Hoi allemaal,
Mijn eerste topic in dit gedeelte van het forum, maar ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Ik heb al in dit gedeelte rond gelezen, maar niet echt kunnen vinden wat ik zocht. Daarom dus een nieuw topic.
Situatie:
Ik maak nu gebruik van een hele stellage aan apparatuur in een 19inch rack zoals een mengpaneel, equalizer, crossover en 2 versterkers voor mijn 2.1 huiskamer audio waar ik eigenlijk vanaf wil, mede omdat deze kast niet echt uitblinkt in design en niet bij de rest van het interieur past. Deze hele kast wil ik vervangen door een AV receiver in het tv-meubel.
Wat moet er aangesloten worden:
Marantz SR5008
Yamaha RX-V775
Beide modellen vallen binnen mijn budget. De onderlinge verschillen in specificaties zijn naar mijn weten niet heel groot.
Ik zou graag jullie mening willen over beide receivers. Wat zouden jullie uiteindelijk kiezen?
Mijn eerste topic in dit gedeelte van het forum, maar ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Ik heb al in dit gedeelte rond gelezen, maar niet echt kunnen vinden wat ik zocht. Daarom dus een nieuw topic.
Situatie:
Ik maak nu gebruik van een hele stellage aan apparatuur in een 19inch rack zoals een mengpaneel, equalizer, crossover en 2 versterkers voor mijn 2.1 huiskamer audio waar ik eigenlijk vanaf wil, mede omdat deze kast niet echt uitblinkt in design en niet bij de rest van het interieur past. Deze hele kast wil ik vervangen door een AV receiver in het tv-meubel.
Wat moet er aangesloten worden:
- TV (LG 42SL9500
- Decoder (Humax iHDR-5200C)
- Blu-ray speler (LG BD670)
- Laptop via analoog audio of HDMI
- Peavey Pro12 speakers
- Magnat actieve subwoofer
Marantz SR5008
Yamaha RX-V775
Beide modellen vallen binnen mijn budget. De onderlinge verschillen in specificaties zijn naar mijn weten niet heel groot.
- De 5008 heeft iets meer vermogen (100 om 90), maar mist een 2e HDMI uitgang
- De 775 heeft een iets neutralere klank tegenover de 5008, die een wat warmer geluid heeft
- Beide ondersteunen bi-wiring, hebben een android app, ondersteunen 3D en 4k pass through en hebben voldoende ingangen (de 5008 heeft 1 HDMI ingang meer)
- De 5008 heeft 5 analoge audio ingangen, de 775 maar 4
- Beide ondersteunen de meest gangbare surround audio formaten
- Marantz geeft op de 5008 een 70% garantie op het opgegeven vermogen (bij het vol open zetten van alle 7 luidsprekeruitgangen)
- Beide ondersteunen HDMI pass through in standby op 1 ingestelde bron
- De 775 is iets goedkoper dan de 5008
- De 5008 is iets smaller en lager dan de 775 ivm inbouw in tv-meubel icm warmte afvoer
Ik zou graag jullie mening willen over beide receivers. Wat zouden jullie uiteindelijk kiezen?