Toon posts:

TP-Link Archer C7 - Bridge mode

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Ik heb op dit moment een redelijk oud accesspoint van SMC, hier had ik gewoon de optie om het apparaat in te stellen als "router mode" of "bridge mode". Heerlijk simpel, gewoon aangeven wat de gateway was waar alle data naar toe moest en klaar (ik heb verder een ander centraal routing firewall staan, bedraad).

Nu heb ik deze TP-Link ,maar ik kan maar niet vinden of dit model uberhaubt wel zo in een bridge mode kan werken zoals mijn oude apparaat dat doet. Dus simpel gezegd, alleen de wireless authenticatie doen maar vervolgens alle data doorsturen naar een andere host (dhcp, etc etc).

Heeft iemand hier ervaring mee met dit model? Ik lees alleen over bridge modes naar een ander AP.

Alvast bedankt voor alle tips/antwoorden!

groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb er geen directe ervaring mee met dit apparaat (wat volgens reviews geniaal moet zijn), maar vemoedacl waar je de fout in gaat:

Wat jij wil is AP (Acess Point) mode, "bridged mode" is iets voor modems, niet voor router... en inderdaad, enige functionaliteit die er qua naam op lijkt is Wireless Bridge, waarmee je twee bedrade netwerken draadloos verbindt, wat niet is wat jij wil.

Hoogstwaarschijnlijk zit je wel op juiste plek te kijken, daar waar je wireless bridge kunt kiezen heb je ws twee andere opties, eentje om het als router te gebruiken (default) en de derde om hem als AP te gebruiken. Die laatste wil je dus.

Kun je dat niet vinden cq zit het er echt niet in (erg onwaarschijnlijk bij TP-Link) dan kun je gewoon vast IP toewijzen binnen subnet van je router maar buiten DHCP pool ervan, dan DHCP uitschakelen op de Archer en vervolgens UTP in een van de LAN poorten duwen. Voila, AP :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Was het maar zo simpel :-)
Ik draai op dit moment een Sophos UTM firewall die ook gelijk als router dient in mijn netwerk. Wanneer je nu een ip adres zou toekennen in het vlan die ik gebruik voor mijn huidige wireless router en dhcp natuurlijk zou uitzetten op de router (dat gebeurt op een andere machine in het netwerk) dan zou ik toch nog wel een default gateway moeten aangeven op de archer, hier begint dan het probleem want dat kan niet. Een statische routering aanmaken kan alleen op een netwerk buiten zijn eigen LAN netwerk .. dus dan moet hij alsnog routeren en dat is nou net het stukje waarvan ik wil dat hij dat niet doet.

Ik kreeg van TP-Link vanmorgen deze email:
Thank you very much for your email requesting information about our product.

This product AC7 cannot be set into “bridge mode”.

Since your old router is still working, it reccomends configuring it as a wireless Access Point or the WDS Bridging seen the links below.
http://www.tp-link.com/en/article/?faqid=417
http://www.tp-link.com/en/article/?faqid=440

Knap irritant wel .. je zou idd verwachten dat ze deze functie gewoon zouden aanbieden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:44
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 11:21:
Was het maar zo simpel :-)
Ik draai op dit moment een Sophos UTM firewall die ook gelijk als router dient in mijn netwerk. Wanneer je nu een ip adres zou toekennen in het vlan die ik gebruik voor mijn huidige wireless router en dhcp natuurlijk zou uitzetten op de router (dat gebeurt op een andere machine in het netwerk) dan zou ik toch nog wel een default gateway moeten aangeven op de archer, hier begint dan het probleem want dat kan niet. Een statische routering aanmaken kan alleen op een netwerk buiten zijn eigen LAN netwerk .. dus dan moet hij alsnog routeren en dat is nou net het stukje waarvan ik wil dat hij dat niet doet.
Waarom zou die TPLink een default gateway moeten hebben? Als je dat ding als AP-only configureerd is het gewoon een accesspoint en komt de rest gewoon vanaf je Sophos. Dan krijgen de clients gewoon een IP van die UTM af enz. Het is immers een AP, wat verder dus niets doet.

Enige reden dat je de TPLink een gateway zou willen geven is als je 'm vanaf achter die UTM wilt benaderen, dan zal ie een route terug moeten weten. Maar goed, dan kun je een static route maken voor 0.0.0.0/0 naar <LAN IP UTM> en dat kan ie gewoon volgens de Handleiding, pagina 99-100

Het antwoord van TPLink gaat over het ontbreken van een bridge functie tussen de LAN en WAN zijde. Maar in jouw geval hoef je de WAN niet perse te gebruiken, gewoon een lanpoortje als uplink pakken.

Of wil je dat die TPLink wel laten routeren, maar dan zonder NAT?

[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 29-12-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de optie om inderdaad gewoon alleen een lan poort te gebruiken werkt goed, zal wat vast in een fout denkpatroon :-)

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-10 15:55
Dankzij dit draadje heb de ik Archer C7 moeiteloos in m'n netwerk kunnen hangen achter de UPC Horizon mediabox/modem. Werkt prima!

Dank!
Pagina: 1