Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-11 10:43

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
Een vriend van mij heeft de pricewatch: Lenovo ThinkCentre M72e (RC5LSMH) gekocht, Nu zoekt hij er een wifi kaartje voor liefst een die in de kast zelf zit.

Nu kan ik de aansluiting niet vinden maar zou een wifi kaart voor in een laptop passen?

(pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth)

Alvast bedankt.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Laptops gebruiken normaal gesproken Mini PCI Express, desktops de niet-mini versie. Plus dan heb je nog steeds antennes nodig, die normaal gesproken in een laptopscherm ingebouwd zitten, maar in een desktop ontbreken.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
Als je de link had gezien had je gelezen dat het geen volledige desktop is maar een mini versie zonder PCI of PCI-e sloten is.

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:44

Egocentrix

Parttime zeurkous

Dat Thinkcentre heeft gewone desktophardare aan boord. Als je daar een wifi-adapter in wilt zetten zul je er dus eentje moeten zoeken met een PCIe-aansluiting (en die moet vrij zijn in je kast). Zo te zien heb je wel een hele kleine kast, dus het zou me niets verbazen als je een Low-Profile-kaartje moet hebben.

Ow wacht, er zit inderdaad alleen een mini-PCIe-slot in. dan kom je inderdaad bij die laptopmodules aan, maar ik weet niet hoe het dan met antennes gaat werken.

[ Voor 20% gewijzigd door Egocentrix op 29-12-2013 14:10 ]

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
Er past geen PCI-e in, Er past wel een klein wifi kaartje in zei hij hij weet alleen niet welke aansluiting.

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
Heb wat gevonden http://support.lenovo.com...etail.page?DocID=PD023860 Daar staat:
nsert the new WiFi card module into the mini PCI Express slot. Pivot the WiFi card module downward and then install the two screws to secure the WiFi card module. Connect the WiFi antenna cable to the WiFi card module.
Moet ik ook nog rekening houden met de lengte of is dat meestal wel een beetje gelijk?

Zit er verschil tussen PCI-e Mini Card en mini-PCI Express ?

[ Voor 6% gewijzigd door Djesse8999 op 29-12-2013 14:18 ]

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:44

Egocentrix

Parttime zeurkous

De lengte van je kaartje? die zijn er in twee varianten. Volgens de review van dan ding wat je aandraagt: productreview: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth review door redyak
is dit er een van halve lengte, dus dan kun je problemen krijgen met de schroefjes. Maar mogelijk heeft die computer ook schroefgaten voor half-height uitbreidingskaartjes.

En volgens wikipedia is een PCIe-minicard bedoeld om in een mini-PCIe-slot te stoppen :X

[ Voor 9% gewijzigd door Egocentrix op 29-12-2013 14:29 ]

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
Bedankt voor de hulp, Ik heb hem al verteld dat ik een passend kaartje heb gevonden, Hij beslist nu of hij hem goed vindt.
Pagina: 1