Toon posts:

Vervanging Geforce GT 220

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views

Verwijderd

Topicstarter
Na veel gedoe met een crashende kernel driver van mijn videokaart (Nvidia Geforce GT 220) staat het besluit vast: eruit met dat ding.

Wie heeft een goeie tip voor een vervanger, die minimaal dezelfde prestaties levert?
Het gaat om een moederbord van Packard Bell (FMP55) met een Intel i5 cpu en Windows 7.

Ik ben geen gamer, maar werk wel vrij veel met muldimedia (audio en video).

Om opmerkingen voor te zijn:
- Er is genoeg ruimte in de kast om ook een iets dikkere kaart kwijt te kunnen.
- De voeding is al geupdate en kan ook een zwaardere videokaart wel aan.

Ben erkentelijk voor elke mening.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-02 16:53

auto660

1991 240 GL Brick

Wat vooor voeding heb je er in gezet? Ik zie trouwens ook dat er achter de videokaart een hdd cage zit waardoor je videokaart niet te lang kan zijn. Maar wil je een vervanger die dezelfde prestaties levert of wil je een stapje omhoog?

Een kaart met zo ongeveer dezelfde prestaties:
pricewatch: MSI R6450-MD1GD3H
En een kaart die wat sneller is dan je huidige:

pricewatch: Sapphire R7 250 2GB DDR3 Boost

Beide zijn niet zo lang en verbruiken ook niet zo veel. Aangezien je geen gamer bent denk ik dat beide kaarten goed genoeg zijn voor je doeleinden.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Verwijderd

Welke voeding idd? En welke programma's?

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de eerste reacties.

- Ik heb de voeding van 250W onlangs vervanging door een exemplaar van 350W (König).
- En ik heb even gekeken en achter de videokaart zit geen HD-cage. Die zit een stuk hoger. Er is dus een zee van ruimte voor een eventueel langere videokaart.
- Ik ben niet per sé op zoek naar betere prestaties maar naar een stabiel systeem. Wil ook niet heel veel investeren in een PC van bijna 4jr oud.
- De zwaarste applicatie die ik gebruik is Sony Vegas voor videomontage. Daarnaast veel audio, maar dat is niet veeleisend voor CPU of GPU.

Verwijderd

König verkoopt helemaal geen goede voedingen, denk dat het slim is om je oude terug te plaatsen die kan iig 250W leveren dat valt bij de König nog te bezien, sowieso zal de kwalitatief stuk minder zijn.

Verwijderd

Topicstarter
oké, Auto660 en -The_Mask-, hartelijk dank voor jullie mening.

De kogel is door de kerk. Ik heb zojuist - mede gezien de aantrekkelijk prijs - een Sapphire R7 250 2GB DDR3 Boost besteld.

Of ik de oude voeding terug zet overweeg ik nog. Ik ondervind geen problemen met de nieuwe en die is aantoonbaar ook niet de aanleiding voor mijn problemen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum 1:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviessubfora, in dit geval componenten aankoopadvies. Voortaan aub sticky beleidstopics lezen voor je een topic opent :o

Ahum 2:
CAA beleid
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Je komt hier niet eens met zo'n opsomming, laat staan dat je met een voorstel komt.

Dus verplaats ik dit topic naar CAA en ik sluit het wegens geen eigen inzet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.