Upgrade voor BF4?

Pagina: 1
Acties:

• Blackhat77
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-01 20:32
Beste mensen,

Ik heb een al wat oudere pc. Ik wil graag Battlefield 4 spelen met goede graphics. Ik vraag me af of ik nog iets aan mijn pc kan upgraden of dat een nieuwe pc nodig zal zijn.

Mijn huidige specs:
Windows 7 32 BIT
Processor Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz, 3166 MHz, 2 core('s), 2 logische processor(s)
RAM 4,00GB Dual-Channel DDR2 @ 399MHz (6-6-6-18)
Moederbord: ASUSTeK Computer INC. P5Q-PRO (LGA 775)
Video: 512MB ATI Radeon HD 4800 Series (Sapphire/PCPartner)

Zou iemand me willen adviseren?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat heb je zelf uitgezocht en gevonden? Eigen inzet kan geen kwaad

39

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:39
Inderdaad @ Fietsbel. tringeling! goed punt. ;)

Een kaart upgraden zal geen overbodige luxe zijn, alleen is dan vrijwel zeker direct de CPU die hem gaan bottlenecken. Je kan nog zoeken naar een tweedehands quadcore en die een heel eind overklokken, zodat de bottleneck kleiner zal worden. Maar eigenlijk vind ik persoonlijk dat als je het goed wilt doen, beter je geld kunt houden voor een nieuw systeem.

Het is natuurlijk wel de vraag wat je budget is en wat je bedoeld met "goede graphics". Is dat laatste bijv. 3x 24"schermen full HD en alles op Ultra of slechts draaien op 1280x800? :9

[ Voor 4% gewijzigd door Aardwolf op 29-12-2013 15:18 ]

• Allovich
  • Laatst online: 22-06-2025
Inderdaad, je kunt beter een nieuw systeem kopen als je goede graphics wilt zelfs op een enkel scherm met redelijk hoge resolutie.

Dit zijn de aanbevolen systeemeisen:
Aanbevolen systeemeisen:
BESTURINGSSYSTEEM: WINDOWS 8 64-BITS
PROCESSOR: AMD SIX-CORE CPU / INTEL QUAD-CORE CPU
GEHEUGEN: 8 GB
GRAFISCHE KAART: AMD RADEON HD 7870 / NVIDIA GEFORCE GTX 660
GRAFISCH GEHEUGEN: 3 GB
VASTE SCHIJF: 30 GB
Het is wel mogelijk om BF4 te spelen, maar dan niet met 'goede' graphics en een hoge fps.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dat systeem zal BF4 denk ik niet bepaald lekker laten lopen, als het überhaubt al zal lopen. Immers, alles aan je PC, zelfs je OS is verouderd en te zwak. In het geval je OS: door je 32bits systeem heb je maar 4GB RAM tot je beschikking, iets wat BF4 niet fijn vind.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Ik raad je ook een nieuwe PC aan. Sowieso zou ik je RAM, CPU en Graka upgraden. Voor een nieuwe CPU is ook een nieuw moederbord eigenlijk nodig en als je dan toch bezig bent kan je net zo goed ook een nieuwe PSU kopen.
Een SSD is voor BF4 ook erg handig. Niet nodig, maar de laadtijden worden er wel aanzienlijk korter van.

Qua hardware kan je op zich wel tweedehands gaan kijken als budget een probleem is. Ik heb een tweedehands 7850 overgenomen en die draait (met milde overclock) tegen de 60FPS aan op medium. Goed speelbaar en nog steeds mooi.

• Blackhat77
  • Laatst online: 11-01 20:32
Dank jullie voor de reacties. Ik ga een nieuw mainstreamgamesysteem aanschaffen.
Pagina: 1