Toon posts:

Externe verbindingen: ik krijg het niet voor elkaar!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo! Ik ben nieuw hier, dus ik heb ook geen idee of dit hier goed staat oid...

Maar ik heb dus een vraag, want mijn computer haalt mij nu toch echt het bloed onder de nagels vandaan.

Het probleem:

Ik wil graag met mijn iPhone/iPad mijn laptop kunnen besturen. Dit moet kunnen, heel leuk en aardig met de Remote Desktop app op de iPad en het programma Extern Bureaublad op de laptop. Na even op internet te hebben gekeken moet je dus op je laptop instellen welke computers/gebruikers toegang mogen tot jouw laptop, voordat dit allemaal kan gaan werken, als ik het goed begrijp.

Dat kun je hier instellen, volgens iedereen op internet
Afbeeldingslocatie: http://windowstechblog.nl/wp-content/uploads/2013/09/Windows-8-remote-desktop-connection.png

Maar mijn computer denkt daar anders over: 8)7 8)7 :? :?
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/14il945.jpg

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op los?

En hoe ik dan verder moet met die app..? Want ik snap er echt niks van...

Alvast bedankt!!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
Je moet ook bij je firewall aangeven dat rdp dingen mag doen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
Dit ziet er uit als >windows7, maar het is lange tijd zo geweest dat je de juiste versie/licentie van windows nodig hebt om een rdp sessie te mogen serveren.

Welke versie heb je?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je hebt minimaal Windows 8 Pro nodig om Remote Desktop 'aan te kunnen bieden'. Ik vermoed dat jij de gewone Windows 8 draait.

[ Voor 5% gewijzigd door spone op 29-12-2013 02:00 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en je moet een wachtwoord hebben
maar vertel eerste maar eens tot welk punt je komt en welk probleem daar optreed

de pro versie is wijd geimplementeerd btw (die was tenslotte 15 euro)

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 29-12-2013 02:00 ]

Iperf

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ja, maar de meeste PCs shippen gewoon met de normale, dus TS zal waarschijnlijk de non-pro hebben

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Ik weet niet waarom je het via RDP probeert, maar gezien wat je nu gedaan hebt zou ik dit aanbevelen i.c.m. dit.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad geen pro-versie,maar gewoon windows 8(.1) wat al op mijn laptop stond. dan gaat het me dus helemaal niet lukken?

Ik probeerde het met RDP omdat dit me best geschikt en makkelijk leek, want eigenlijk het enige wat ik ermee wil doen is mijn films op pauze zetten etc. als ik mijn laptop op de tv heb aangesloten, haha.

Toen ik nog windows 7 en een android telefoon had ging dit echt enorm makkelijk, geen probleem. Ik had toen op mijn telefoon een app waarmee je alleen een muis had, dus geen poespas van je hele laptopscherm op je kleine beeldscherm. Het liefst heb ik dat weer!

Verwijderd

Topicstarter
Het is me uiteindelijk gelukt met de app Remote Mouse, echt super makkelijk! Niet eens een toegangscode oid nodig!
Toch bedankt voor de hulp.
Hier kan een slotje

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:33
Dit werkt inderdaad alleen op Pro versies van Windows. Je kan natuurlijk upgraden naar Windows 8 Pro.

Maar wat betreft het pauzeren van films, dat gaat niet zo lekker werken met RDP omdat de huidige ingelogde gebruiker (jij die een film aan het kijken bent) wordt gelockt en je dus beeld op je TV verliest zodra je inlogt met RDP. Er mag maar één user tegelijk gebruik van maken. Als dus het pauzeren van films je hoofdtaak is zou ik een draadloos toetsenbordje of afstandsbediening kopen. Ik heb zelf een Logitech Dinovo Mini voor dat doeleinde gekocht.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1