Draadloos netwerk vergroten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydriessen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-05-2017
Beste Tweakers,

Ons thuisnetwerk bestaat uit een KPN experiabox V8 (internet bellen en tv).
Alles pc's/laptops hebben redelijk tot goed bereik omdat deze kamers dichter bij het modem zijn gelegen.
Nu zit mijn kamer een stuk verder van het modem en heb ik geen/ nauwelijks bereik op mijn pc.
Dit is al opgelost door een DVS200 (zat bij het modem) stekker waarin een LAN kabel zit en de andere kant zit in mijn pc.
Maar nu moet ik mijn xbox en mobiel op mijn kamer ook nog voorzien van internet.

mijn vraag aan jullie: Hoe kan ik dit het beste doen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-05 09:40
Je kunt een wifirouter (bijv. TP-Link tl-wr1043nd) aan de DVS200 hangen. Dan heb je 4 bekabelde aansluitingen erbij en heb je een 2e wifi punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydriessen
ze zeggen dat 2 routers problemen geeft in een netwerk, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydriessen
maar mijn modem stuurt al een draadloos signaal, en gaat niet via kabels, kan dit dan alsnog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Als je in de 2e router DHCP server uit zet en de router aansluit via een LAN poort zijn er absoluut geen problemen met het aansluiten van een 2e router in een netwerk. Alle devices zullen in hetzelfde subnet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydriessen
maar ik wil niet de routers via een Lan kabel verbinden, want ik wil die apparaat boven plaatsen en niet onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Dan zal je een WDS oplossing moeten gebruiken. Een ander alternatief is powerline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:45

TommieW

Numa numa.

Dan zou je richting een repeater moeten. Mijn ervaring met repeaters zijn alleen niet goed. Powerline wil je al helmaal niet.
Je kan het beste een kabel leggen, en op die kabel een accespoint aansluiten.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Range extender?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Repeater is hetzelfde als een range extender. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydriessen
dat zie ik niet als optie, omdat er dan veel van de snelheid verloren gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Dan zal je toch echt een kabel moeten gaan leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Als je geen draad wil trekken dan blijft powerline als enige optie over. (ik gebruik overigens al ruim 2 jaar naar tevredenheid powerline, als je dagelijks geen grote/veel bestanden heen en weer hoeft te smijten, is de snelheid van powerline voldoende voor 'normaal' dagelijks gebruik)

[ Voor 59% gewijzigd door 26779 op 29-12-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydriessen
dus als ik een 2e router aansluit in het netwerk met een lan kabel dan moet het lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-05 09:36
kaydriessen schreef op zondag 29 december 2013 @ 18:33:
dus als ik een 2e router aansluit in het netwerk met een lan kabel dan moet het lukken?
Doe je gamen op je pc? zo nee, dan volstaat een repeater/range extender. je hoeft dan niet naar latency te kijken.

zo ja, trekt een kabeltje van je (huidige-) router ri je pc.

je kan ook een accespoint (accesspoint != router) aanschaffen. dit wordt dan router -> accespoint -> pc. je accespoint wordt dan een wifi-hotspot & een hub.

als je router als accesspiont wil gaan (mis-)bruiken, dan adviseer ik je dchp server uit zetten. als je dit niet doet, dan krijg je een netwerk in een netwerk (niet erg, mits je geen Netwerk activiteiten heb met andere pc's (zoals een NAS)). En de andere netwerkmananement functies ook uit zetten (zoals vroeger "NAT").

voordat ik zeurderig begin te klinken, er staat over dit spul zoveel informatie dat je er zelf ook wel achter kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:40
Maar je hebt al powerline naar boven voor je PC... Dus je zegt wel dat je het niet via LAN wilt aansluiten, maar in principe kan het gewoon zoals iedereen hier zegt, maar dan via powerline. Je sluit gewoon de LAN-kabel die nu naar je pc gaat aan op een ander routertje en stelt die in als accesspoint.

Als die powerline nu goed voor je computer werkt zal die xbox en je smartphone er ook nog wel bij kunnen zonder problemen. (Er vanuit gaande dat je niet online gaat gamen via je xbox en tegelijkertijd flinke torrents binnentrekt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydriessen
oke allemaal bedankt, nu moet ik er wel uit komen
Pagina: 1