Toon posts:

[HTPC] beste OS/Software voor allround media player?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Van de week heb ik deze HTPC gebouwd, gebaseerd op de BBG van november 2013:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-6400K Boxed€ 50,55€ 50,55
1Gigabyte F2A88XM-D3H€ 57,29€ 57,29
1Epsilon EC-HTPC-1€ 48,70€ 48,70
1Scythe Shuriken Rev. B€ 22,95€ 22,95
1Gelid Solutions Silent 8PWM, 80mm€ 5,61€ 5,61
1Crucial CT51264BA160BJ€ 30,50€ 30,50
1Asus BC-12D2HT Bulk Zwart€ 49,30€ 49,30
1be quiet! SFX Power 300 Watt€ 45,94€ 45,94
1Samsung 840 EVO 120GB€ 80,05€ 80,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 390,89

+ Windows 8.1 icm XBMC
+ Android tablet met Splastop en Yatse

Omdat ik deze setup onhandig vind qua bediening omdat ik nu eerst via splashtop XBMC moet opstarten en daarna via Yatse XBMC gemakkelijk kan bedienen. Vraag ik me daarom af of er een beter besturingssysteem/software bestaat wat dit zou kunnen:
  • video's kan streamen van mijn nas
  • muziek en Nederlandse radio kan streamen zonder dat de tv nodig is (bediening via een tablet, zoiets als Sonos)
  • een degelijke webbrowser waarmee uitzendinggemist/rtlxl, voetbalwedstrijden en youtube-filmpjes mee kunnen worden gestreamd*
  • volledige, gemakkelijke bediening via een tablet of smartphone
  • 3D, bluray en 1080p material kunnen afspelen
Over het algemeen ben ik tevreden over XBMC, het is makkelijk te bedienen en heeft veel mogelijkheden. Alleen door de eenvoudige webbrowser voldoet het niet aan al mijn eisen.

Ik vraag me dus af of het mogelijk is om aan XBMC bijv. google chrome o.i.d. toe te voegen. Of dat er voor Windows 8.1 een net zo handige Remote Control bestaat als die van XBMC (Ik kon het niet vinden, behalve Splashtop dan maar dat werkt niet goed genoeg). Of dat er een alternatief is voor XBMC en Windows wat wel aan al mijn eisen voldoet.

Ik hoop dat er iemand is die hier ervaring mee heeft!

Alvast bedankt,
Bart

*Het mooiste zal zijn als de Chrome app op de tv wordt gestreamd, alleen ben ik bang dat het beeld schokkerig zal worden omdat de tablet nu een grote bottleneck zal worden.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2013 16:24 . Reden: toevoeging webbrowsing idee ]

Verwijderd

Wat dacht je van deze app van MS zelf? Google Play: Microsoft Remote Desktop

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2013 19:16 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Waarom niet de add-ons gebruiken? XBMC Online TV (vroegere XOT-Uzg) biedt je van zowel de commerciele als de publieke omroepen alle streams van uitzending gemist, met de Nederland24 Addon heb je alle zenders als politiek 24 en Journaal 24 ed., en de YouTube addon werkt ook prima (zeker als je even met je youtube-account inlogt op alle devices; je kan dan je favorites overal vandaan, dus ook vanuit XBMC weer benaderen). XBMC kun je natuurlijk gewoon in de startup meenemen, maar ik geef zelf de voorkeur aan explorer.exe te vervangen voor eventghost en alleen te starten dat wat je ook nodig hebt aan diensten.
Daarmee heb je het grootste probleem al verholpen. Blijft eigenlijk alleen nog over de besturing zelf. Een pricewatch: Pulse-Eight USB CEC adapter kan dat heel netjes vereenvoudigen.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
kroegtijger schreef op zondag 29 december 2013 @ 22:08:
Waarom niet de add-ons gebruiken? XBMC Online TV (vroegere XOT-Uzg) biedt je van zowel de commerciele als de publieke omroepen alle streams van uitzending gemist, met de Nederland24 Addon heb je alle zenders als politiek 24 en Journaal 24 ed., en de YouTube addon werkt ook prima (zeker als je even met je youtube-account inlogt op alle devices; je kan dan je favorites overal vandaan, dus ook vanuit XBMC weer benaderen).
Die add-ons ga ik zeker proberen. Alleen kan ik dan nogsteeds geen voetbalwedstrijden streamen van websites als bijv. janlul.com (waarvoor ik die htpc eigenlijk gebouwd heb).
XBMC kun je natuurlijk gewoon in de startup meenemen, maar ik geef zelf de voorkeur aan explorer.exe te vervangen voor eventghost en alleen te starten dat wat je ook nodig hebt aan diensten.
Daarmee heb je het grootste probleem al verholpen. Blijft eigenlijk alleen nog over de besturing zelf. Een pricewatch: Pulse-Eight USB CEC adapter kan dat heel netjes vereenvoudigen.
In mijn kast zit al een soort van CEC-adapter ingebouwd waarmee ik de htpc aardig kan bedienen. Mij gaat het meer om een app die dezelfde functionaliteit als die bijv. sonos biedt bij haar systemen maar dan voor XBMC.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-02 14:25
Je wil eigenlijk gewoon een app als XBMC commander voor Android. Als je zoekt op het XBMC forum kom je zeker wel alternatieven tegen. Of google op XBMC commander android, dan zie je ook al nuttige resultaten.

Neem ook aan dat je in windows 8.1 eenvoudig een applicatie zoals XBMC kan laten starten na het booten. Hier heb ik dat wel in mijn windows 7 install voor elkaar. Ook dit is eenvoudig te googlen of bij XBMC te vinden in de wiki.

Voor de andere taken, dus het kijken van iets in een browser grijp ik wel terug naar het toetsenbord, maar misschien is dat ook wel te tweaken via je afstandsbediening (key binden aan scriptje voor specifieke website, zit je alleen nog met hoe je moet "muizen").

• kroegtijger
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 23:08:
[...]
Die add-ons ga ik zeker proberen. Alleen kan ik dan nogsteeds geen voetbalwedstrijden streamen van websites als bijv. janlul.com (waarvoor ik die htpc eigenlijk gebouwd heb).
Waarom deze niet via een applauncher aanroepen vanuit XBMC?
[...]

In mijn kast zit al een soort van CEC-adapter ingebouwd waarmee ik de htpc aardig kan bedienen. Mij gaat het meer om een app die dezelfde functionaliteit als die bijv. sonos biedt bij haar systemen maar dan voor XBMC.
Het barst van de apps voor XBMC; er zal vast wel een tussen zitten die aan je wensen voldoet.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Freezerator schreef op zondag 29 december 2013 @ 23:20:
Voor de andere taken, dus het kijken van iets in een browser grijp ik wel terug naar het toetsenbord, maar misschien is dat ook wel te tweaken via je afstandsbediening (key binden aan scriptje voor specifieke website, zit je alleen nog met hoe je moet "muizen").
Daar zijn vast ook wel apps voor te vinden, dit kan misschien iets zijn.
kroegtijger schreef op zondag 29 december 2013 @ 23:25:
[...]

Waarom deze niet via een applauncher aanroepen vanuit XBMC?
Hoe moet ik dat doen? Als ik zo google chrome kan aanroepen zou dat iig perfect zijn!
[...]

Het barst van de apps voor XBMC; er zal vast wel een tussen zitten die aan je wensen voldoet.
Er zitten idd mooie apps tussen, ik denk dat ik deze maar is ga proberen!

• kroegtijger
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 23:55:
[...]

[...]
Hoe moet ik dat doen? Als ik zo google chrome kan aanroepen zou dat iig perfect zijn!
Je kan zelfs direct een URL aanroepen natuurlijk. Als je even erop zoekt kom je genoeg informatie tegen: http://wiki.xbmc.org/inde...=Add-on:Advanced_Launcher
[...]
Er zitten idd mooie apps tussen, ik denk dat ik deze maar is ga proberen!
Wat er voor android beschikbaar is weet ik niet; ik beschik niet over een android-based device. Voor Windows Phone en RT is er in ieder geval meer dan genoeg te vinden.

iRacing Profiel

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 23:55:
[...]
Unified Remote werkt hier meer dan prima.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1