Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb sinds kort eens Intel NUC i3 staan, hierop Openelec geinstalleerd, dit werkt allemaal erg mooi, duidelijk. Wat ik echter maar niet werkend kan krijgen is de rechter muisknop.

Nu is voor mij de vraag, ligt dit aan Openelec, mijn draadloze set, of is dit gewoon niet mogelijk zoals ik het wil ?

Op m'n vorige XBMC bak die draaide op windows, was de rechter muisknop het '' Contect menu '' Dat wil ik nu ook weer, wel zo handig als ik niet constant m'n tobo op schoot moet hebben.

Ik heb geen losse usb muis liggen, en ik heb ook geen kaas gegeten van linux en dergelijke systemen.

Ik heb via het machtige google wel het een en ander gevonden betreffende het Remappen van knoppen in XBMC en ook over verschillende andere individuen die hetzeflde probleem hebben als ik. Echter kan ik zo snel geen oplossing vinden.

Het context menu werkt wel via m'n toetsenbord.

Wie heeft de oplossing ?

[ Voor 6% gewijzigd door Fatal Mind op 29-12-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Volgens mij hoef je alleen maar een skin geïnstalleerd te hebben die de muis-besturing ondersteund en daarnaast in het instellingen menu van XBMC aangeven dat je de muis wilt gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 29-12-2013 18:12 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 29 december 2013 @ 18:12:
Volgens mij hoef je alleen maar een skin geïnstalleerd te hebben die de muis-besturing ondersteund en daarnaast in het instellingen menu van XBMC aangeven dat je de muis wilt gebruiken.
Dan ga ik eens kijken naar de muis instellingen, en eventueel een andere skin, thx!

Wel vreemd dat het met de standaard skin niet werkt, terwijl dit op m'n voormalige windows xbmc wel het geval was.

Edit: Muis gebruik in XBMC staat al aan, alles werkt met de muis, behalve de rechter muisknop.

En een andere skin maakt ook niet uit ( al heb ik wel een hele mooie gevonden :P )

Morgen eens kijken of ik een andere muis kan proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door Fatal Mind op 29-12-2013 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:05
Als je in XBMC debugging aanzet dan kun je zien wat er precies binnenkomt als je voor de rechtermuis knop kiest.

Eventueel kun je (re)mappen via keymap.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Keymap

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 16:40
Werkt het op de muis niet? of op het toetsenbord ook niet? In Confluence (de default skinn) werkt dit namelijk gewoon, ook in OpenElec builds. Het zal dus waarschijnlijk een setting zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
kroegtijger schreef op zondag 29 december 2013 @ 22:10:
Werkt het op de muis niet? of op het toetsenbord ook niet? In Confluence (de default skinn) werkt dit namelijk gewoon, ook in OpenElec builds. Het zal dus waarschijnlijk een setting zijn.
Op het toetsenbord werkt de C ( context menu ) knop wel gewoon, en wat je zegt, op de standaard skin hoort het ook te werken,

In het XBMC menu heb ik bediening door muis aan staan. Hier zal et dus ook niet aan liggen.

Misschien dat m'n muis gewoon kapot is, maar daar moet ik even een andere muis voor zien te regelen dus.

Ieder geval fijn om te weten dat met Openelec standaard rechtermuisknop werkt, hoef ik daar niet naar te kijken verder.

Als het op een andere muis ook niet werkt zal ik eens wat werk moeten steken in remappen van knoppen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Vandaag even geprobeerd met een bedrade muis, dan werkt het context menu wel netjes, nog even lopen klootzakken met wat opties en met m'n harmony, maar dat mag allemaal niet werken.

Ook met een Logitech Dinovo werkt het netjes, dus die ga ik binnenkort maar aanschaffen.
Pagina: 1