• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 22:37
Na veel gegoogle kan ik geen stekker vinden welke hdmi splits naar hdmi en geluid.

Mijn TV heeft geen geluidsuitgang en wil mijn apparatuur over mijn versterker laten lopen. Dit is een gewone HIFI versterker, dus een linker en rechter is nodig.

Wie weet waar ik dit kan kopen?

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Ik weet niet of er analoog geluid over HDMI gaat, heeft je TV ook een scart aansluiting? Misschien komt daar analoog stereo geluid uit.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Je hebt zo iets dergelijks nodig:
http://www.allekabels.nl/...hdmi-audio-extractor.html

En vervolgens uiteraard van 3.5mm naar 2* rca tulp

Mogelijk krijg je wel last van video en audio die niet meer synchroon lopen, een televisie zorgt daar zelf voor als beide via hdmi binnenkomen.

[ Voor 45% gewijzigd door Henk007 op 29-12-2013 14:19 ]

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 18:11

Hokkie

Hello

Welke apparaten wil je aansluiten dan? Welke TV heb je? Want bijna elke tv heeft wel een audio-out (ook heeeeeele oude)

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• Taarmen
Mijn TV is niet oud maar erg voordelig. Het is een Samsung UE395003. 2 hdmi's en een USB, scart en een service punt wat op een 3'5mm Jack lijkt.

Er staat een xbox360/ps3/chromecast/UPC hdd recorder via een hdmi splitter op aan gesloten.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:59
Voor dat "serivce punt" heb je bij je televisie een stekker meegeleverd gekregen. Hier kun je component video en analoog geluid via 2 tulp stekkers uit krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://imshopping.rediff.com/imgshop/600-600/shopping/pixs/12564/s/Sa_12181378._samsung-composite-component-scart-adapter.jpg

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

frickY schreef op zondag 29 december 2013 @ 15:42:
Voor dat "serivce punt" heb je bij je televisie een stekker meegeleverd gekregen. Hier kun je component video en analoog geluid via 2 tulp stekkers uit krijgen.
[afbeelding]
Dat is een input, geen output.

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Henk007 schreef op zondag 29 december 2013 @ 14:06:
Je hebt zo iets dergelijks nodig:
http://www.allekabels.nl/...hdmi-audio-extractor.html

En vervolgens uiteraard van 3.5mm naar 2* rca tulp

Mogelijk krijg je wel last van video en audio die niet meer synchroon lopen, een televisie zorgt daar zelf voor als beide via hdmi binnenkomen.
Dit is de beste oplossing..

Testing, one, two ...

• Taarmen
Ik had op een goedkopere oplossing gehoopt. Je krijgt waar voor je betaald als je de voordeligste 39 inch TV wilt koppen. Maar een jaar geleden was €325 dan ook echt een koopje.

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 09:05
Ebay/china: http://www.ebay.com/itm/H...pters&hash=item20da89cd48. Bij veel Samsung TV'S is trouwens de eerste start aansluiting in/out.

[ Voor 17% gewijzigd door Taigu op 29-12-2013 23:47 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Als er echt geluid uit de scart komt ben je goedkoper uit met zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://img.tomshardware.com/us/2005/11/23/pc_interfaces_101/scart2.jpg

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Henk007 schreef op zondag 29 december 2013 @ 23:50:
Als er echt geluid uit de scart komt ben je goedkoper uit met zoiets:
[afbeelding]
yup

Iperf

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Klopt idd, als er maar geluid uit komt. Zou HDCP nog roet in het eten kunnen gooien misschien? De vermelde TV is wel erg beperkt in zijn aansluitingen, ik heb bij Samsung niet kunnen vinden of de scart volledig gebruikt kan worden, dus zowel als in- alsook uitgang, maar bovenvermelde scart-stekker kost zo weinig dat het de moeite loont om het te proberen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/ScreenShot259.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 30-12-2013 00:39 ]

Testing, one, two ...

• Taarmen
Vorige week precies zo'n scart stekker weggegooid omdat de behuizing gebroken was, maar nog wel werkte.
Is het hdmi signaal niet gecodeerd om opnames onmogelijk te maken? Het lijkt mij dat UPC/netflix via Chromecast dit wel heeft?

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 09:05
Ik begrijp niet zo goed wat je nu wil? Je krijgt twee mogelijke oplossingen op je vraag, die niet echt ging over het opnemen van materiaal. Ik zie de SCART in/uitgang qua audio vergelijkbaar met een koptelefoonjack qua audio uitsturen, dat werkt ook gewoon.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Taarmen
Taigu schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:13:
Ik begrijp niet zo goed wat je nu wil? Je krijgt twee mogelijke oplossingen op je vraag, die niet echt ging over het opnemen van materiaal. Ik zie de SCART in/uitgang qua audio vergelijkbaar met een koptelefoonjack qua audio uitsturen, dat werkt ook gewoon.
Wegens de vakantie is mijn reactie nogal traag. Gister heb ik een bovengenoemde scart stekker aangeschaft. Dit werkte helaas niet. Ik ben nooit van plan geweest om video of audio op te nemen maar UPC/netflix/dvd's/bluerays echt. Zijn gecodeerd om alleen op het beeldscherm af te spelen en niet via scart of welke ander uitgang dan ook opgenomen te kunnen worden, om piraterij te voorkomen. Vanmiddag ga ik via eBay de voorgestelde splitter aanschaffen en na ontvangst iedereen die mij geholpen heeft op de hoogte houden.
Pagina: 1