Beeldscherm Keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views

• akaQ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-02 20:32
Goedendag,

Ik ben mijn pc een beetje aan het upgraden, Nieuw mobo 'Asrock 970 extreme'
Cpu 'Amd fx6300' 16g ram, blablabla,

Nu komt er ook een nieuwe videokaart aan R9 280/290x, En ben ik mezelf eigenlijk ook verplicht een nieuwe monitor te geven, want de huidige is echt uit het tijdperk baksteen.
En gaat de graphics dus echt niet mooi weergeven.

Echter heb ik dus de ballen verstand van de huidige monitoren, oke het moet een HD zijn, Nou had ik even gekeken naar de bandbreedte van verschillende aansluitingen, en welke er op de grafische kaart zitten,

Mini displaypoort, heel mooi maar niet mijn budget.
Dvi mwah.
Hdmi is, geloof dat de huidige hdmi wel redelijk wat bandbreedte aan kan, want wil wel het maximale uit mijn kaart/monitor halen.

De setup zal voornamelijk voor gamen gebruikt worden, voor films heb ik mijn 2e monitor "tv"

Welke monitor gebruiken jullie, goede ervaringen of aanraders?

Alvast dank!

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het gaat niet om de aansluiting hoor. De 'bandbreedte' hangt af of je op 60hz of meer wilt spelen, en 1080p of meer? maar die dingen zijn meestal wel geregeld op het type monitor dat je koopt. Die bandbreedte is onzin kwestie van jou is geen probleem.

Verwijderd

Ik denk dat je sowieso het beste eerst kan kijken wat je zelf wilt en kan.
Je hebt een DVI en een HDMI aansluiting, dus wat dat betreft zit je wel goed.
Wat denk ik het handigst is is om voor jezelf een budget te stellen, dat +15% oid te doen en dan in de pricewatch te sorteren op populairste monitor. Die hebben vaak een goede review erbij en wellicht lees je daar wel of die monitor bij je past. In elk geval vind ik het zelf altijd prettig om te kijken waar iemand anders op gekozen heeft en ook te zien of zijn afknappers voor mij ook even zwaar wegen. Dikke bezels bijvoorbeeld zou iemand een afknapper kunnen vinden, mij boeit het minder.

Zelf heb ik een Samsung Syncmaster 2333. Full HD, 23". Ik ben er zelf tevreden over.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum 1:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviessubfora, in dit geval componenten aankoopadvies. Voortaan aub sticky beleidstopics lezen voor je een topic opent :o

Ahum 2:
CAA beleid
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Dit is dus exact zo'n opsomming zonder onderbouwing of voorstel.

Dus verplaats ik dit topic naar CAA en ik sluit het wegens geen eigen inzet.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.