilt het ook nog per soort applicatie welke CPU het snelste is. Om dit te vergelijken moet je begrijpen hoe CPU's in elkaar zitten en welke invloed verschillende onderdelen hebben op prestaties.

Oftewel: dit is veel te complex om zo te vergelijken. Gewoon benchmarks opzoeken dus, daarin zie hoe snel een CPU in de praktijk nou écht is.

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 29-12-2013 19:22 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:16
bwerg schreef op zondag 29 december 2013 @ 19:21:
Oftewel: dit is veel te complex om zo te vergelijken. Gewoon benchmarks opzoeken dus, daarin zie hoe snel een CPU in de praktijk nou écht is.
Exacto, als de cijfers je niks zeggen maakt dat helemaal niet uit (de cijfers op zichzelf zeggen ook alleen wat als je dezelfde architectuur vergelijkt).
Wil je daadwerkelijke performance weten moet je benchmarks/reviews kijken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum 1:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviessubfora, in dit geval componenten aankoopadvies. Voortaan aub sticky beleidstopics lezen voor je een topic opent :o

Ahum 2:
CAA beleid
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Je komt hier niet eens met zo'n opsomming, laat staan dat je met een voorstel komt.

Dus verplaats ik dit topic naar CAA en ik sluit het wegens geen eigen inzet.

Sowieso lijkt het me erg onverstandig dat je met zo weinig kennis zo'n duur CPU als een Intel So2011 koopt. De meerwaarde ervan ga je zo toch niet benutten. Neem liever iets eenvoudiger om wegwijs te worden in de materie. Als je er wat meer thuis in bent kun je beter beoordelen wat je exact nodig hebt voor wat jij ermee wilt bereiken. Tot die tijd is een simpele Core i3 meer dan voldoende.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.