Toon posts:

7990 voor mining!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een 7990 kopen voor een leuk prijsje maar lees verschillende dingen omtrent minen die me zorgen baren zoals uitvallen van cores door het te heet worden. dit heeft dan weer te maken met malta of non malta versies ik snap er niet veel meer van iemand enig idee?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:22

Thomg

Aww yiss

De kaart word erg heet, als je de temperatuur laag wilt houden ( 80 ) zal je flink moeten inleveren op de hash rate ( 1200 kH/s ).

Verwijderd

Topicstarter
en als ik er nog een ventilator op zet scheelt dat nog wat in de hitte?

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-02 23:49

two

Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:31:
en als ik er nog een ventilator op zet scheelt dat nog wat in de hitte?
Hoe wil je dat doen? Dan zal je dus een aftermarket GPU koeler moeten kopen. En die zijn niet bepaald goedkoop.

Signature

Verwijderd

Topicstarter
nee gewoon een huistuin en keuken ventilator erop zetten ;)

• two

two

Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:55:
nee gewoon een huistuin en keuken ventilator erop zetten ;)
mja, ik zou gewoon zorgen voor een goede airflow in je kast. Dat scheelt veel meer dan een huis tuin keuken ventilator. ;)

Signature

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Nou, zijpaneel eraf en een ventilator erop koelt heel erg goed hoor.

• two

two

Reepje schreef op zondag 29 december 2013 @ 16:27:
Nou, zijpaneel eraf en een ventilator erop koelt heel erg goed hoor.
Maar waarom moeilijk doen als 3 extra casefans het probleem ook net zo goed verhelpt? Daarnaast heb je dan meer ruimte over en is het minder gesleep als je een keer de PC wilt gebruiken voor iets wat er mee hoort, gamen ofzo. :9

Signature

• Reepje
  • Niet online
Dat is dus de reden dat niet iedereen een tafelventilator op een open kast zet.

Daarbij moet je wel bedenken, dat bij mining je erg veel stroom verbruikt=erg veel warmte produceert, en dat over een langere periode. Daar zijn veel kasten niet op gebouwd. Die hebben gewoon een mindere airflow en 2 of 4 extra ventilatoren lossen dat niet altijd -afdoende- op. Als er al plaats voor deze ventilatoren is.

• commondus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09-2025
mimang schreef op zondag 29 december 2013 @ 16:30:
[...]

Maar waarom moeilijk doen als 3 extra casefans het probleem ook net zo goed verhelpt? Daarnaast heb je dan meer ruimte over en is het minder gesleep als je een keer de PC wilt gebruiken voor iets wat er mee hoort, gamen ofzo. :9
Wat is er nou meer werk, een ventilator neerzetten en je kast openschroeven of drie casefans vast schroeven en aansluiten, wat wellicht nog via molex zal moeten (waarvoor weer een kabel op de voeding nodig is) omdat er op het mobo geen aansluitingen zijn. Volgensmij is de ventilator oplossing juist heel makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit ook te denken aan 2x 6990, alleen weet ik niet of dat gaat met mn voeding ik heb een antec high current 900w voeding is dit voldoende?

• commondus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:27:
Ik zit ook te denken aan 2x 6990, alleen weet ik niet of dat gaat met mn voeding ik heb een antec high current 900w voeding is dit voldoende?
Ik gok dat het wel zou moeten kunnen, echter is de 6990 wel een dual-gpu. Je zou op zo'n website het wattage even kunnen berekenen.

• Reepje
  • Niet online
Pakweg 300 watt per kaart plus systeem 100w kom je op 700 watt.

Dus dat gaat.
Alleen de stroomrekening he, die komt dan op pakweg 1500 euro per jaar uit.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dat mine ik er toch uit!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2013 19:22 ]

Verwijderd

Daar zou ik maar niet vanuit gaan. Je weet dat de moeilijkheidsgraad hard omhoog gaat he. Er bestaat geen manier om snel rijk te worden met mining, als je dat dacht. Daarbij, hoe lang gaan deze kaarten het volhouden onder full load en dus hoge temps? Ik denk dat je na een jaar wel gedag kan zeggen tegen je kaarten door silicium degradatie. Zelfde geld voor je PSU, die gaat ook aardig slijten van zo'n verbruik en temps.

PS. Dat alles neemt niet weg dat 2x een HD6990 in een PC wel erg nice is en dat het minen zelf een interessant experiment is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2013 19:30 ]

• two

two

Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:27:
Daar zou ik maar niet vanuit gaan. Je weet dat de moeilijkheidsgraad hard omhoog gaat he. Er bestaat geen manier om snel rijk te worden met mining, als je dat dacht. Daarbij, hoe lang gaan deze kaarten het volhouden onder full load en dus hoge temps? Ik denk dat je na een jaar wel gedag kan zeggen tegen je kaarten door silicium degradatie. Zelfde geld voor je PSU, die gaat ook aardig slijten van zo'n verbruik en temps.

PS. Dat alles neemt niet weg dat 2x een HD6990 in een PC wel erg nice is en dat het minen zelf een interessant experiment is.
Die mine je er wel uit. Als het niet meer rendabel is stop je met minen. Laten we in de zomer maar kijken of het nog wat oplevert. Aangezien je kamertemp hoger is en met de stijgende moeilijkheidsgraad het steeds minder wordt wat je oplevert. Straks storten alle altcoins in als er teveel komen denk ik.

Signature

Verwijderd

mimang schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:35:
[...]

Die mine je er wel uit. Als het niet meer rendabel is stop je met minen. Laten we in de zomer maar kijken of het nog wat oplevert. Aangezien je kamertemp hoger is en met de stijgende moeilijkheidsgraad het steeds minder wordt wat je oplevert. Straks storten alle altcoins in als er teveel komen denk ik.
Ik vraag me sterk af of het nu nog rendabel is ( Bitcoins in ieder geval niet meer voor zover ik weet) en Litecoins zullen waarschijnlijk ook wel snel overgenomen worden door professionele mining rigs. En als je stopt met minen heb je gewoon een lompe game-PC 8)

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-01 16:34

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Je kan natuurlijk ook voor de watergekoelde gaan :)
http://rog.asus.com/tag/7990/
pricewatch: Asus ARES2-6GD5

Weet trouwens niet of deze nog beschikbaar is want het is normaal een redelijk zeldzaam product verder kijk ik ook even niet naar de prijs verhouding dit schoot me puur even te binnen toen ik dit bericht last. Hij houdt je kaart in iederegeval koel :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd is wel een mooi kaartje maar zat te denken aan de 7990 gewoon zelf te voorzien van waterkoeling. heb hier alleen geen eieren van gegeten dus ben me daar over aan het inlezen! maar zeker goede optie

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand wat het verbruik is tijdens minen met een 7990
?

• Reepje
  • Niet online
Dat kan je toch gewoon zelf berekenen?
Je neemt het verbruik van de kaart (pakweg 380 watt) dan je systeem (is ons onbekend maar laten we gokken:) 80 watt. Dan is je verbruik 460 watt. Om dat precies zelf te weten te komen, koop je een stroommeter bij de Hema (die stop je in het stopcontact, stekker van de pc erin en je leest precies het wattage af).
Dan bereken je dit op jaarbasis. Je hebt dan nog even je stroomrekening nodig om te kijken hoeveel je voor 1 KWH betaald. Stel dat is 23 cent.
Op jaarbasis is dat dan 0,460 X 24 X 365 X 0,23 = 926 euro

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:59
Kan me niet voorstellen dat deze dure investering plus de stroomkosten en evt. bijkomende kosten nog winstgevend kunnen zijn.

Lijkt me wel leuk om te zien hoe de energieleverancier samen met de politie op afstand de warmte gaan bekijken die je huis uitstraalt omdat ze je verdenken van wietteelt :+

• Reepje
  • Niet online
Ondanks dat de bitcoins (ik weet het, daar gaat dit topic niet over, maar het is een afgeleidde) zo enorm in waarde zijn gestegen, ken ik wel wat gozers die goed het schip in zijn gegaan omdat er gewoon geen coins meer uitrolden.

Als je er snel bij was geweest, jaartje of wat terug, ja dan kon het zomaar gebeuren dat er 50 bitcoins in je laadje lagen als je wakker werd.

Nu is het een gekte, en de amateurtjes die zich er massaal op storten, maken geen schijn van kans.

Ik vind het ook jammer van al die energie die verspilt wordt.

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt me gewoon leuk om te proberen en met een 7990 kan ik volgens mij ook wel leuk gamen om aardige setting...??

• niquil
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-12-2024
Even een advies van een mede-miner:

Het minen met een enkele videokaart (in vergelijking met een rig = kast met meerdere kaarten speciaal voor minen) wordt steeds minder interessant omdat je het aankoopbedrag van je kaart en de energiekosten er niet uit haalt.

Wanneer jij een extra fan op je kast zet, of die er nu in zit of niet dan ga je ook hogere stroomkosten krijgen.

Denk GOED na voor je gaat minen met de intentie geld te verdienen; de kans is groot dat je alleen maar verlies maakt! Koop in ieder geval een metertje op je stopcontact om te zien wat het kost om een weekje te minen en vergelijk dat met wat jij in bitcoins binnen haalt.

En als je toch gaat minen, kijk dan eens naar litecoins (efficienter) en als je je gelukkig prijst mine je ook elke nieuwe coin die uit komt en verkoop je die na de (onvermijdelijke?) pump voor de dump. (Lees dan wat een pump en dump coin is)

Good luck gold digger :)

http://www.bitcoinx.com/profit/ (le op hashrates in Ghz niet Mhz!!)

Verwijderd

Topicstarter
Ik was zowiezo niet van plan om bitcoin te minen. Maar ik ga idd goed opletten wat de kosten prcecies zijn

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Reepje schreef op maandag 30 december 2013 @ 17:31:
Pakweg 300 watt per kaart plus systeem 100w kom je op 700 watt.

Dus dat gaat.
Alleen de stroomrekening he, die komt dan op pakweg 1500 euro per jaar uit.
Slechte berekening.
HD 6990 zit tegen de 400 watt aan, dat is als hij unlocked is. Anders zit hij rond de 330+
Dus in een dual setup heb je alleen al 800watt nodig voor de videokaarten.

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik mine sporadisch feathercoins met mijn kaart en ik zit met een -i 12 op ongeveer 1200khs op ~80 graden, dit gaat opzich wel redelijk goed voor de 2 uur per dag die ik mine.

Ik heb de kaart oorspronkelijk gekocht om te gamen ipv mijn 2x6870 en dit gaat ondertussen ook wel uitermate goed :)

Verwijderd

Ik heb 2x 7990 kaarten in mn compu, ik vermoed dat ze elk rond de 500w trekken, howel de officiele specs max 375 zeggen. Undervolten helpt een beetje, ook tegen de hitte. Met wat knutselwerk kun je een normale CPU koeler op elke GPU zetten, dit scheelt zo 30 a 40 graden celsius : ) En 30dB herrie in je werkkamer!
Pagina: 1