Hallo Tweakers,
Van de week heb ik deze HTPC gebouwd, gebaseerd op de BBG van november 2013:
+ Windows 8.1 icm XBMC
+ Android tablet met Splastop en Yatse
Omdat ik deze setup onhandig vind qua bediening omdat ik nu eerst via splashtop XBMC moet opstarten en daarna via Yatse XBMC gemakkelijk kan bedienen. Vraag ik me daarom af of er een beter besturingssysteem/software bestaat wat dit zou kunnen:
Ik vraag me dus af of het mogelijk is om aan XBMC bijv. google chrome o.i.d. toe te voegen. Of dat er voor Windows 8.1 een net zo handige Remote Control bestaat als die van XBMC (Ik kon het niet vinden, behalve Splashtop dan maar dat werkt niet goed genoeg). Of dat er een alternatief is voor XBMC en Windows wat wel aan al mijn eisen voldoet.
Ik hoop dat er iemand is die hier ervaring mee heeft!
Alvast bedankt,
Bart
*Het mooiste zal zijn als de Chrome app op de tv wordt gestreamd, alleen ben ik bang dat het beeld schokkerig zal worden omdat de tablet nu een grote bottleneck zal worden.
Van de week heb ik deze HTPC gebouwd, gebaseerd op de BBG van november 2013:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A6-6400K Boxed | € 50,55 | € 50,55 |
| 1 | Gigabyte F2A88XM-D3H | € 57,29 | € 57,29 |
| 1 | Epsilon EC-HTPC-1 | € 48,70 | € 48,70 |
| 1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Gelid Solutions Silent 8PWM, 80mm | € 5,61 | € 5,61 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 30,50 | € 30,50 |
| 1 | Asus BC-12D2HT Bulk Zwart | € 49,30 | € 49,30 |
| 1 | be quiet! SFX Power 300 Watt | € 45,94 | € 45,94 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 80,05 | € 80,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 390,89 | |
+ Windows 8.1 icm XBMC
+ Android tablet met Splastop en Yatse
Omdat ik deze setup onhandig vind qua bediening omdat ik nu eerst via splashtop XBMC moet opstarten en daarna via Yatse XBMC gemakkelijk kan bedienen. Vraag ik me daarom af of er een beter besturingssysteem/software bestaat wat dit zou kunnen:
- video's kan streamen van mijn nas
- muziek en Nederlandse radio kan streamen zonder dat de tv nodig is (bediening via een tablet, zoiets als Sonos)
- een degelijke webbrowser waarmee uitzendinggemist/rtlxl, voetbalwedstrijden en youtube-filmpjes mee kunnen worden gestreamd*
- volledige, gemakkelijke bediening via een tablet of smartphone
- 3D, bluray en 1080p material kunnen afspelen
Ik vraag me dus af of het mogelijk is om aan XBMC bijv. google chrome o.i.d. toe te voegen. Of dat er voor Windows 8.1 een net zo handige Remote Control bestaat als die van XBMC (Ik kon het niet vinden, behalve Splashtop dan maar dat werkt niet goed genoeg). Of dat er een alternatief is voor XBMC en Windows wat wel aan al mijn eisen voldoet.
Ik hoop dat er iemand is die hier ervaring mee heeft!
Alvast bedankt,
Bart
*Het mooiste zal zijn als de Chrome app op de tv wordt gestreamd, alleen ben ik bang dat het beeld schokkerig zal worden omdat de tablet nu een grote bottleneck zal worden.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2013 16:24 . Reden: toevoeging webbrowsing idee ]