Hallo Tweakers,
Ik heb het volgende waar ik niet uitkom:
Ik had een pc met 4 harde schijven:
- Samsung Spinpoint F1 1TB als opstartschijf Windows 7 64 bit
- Seagate Barracuda 2TB voor films, games en foto's
- Maxtor 500GB voor documenten
- Maxtor 250GB voor alle andere rotzooi
Nu heb ik de Maxtor 250GB eruit gehaald, want ik heb voldoende opslag en het levert alleen maar herrie en extra stroomverbuik op.
Ik heb een Samsung EVO 250GB gekocht en die wil ik gebruiken als opstartschijf in plaats van de Spinpoint.
Ik heb de SSD gemonteerd en ik wil daarop een schone Windows installatie zetten. Dat heb ik dus ook gedaan in de veronderstelling dat ik daarna de Spinpoint makkelijk zou kunnen formatteren...
En daar zit nu het probleem: ik krijg hem niet geformatteerd en daardoor moet ik bij het opstarten ook kiezen uit twee opstartmogelijkheden en daar wil ik vanaf.
Ook wil ik graag de stationletters veranderen zodat de SSD C: is en de Barracuda de D: en de Spinpoint E: en de Maxtor 500Gb de F:
Wat heb ik fout gedaan en wat moet ik doen?
Alvast bedankt voor het meedenken!!!
Ik heb het volgende waar ik niet uitkom:
Ik had een pc met 4 harde schijven:
- Samsung Spinpoint F1 1TB als opstartschijf Windows 7 64 bit
- Seagate Barracuda 2TB voor films, games en foto's
- Maxtor 500GB voor documenten
- Maxtor 250GB voor alle andere rotzooi
Nu heb ik de Maxtor 250GB eruit gehaald, want ik heb voldoende opslag en het levert alleen maar herrie en extra stroomverbuik op.
Ik heb een Samsung EVO 250GB gekocht en die wil ik gebruiken als opstartschijf in plaats van de Spinpoint.
Ik heb de SSD gemonteerd en ik wil daarop een schone Windows installatie zetten. Dat heb ik dus ook gedaan in de veronderstelling dat ik daarna de Spinpoint makkelijk zou kunnen formatteren...
En daar zit nu het probleem: ik krijg hem niet geformatteerd en daardoor moet ik bij het opstarten ook kiezen uit twee opstartmogelijkheden en daar wil ik vanaf.
Ook wil ik graag de stationletters veranderen zodat de SSD C: is en de Barracuda de D: en de Spinpoint E: en de Maxtor 500Gb de F:
Wat heb ik fout gedaan en wat moet ik doen?
Alvast bedankt voor het meedenken!!!
[ Voor 6% gewijzigd door BvZwolle op 29-12-2013 13:22 ]